Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Video aansluiten op pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Video aansluiten op pc

    Ik zou graag al onze oude VHS casettes op dvd krijgen maar ik vraag mij af hoe ik de video aangesloten krijg op mijn PC. Op de video is een SCART aansluiteing, en ik heb een convertor naar RSCA kabels (wit, rood, geel). In mijn pc zit een tv kaart, misschien kan dit handig zijn. Wat is de eenvoudigste manier om de video aan te sluiten? (kabels, software,...) Alvast bedankt!

    Mvg, Jochen
    Jochenvde Photography
    Flickr

  • #2
    Re: Video aansluiten op pc

    Gewoon TV-uitgang van de video koppelen aan de TV-ingang van je TV-kaart zou ik zo denken? Niet de beste kwaliteit, tenzij je TV-kaart nog andere ingangen heeft?

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

    Comment


    • #3
      Re: Video aansluiten op pc

      Ik dacht een aanbieding gezien te hebben van de Aldi-keten. Een apparaatje te plaatsen tussen video en pc waarna je beelden op je harde schijf of USB-stick kunnen geplaatst worden. Kijk eens op de Aldi-site.

      Comment


      • #4
        Re: Video aansluiten op pc

        Aldi verkoopt vanaf morgen 2/8 voor een software pakket met kabeladapters naar usb voor opslag en convertie van analogevideobeelden naar DVD http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_31/OFF02.SHTML
        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

        IMac/IPad/Mac Air 
        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

        Comment


        • #5
          Re: Video aansluiten op pc

          Ok. Ik ga morgen eens gaan kijken in den aldi. Hopelijk dat het werkt. Alvast bedankt

          Mvg, Jochen
          Jochenvde Photography
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Video aansluiten op pc

            of gewoon met een VHS/DVD-recorder-combinatie de banden kopieren naar DVD...
            Fuji FinePix S100fs

            Comment


            • #7
              Re: Video aansluiten op pc

              Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
              of gewoon met een VHS/DVD-recorder-combinatie de banden kopieren naar DVD...
              Heb ik ook al aan gedacht maar dit kost zo rond de 200 eur en vind dit net iets te duur navenant.

              Mvg, Jochen
              Jochenvde Photography
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Video aansluiten op pc

                Ruime keuze bij Alternate

                En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                Comment


                • #9
                  Re: Video aansluiten op pc

                  Oorspronkelijk geplaatst door devid Bekijk bericht
                  Aldi verkoopt vanaf morgen 2/8 voor een software pakket met kabeladapters naar usb voor opslag en convertie van analogevideobeelden naar DVD http://aldi-bn.aldi.be/OFFER_BN_SA/OFFER_31/OFF02.SHTML
                  Iemand hier om geweest ? Ik heb het vandaag zien liggen, maar aangezien ik geen vcr meer staan heb, leek het me weggesmeten geld
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Re: Video aansluiten op pc

                    Ik ben vandaag achter de dvd manager geweest in den aldi, en het is echt waar voor je geld! Je hoeft gewoon de software te installeren, kabels aan te sluiten en de software te volgen om je vhs eerst op harde schijf te zetten, vervolgens op dvd te branden. Maar je kan ook beelden van bv je mini dv camera zonder probleem op dvd zetten. Je kan je video's bewerken en ook omzetten voor bv op youtube. Ik heb er alvast geen spijt van!

                    Mvg, Jochen
                    Jochenvde Photography
                    Flickr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Video aansluiten op pc

                      Voor de prijs kun je zeker niet sukkelen
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Re: Video aansluiten op pc

                        Oorspronkelijk geplaatst door jochenvde Bekijk bericht
                        Ik ben vandaag achter de dvd manager geweest in den aldi, en het is echt waar voor je geld! Je hoeft gewoon de software te installeren, kabels aan te sluiten en de software te volgen om je vhs eerst op harde schijf te zetten, vervolgens op dvd te branden. Maar je kan ook beelden van bv je mini dv camera zonder probleem op dvd zetten. Je kan je video's bewerken en ook omzetten voor bv op youtube. Ik heb er alvast geen spijt van!

                        Mvg, Jochen

                        zeg eens dank U wel devid
                        mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

                        IMac/IPad/Mac Air 
                        D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

                        Comment


                        • #13
                          Re: Video aansluiten op pc

                          Ik ga morgen ook eens kijken in den Aldi . Hopelijk ben ik niet te laat.

                          Comment

                          Working...
                          X