Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twin Peaks

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twin Peaks

    Daarnet de pilot gezien van Twin Peaks en het was
    Ik heb de reeks niet meer gezien sinds het op TV was geweest jaaaren terug maar heb me nu de DVD box aangeschaft.
    Het voelt uiteraard erg 80's aan maar magistraal wat David Lynch uit zijn mouw heeft geschud. Ik zal de komende avonden wel zoet zijn met de episodes uit alle 2 de seizoenen

    Nog iemand hier die nostalgisch terugdenkt aan TP (Laura Palmer, FBI Special Agent Cooper, Log lady, ...)?

  • #2
    Re: Twin Peaks

    't Is de eerste keer dat ik deze "draak" door de strot geramd krijg .. djeezes wat een miskleum ! .. Een flutverhaal dat aaneen hangt van haken en ogen en op elk moment alle richtingen uitgaat behalve een goede, half uitgetekende situaties die in een aktie plots ophouden en dan wegdeemsteren, je gelooft niet wat je ziet en je wacht op een duidelijke plot tekening met enige volglijn en die verschijnt niet ! .. de personages zijn zo wak getekend dat je ze van aflevering tot aflevering nauwelijks herkent laat staan kunt thuisbrengen of uitvlooien wat nu eigenlijk hun functie is in het verhaal ... maar misschien moet het verhaal nog beginnen na al de afleveringen die we al ondergaan hebben .. dit is voor mij archi slechte TV gebaseerd of een rudimentaire plot waar men duidelijk de kantjes aangebouwd of aangeplakt heeft op de set zonder te weten waar men naartoe wil .. buiten het feit dat het archi-oubollig is natuurlijk ..

    Comment


    • #3
      Re: Twin Peaks

      Het beste wat er ooit op TV gekomen is, intrigeerend verhaal, mooie natuur en maffe personages, Leo, Bob, Log Lady
      Nog steeds fan van Lara Flynn Boyle
      Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet ervan te genieten
      www.cromagnonman.be

      Comment


      • #4
        Re: Twin Peaks

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        't Is de eerste keer dat ik deze "draak" door de strot geramd krijg .. djeezes wat een miskleum ! .. Een flutverhaal dat aaneen hangt van haken en ogen en op elk moment alle richtingen uitgaat behalve een goede, half uitgetekende situaties die in een aktie plots ophouden en dan wegdeemsteren, je gelooft niet wat je ziet en je wacht op een duidelijke plot tekening met enige volglijn en die verschijnt niet ! .. de personages zijn zo wak getekend dat je ze van aflevering tot aflevering nauwelijks herkent laat staan kunt thuisbrengen of uitvlooien wat nu eigenlijk hun functie is in het verhaal ... maar misschien moet het verhaal nog beginnen na al de afleveringen die we al ondergaan hebben .. dit is voor mij archi slechte TV gebaseerd of een rudimentaire plot waar men duidelijk de kantjes aangebouwd of aangeplakt heeft op de set zonder te weten waar men naartoe wil .. buiten het feit dat het archi-oubollig is natuurlijk ..
        Ik heb van '80 tot '95 hoegenaamd geen TV gekeken en Twin Peaks dus ook niet gezien, maar deze beschrijving doet mij wel enorm denken aan 'Lost' (op het oubollige na dan, voorlopig toch nog) .

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Re: Twin Peaks

          ah twin peaks, zaaaaaaalig toch... 'k heb deze magistrale reeks vroeger al 2 keer op tv gezien, lang geleden, toen ik nog "verschrikkelijke schrik" had van evil BOB.

          Telkens die zijn smoel liet zien keek ik voor het slapen gaan achter de kast (om te zien of mijn dagboek er nog lag), onder mijn bed (om te zien of er geen uil zat, want die zijn namelijk niet wat ze lijken), en ging ik toch nog eens beneden kijken om te zien of er geen wit paard in stroboscooplicht in de living stond... Man man man, zo'n sterke, pakkende reeksen maken ze niet meer tegenwoordig.

          Toen een paar jaar geleden seizoen 1, met de pilot uitkwam, heb ik er 2 keer na mekaar naar gekeken. Dan vernomen dat seizoen 2 nooit zou uitgebracht worden...en dan een tijd geleden lag die plots toch wel in de winkel zeker!!! Eureka, mijn jaar was goed!
          Voor de oppervlakkige kijker biedt deze reeks misschien niets boeiend, tot je er wat meer gaat over lezen en in verdiepen. Ongekende diepgang en intriges volop, iedereen heeft wel iets te verbergen.

          En dan op een dag ligt "Fire Walk With Me" in de rekken! Dit is een los-staande film, over de laatste dagen van Laura Palmer, natuurlijk in ware Lynch style! Akkoord, voor 'buitenstaanders' is't allemaal een beetje raar.

          'k denk dat ik mijn vorige avatar weer eens van onder 't stof ga halen!
          Maar eerst tijd voor a damn good cup of coffee!
          Last edited by yowan-kenobi; 31 juli 2008, 10:31.

          Comment


          • #6
            Re: Twin Peaks

            Prima serie, zonder meer. Op video opgenomen destijds, dus hoef ik nu niet te kijken
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Twin Peaks

              Ze zijn die nu aan het herhalen op Canvas, tot mijn grote vreugde want ik heb ze halverwege jaren '80 niet gezien.
              We hebben alle afleveringen tot nu toe (4 of 5) opgenomen op video, maar wegens tijdsgebrek nog niets van kunnen bekijken.

              Naar 't schijnt kan je maar beter geen aflevering missen, klopt dat?
              Fuji FinePix S100fs

              Comment


              • #8
                Re: Twin Peaks

                Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                Naar 't schijnt kan je maar beter geen aflevering missen, klopt dat?
                Dat klopt! Twin Peaks is geen "the bold and the beautiful" zulle!

                Comment


                • #9
                  Re: Twin Peaks

                  Bij alle personages is er wel ergens een hoek af
                  """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                  George Orwell

                  Comment


                  • #10
                    Re: Twin Peaks

                    Yip, aan iedereen scheelt er wel iets (maar misschien is dit voor ons allen hier op het forum ook zo ).
                    Ja, het zal één van mijn betere aankopen van TV-series geweest zijn die ik gedaan heb. Don't drink coffee but that "damn good cherry pie" is always welcome .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twin Peaks

                      eigenlijk bijzonder jammer dat het plot zo vroeg moeten eindigen is...
                      dalende kijkcijfers in seizoen 2 (en de tv-zenders) dwongen lynch ertoe om vroegtijdig (dus na 2 seizoenen) ermee te kappen.
                      'k had nogthans graag gezien hoe het verder ging met Dale Cooper & co. Maar we zullen het nooit weten...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twin Peaks

                        Precies hetzelfde met de schitterende reeks Carnivalé. Ook zij zijn er moeten mee ophouden na 2 seizoenen omdat het het brede publiek niet aansprak (lees: het was voor de meerwaardezoeker zoals ze bij ons in Vlaanderen een tijdje zeiden met de introductie van Canvas).
                        Het tweede seizoen eindigde met een echte cliffhanger maar ja, het mocht niet zijn er een derde seizoen aan toe te voegen.

                        Comment

                        Working...
                        X