Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perversheid van de beurs

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Perversheid van de beurs

    Uit De Standaard:

    Starbucks zet zo'n 1.000 werknemers aan de deur
    WASHINGTON - De Amerikaanse koffiehuisketen Starbucks gaat zo'n duizend personen ontslaan. Dat is een nieuwe stap in de herstructurering waarmee de groep begin juli begonnen is. Het nieuws is dinsdag bekendgemaakt via aan persmededeling.
    Starbucks heeft nog geen details gegeven over de ontslagen. Minder dan een procent van de werknemers van de groep verliezen hun job. Eind 2007 stelde het Amerikaanse bedrijf 172.000 mensen te werk.

    Eerder op de dag kondigde Starbucks aan dat 61 van de 84 Australische koffiehuizen zullen sluiten binnen een week.

    Op de beurs van New York steeg het aandeel van Starbucks met 5,48 procent. Rond 17.30 uur was het 15,02 dollar waard.


    In een open brief aan de werknemers van Starbucks die de groep op zijn website publiceerde, benadrukt topman Howard Schultz dat de herstructurering enkel de Amerikaanse en Australische markt treft.

    Midden juli kondigde de koffiehuizengroep de sluiting aan van 600 van de 11.000 filialen in de Verenigde Staten.

    dsl


    Duizend mensen op de straat en de aandeelhouder is tevreden, misschien moet het bedrijf er wel 2000 of 5000 ontslaan, misschien dat het aandeel nog hoger gaat (en dat is sarcasme van mij wel te verstaan).

  • #2
    Re: Perversheid van de beurs

    Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht

    Op de beurs van New York steeg het aandeel van Starbucks met 5,48 procent. Rond 17.30 uur was het 15,02 dollar waard.


    Duizend mensen op de straat en de aandeelhouder is tevreden, misschien moet het bedrijf er wel 2000 of 5000 ontslaan, misschien dat het aandeel nog hoger gaat (en dat is sarcasme van mij wel te verstaan).
    Dat is al een oude truc Twister.
    Jaren geleden deed Philips dit ook al: baas weg, nieuwe baas kwam en
    10.000 mensen werden afgedankt wereldwijd.
    Later volgden sluitingen en kwam er die verhuis naar Polen.
    (gloeilampen ed.)
    Ik gebruik dit voorbeeld omdat me deze werkwijze opviel in die tijd.

    In Amerika is het nog erger omdat de verkoop van die grote bakken (auto's) zo goed als gedaan is. Dus mensen worden massaal afgedankt.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Perversheid van de beurs

      ben al jaren aandeelhouder van Starbucks, maar jullie reactie kan ik me ook wel voorstellen, maar het gaat toch om me poen hè.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Perversheid van de beurs

        allemaal wel goed en wel, maar dit ruikt naar een maatschappelijke discussie
        foto als spiegel of als venster?

        Comment


        • #5
          Re: Perversheid van de beurs

          Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
          allemaal wel goed en wel, maar dit ruikt naar een maatschappelijke discussie
          Starbucks koffie ruikt inderdaad heerlijk.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Perversheid van de beurs

            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
            allemaal wel goed en wel, maar dit ruikt naar een maatschappelijke discussie
            Heel zeker, omdat die koffie ook heel graag door Kim Clijster werd gedronken
            als ze in USA was.

            Van Bresor zal ze wellicht nog nooit gehoord hebben
            Last edited by theokus; 30 juli 2008, 10:42.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Perversheid van de beurs

              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
              allemaal wel goed en wel, maar dit ruikt naar een maatschappelijke discussie
              [MOD]
              Dat heb je zeer goed opgemerkt.
              Hier gaat een slotje op

              Comment

              Working...
              X