Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Map niet te deleten !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Map niet te deleten !!!

    Als dat niet nukt kun je altijd DelAny gebruiken.
    Dit tooltje kan files wissen (geen mappen) die door andere processen worden geblokeerd http://www.portablefreeware.com/?id=1025

    Delete Doctor is ook een optie http://www.softpedia.com/get/System/...e-Doctor.shtml
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #17
      Re: Map niet te deleten !!!

      Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
      Eens in safe mode opstarten f5 of f8 indrukken bij het opstarten van windows. Worden niet alle applicaties opgestart, en dan de map eens proberen verwijderen
      da's ook mijn gedacht en lukt 9x van de 10 omdat er inderdaad enkel de broodnodige zaken van windows opgestart worden.

      ik heb zelf zo'n programma in gebruik dat heet Unlocker Assistant

      Heel handig en gratis Van het moment dat dit programma draait en je krijgt de foutmelding bij het verwijderen van die map, gaat UA zien welk process de map blokkeert en u voorstellen om dit te beeindigen...
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #18
        Re: Map niet te deleten !!!

        Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Als dat niet nukt kun je altijd DelAny gebruiken.
        Dit tooltje kan files wissen (geen mappen) die door andere processen worden geblokeerd http://www.portablefreeware.com/?id=1025

        Delete Doctor is ook een optie http://www.softpedia.com/get/System/...e-Doctor.shtml
        Nog een gratis optie het prog. Unlocker
        Je kan het hier downloaden.
        Groetjes
        Valere

        Comment


        • #19
          Re: Map niet te deleten !!!

          Oorspronkelijk geplaatst door valere Bekijk bericht
          Nog een gratis optie het prog. Unlocker
          Je kan het hier downloaden.
          da's dus het progje dat ik ook al voorstelde Handig ding he
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #20
            Re: Map niet te deleten !!!

            Merci hé mannen,eerst nog een boke eten en dan begin ik er aan.
            'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

            Comment


            • #21
              Re: Map niet te deleten !!!

              Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
              Zoals Jos zegt naar taakbeheer gaan.
              Dan 1tje beëidigen en proberen de foto's te deleten.
              Zo verder gaan tot het wel lukt.
              Alleen explorer.exe en taskmgr.exe openlaten.
              Taskmgr is je taakbeheerscherm waar je je processen ziet en explorer is nodig om je mappen en bureaublad items en startbalk enzo te laten zien.

              Zodra je de pc weer opnieuw opstart starten automatisch alle processen die je net beëindigd hebt mee op.
              Greetz rich
              Volgens Unlocker Assistant is deze de boosdoener,wat dacht ge anders.

              Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
              da's ook mijn gedacht en lukt 9x van de 10 omdat er inderdaad enkel de broodnodige zaken van windows opgestart worden.

              ik heb zelf zo'n programma in gebruik dat heet Unlocker Assistant

              Heel handig en gratis Van het moment dat dit programma draait en je krijgt de foutmelding bij het verwijderen van die map, gaat UA zien welk process de map blokkeert en u voorstellen om dit te beeindigen...
              Yep,het werkt.
              MAAAAAAARRRRRRRRRRRR hoe kan ik dit voorkomen????????
              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

              Comment


              • #22
                Re: Map niet te deleten !!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                Yep,het werkt.
                MAAAAAAARRRRRRRRRRRR hoe kan ik dit voorkomen????????
                moeilijk hoor... ben eens op zoek gegaan naar de reden maar wegens 1 miljoen google resultaten heb ik het uiteindelijk opgegeven

                Ik weet bv als in windows verkenner je mapje nog openstaat dat je in een ander venster daar niets kan verwijderen. sommige programma's eisen nu eenmaal bepaalde mappen op... waarom? geen idee
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #23
                  Re: Map niet te deleten !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                  Yep,dat ze in gebruik is door een progje.Elke foto apart wissen lukt ook niet,zelfde melding.
                  Oorzaak is het programma Capture NX die op de achtergrond draait.
                  Druk Ctrl+Alt+Del, 'Windows taakbeheer' opent, klik op de tabblad 'Processen' en zoek het programma Cap NX.exe (of iets in die aard) op. Klik dit aan en klik vervolgens op 'Proces beëindigen' en sluit taakbeheer. Nu kunt u die map met nef.files verwijderen.

                  Hoe kunt u dit voorkomen?
                  Klik op start ==> Uitvoeren en typ hier MSConfig in en druk OK.
                  Het deelvenster 'Systeelconfiguratie' opent zich.
                  Klik op het tabblad 'Opstarten' vink alleen het programma Capture NX aan, klik op uitschakelen en klik op toepassen. Sluit Systeemconfiguratie af. Euh, ben niet verantwoordelijke voor fouten hé


                  Grtz, RF
                  Last edited by Red Falcon; 31 juli 2008, 09:47.


                  Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                  Comment


                  • #24
                    Re: Map niet te deleten !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    ... Hoe kunt u dit voorkomen?
                    Klik op start ==> Uitvoeren en typ hier MSConfig in en druk OK.
                    Het deelvenster 'Systeelconfiguratie' opent zich.
                    Klik op het tabblad 'Opstarten' vink alleen het programma Capture NX aan, klik op uitschakelen en klik op toepassen. Sluit Systeemconfiguratie af. Euh, ben niet verantwoordelijke voor fouten hé Grtz, RF
                    Het vinkje bij Capture NX wégklikken, zal je bedoelen.

                    Maar goed dat je niet verantwoordelijk bent voor fouten.
                    Vriendelijke groet,

                    Jos

                    Comment


                    • #25
                      Re: Map niet te deleten !!!

                      Leuk al dat "gedeleteer" .. en de volgende stap is een corrupt register waarbij je de ene foutmelding na de andere krijgt bij het opstarten .. dan wordt het probleem plots een heel ander hoofdstuk uit een heel ander boek

                      Comment


                      • #26
                        Re: Map niet te deleten !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Leuk al dat "gedeleteer" .. en de volgende stap is een corrupt register waarbij je de ene foutmelding na de andere krijgt bij het opstarten .. dan wordt het probleem plots een heel ander hoofdstuk uit een heel ander boek
                        Euh ... heb jij dan een andere oplossing?
                        Vriendelijke groet,

                        Jos

                        Comment


                        • #27
                          Re: Map niet te deleten !!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Oorzaak is het programma Capture NX die op de achtergrond draait.
                          Druk Ctrl+Alt+Del, 'Windows taakbeheer' opent, klik op de tabblad 'Processen' en zoek het programma Cap NX.exe (of iets in die aard) op. Klik dit aan en klik vervolgens op 'Proces beëindigen' en sluit taakbeheer. Nu kunt u die map met nef.files verwijderen.

                          Hoe kunt u dit voorkomen?
                          Klik op start ==> Uitvoeren en typ hier MSConfig in en druk OK.
                          Het deelvenster 'Systeelconfiguratie' opent zich.
                          Klik op het tabblad 'Opstarten' vink alleen het programma Capture NX aan, klik op uitschakelen en klik op toepassen. Sluit Systeemconfiguratie af. Euh, ben niet verantwoordelijke voor fouten hé


                          Grtz, RF
                          NX draait NIET mee.
                          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                          Comment


                          • #28
                            Re: Map niet te deleten !!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                            Het vinkje bij Capture NX wégklikken, zal je bedoelen.

                            Maar goed dat je niet verantwoordelijk bent voor fouten.
                            Ja hé Jos (k'heb bij de NMBS gewerkt en gebruik dus het paraplu systeen hé)
                            Maar je hebt vanzeneigens gelijk
                            @ Regulus, dit heeft toch geen gevolgen voor het register? Ik bedoel, die sleutel blijft er toch staan, of niet? Als je vinkje terug plaatst is alles weer in orde, of zit ik ernaast?

                            Grtz, RF


                            Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                            Comment


                            • #29
                              Re: Map niet te deleten !!!

                              IT is toch zo plezant , wel in het achterhoofd houden dan het geen exacte wetenschap is.

                              Het kan aan vanalles en nog wat liggen, een 1 of een 0 die verkeerd staat en je hebt het vlaggen. Het kunnen ook de security settings op de folder zijn die niet juist staan, of het kan gewoon zijn dat die folder corrupt is geraakt ...

                              Je kan eventueel eens kijken met Process Explorer gratis te downloaden vanop de M$ website op welke file hij een Access Denied geeft.

                              Succes
                              Nikon Z9 - Nikon D5
                              NIKON 14-24MM F/2.8G ED - 24-70MM VR F/2.8E ED - 70-200MM F/2.8E FL ED VR - 50MM F/1.8 - NIKON 500MM F5.6 PF - NIKON AF-S 200-500MM F/5.6E ED VR - SIGMA 85MM F/1.4 ART

                              Comment


                              • #30
                                Re: Map niet te deleten !!!

                                Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                                Volgens Unlocker Assistant is deze de boosdoener,wat dacht ge anders.



                                Yep,het werkt.
                                MAAAAAAARRRRRRRRRRRR hoe kan ik dit voorkomen????????
                                Daar heb ik geen andwoord op hoe je het kan voorkomen.
                                Maar je kan explorer wel stoppen en daarna in dat taakbeheer venster klikken op bestand > nieuwe taak (uitvoeren) en daar "explorer" intikken.
                                Dan heb je de explorer opnieuw gestart ( niet te verwarren met de internet explorer ).
                                Of dit dan je probleem oplost weet ik niet maar het kan een optie zijn voor een eenmalige fout.


                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Leuk al dat "gedeleteer" .. en de volgende stap is een corrupt register waarbij je de ene foutmelding na de andere krijgt bij het opstarten .. dan wordt het probleem plots een heel ander hoofdstuk uit een heel ander boek

                                Volgens mij snap jij het verschil van een proces beëindigen en het register niet helemaal.

                                Een proces dat je stopt word bij de volgende opstart gewoon meegestart en heeft niks met het register te maken.

                                Ook een proces wat uitgesloten word in de opstart heeft niks van doen met het register.

                                Greetz rich
                                Last edited by DrJeckyll; 31 juli 2008, 13:00.
                                D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

                                Comment

                                Working...
                                X