Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Electrabel ...zomaar € 16 euro duurder..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Electrabel ...zomaar € 16 euro duurder..

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
    Het scheelt hier toch niet veel!
    Ik betaalde voor het gasverbruik van mijn restauratie-atelier 150,00 euro per maand en ik moest 55,90 euro opleggen ... nu willen ze me maandelijks maar eens eventjes 219,00 euro (+ 69,00 euro!) uit mijn zakken halen!

Dat ze het optrekken tot daar toe ... maar ik ben geen idioot die renteloze leningen verstrekt!
    In feite kreeg je 94 euro terug... (hierboven in #3 net uitgelegd), dus nog straffer dat ze er ineens 69 euro bijdoen.
    Last edited by nete; 27 juli 2008, 21:51.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk bericht
      onze maandelijkse facturen vorig jaar bedraagden voor gas en electriciteit samen 111€. Terugbetaling gekregen van 159€ over verbruik van 2007. Nieuw maandelijks bedrag voor 2008 voor gas en electriciteit is 222€.
      Op de kop af het dubbele dus. Hoe ze dat zullen verklaren weet ik, maar ik ben benieuwd het te vernemen.
      Zie hierboven in #3: in feite kreeg jij 270 euro terug, want normaal zou een twaalfde rekening van 111 euro te betalen geen opleg zijn.
      Schijnt moeilijke materie te zijn om dat de mensen aan het verstand te brengen.
      Ik zou eisen dat ze dat nieuwe bedrag hooguit op 130 euro of daaromtrent brengen.

Comment

Dat is duidelijk Theokus.
        Enkel met 30% meer dan de +- 20% die ze hadden aangekondigd. 2008 zal een schitterend jaar worden voor Electrabel.
        Ik weet het wel maar wat kunnen we doen he?

Misschien kan de politiek hun nog maar wat meer belastingverlaging geven.
        Dit bedrijf heeft dat echt nodig...
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          In feite kreeg je 94 euro terug... (hierboven in #3 net uitgelegd), dus nog straffer dat ze er ineens 69 euro bijdoen.
          Ge hebt gelijk!

Comment

Overal in de media lees je verontwaardigde reactie's op wat Electrabel uitvreet met de verhoging op deze maandelijkse facturen. Eigenlijk zou men massaal moeten reageren naar de bevoegde minister (= Paul Magnette - Duurzame Ontwikkeling, Klimaat, Energie en Consumentenzaken). Met verklaringen zoals: "Electrabel is een onbetrouwbaar bedrijf, enkel en alleen uit op winst.", kan je wel zeggen dtat hij niet meteen Electrabel's beste vriend is (Bron) ... maar of iemand als Magnette (PS), een academicus met weinig politieke ervaring, enig gewicht in de schaal legt tegenover deze berekende machtsgeile energiereuzen lijkt mij uiterst twijfelachtig!

Op zijn websitepagina "Consumentenzaken" vindt je dit:
            "Indien u echter de mening bent toegedaan dat u geconfronteerd werd met een oneerlijke situatie, kan u klacht indienen via de site van de Federale Overheidsdienst die belast is met consumentenbescherming. [Klik hier]" ... waar wachten we op?!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
              Overal in de media lees je verontwaardigde reactie's op wat Electrabel uitvreet met de verhoging op deze maandelijkse facturen.
              Ik vermoed dat daar ergens in de commerciële afdeling een "verlichte geest" de evolutie van de olieprijs voor volgend jaar ergens doorgetrokken heeft naar een 250 euro of zo. En daarvan afgeleid de toekomstige Electrabelprijzen berekend heeft.
              Dat zo'n stupiede verhogingen, zelfs al zou die berekening op termijn kloppen, op vandaag totaal onverkoopbaar is, daar heeft die slimme kerel natuurlijk niet bij stilgestaan.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Zie hierboven in #3: in feite kreeg jij 270 euro terug, want normaal zou een twaalfde rekening van 111 euro te betalen geen opleg zijn.
                Schijnt moeilijke materie te zijn om dat de mensen aan het verstand te brengen.
                Ik zou eisen dat ze dat nieuwe bedrag hooguit op 130 euro of daaromtrent brengen.
                Het is verdorie waar wat je zegt Nete. Niemand staat stil bij wat jij hier aangeeft. Dat betekent dus dat ze zomaar eventjes om en bij de 100€ bij mij komen "lenen" per maand en nog gratis ook. Ja hallo...moet er nog zand zijn Electrabel
                Daar gaan we ons niet zomaar bij neerleggen. Ik ben nog 3 weken in verlof dus ruim de tijd om hier mijn schouders eens onder te zetten!
                Last edited by Cookie; 28 juli 2008, 09:59.
                En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Hah Electrabel

Elk jaar heb ik problemen met het doorgeven van de meterstand van mijn gasmeter. Bij Electrabel geeft men me 4 vakjes om in te vullen, ik heb een meter met 5 vakjes (voor de comma). Elk jaar opnieuw problemen en fouten. Dit jaar spant de kroon. Na het melden van het feit dat ik mijn meterstand niet elektronisch kan invullen (vanwege dat ontbrekende cijfertje) stuurt men een technieker. "Da's een administratieve fout meneer, we gaan dat rechtzetten". 2 maanden later stuurt men (op mijn herhaaldelijke vraag) een meteropnemer: "Da's een foutje in de computer, meneer, we gaan dat rechtzetten". 14 dagen later eindafrekening (zonder meterstand). Waar mijn verbruik (volgens de site van Electrabel) met bijna 10% is gedaald dien ik 2000€ bij te betalen en gaat mijn maandelijkse bijdrage van 225€ naar 375€. Op de factuur staat dan nog vermeld dat dit een schatting is daar ze de meterstand niet kennen...

Ik bel hen op met de boodschap dat ik dit niet tolereer, dat er elk jaar een probleem is met de meterstand en dat men niets onderneemt. Factuur wordt vernietigd en einde augustus volgt een nieuwe afrekening. 'k Ben eens benieuwd...
                  flickr.com/wernerwattenbergh
                  flickr.com/vdpsportfotograaf
                  http://voetbalfotografie.wordpress.com

Comment

Het is verdorie waar wat je zegt Nete. Niemand staat stil bij wat jij hier aangeeft. Dat betekent dus dat ze zomaar eventjes om en bij de 100€ bij mij komen "lenen" per maand en nog gratis ook. Ja hallo...moet er nog zand zijn Electrabel
                    Daar gaan we ons niet zomaar bij neerleggen. Ik ben nog 3 weken in verlof dus ruim de tijd om hier mijn schouders eens onder te zetten!
                    Je kan misschien een kontrakt vragen waarin ze, als ge geld terugkrijgt na de meteropname, hierop 6 of 7% interest wordt gegeven door Electrabel.
                    Want dan hebben zij een inschattingsfout gemaakt, waar jij het financiële slachtoffer van bent.
                    Als ze het dan met hun prognoses qua prijs toch bij het rechte eind zouden hebben, dan is er voor hun geen vuiltje aan de lucht.
                    Misschien iets om bij de bevoegde minister aan te kaarten.
                    Last edited by nete; 28 juli 2008, 16:13.

Comment

Ik woon ondertussen 6 jaar in m'n huis, en zowel gas als elektriciteitsverbruik dalen al jaar na jaar. En elk jaar opnieuw moet ik de mensen van de maatschappij contacteren om hen uit te leggen dat ik niet 20 to 30 procent meer wil vooraf betalen? Meestal volgt daarop wat zwak protest, en daarna de vraag wat ik zelf wil betalen. Waarna ik weer een jaartje gerust ben, tot ik m'n volgende afrekening krijg.

Vroeger heb ik wel nog voor gehad dat het bedrijf dat de meterstand kwam opnemen, die niet had doorgegeven aan de elektriciteitsleverancier. Blijkbaar mogen die geen verdere voorafbetalingen vragen, zolang de afrekening niet is gefactureerd. Ook vanwege mijn onoplettendheid, heb ik zo ongeveer 8 maand geen elektriciteit betaald, en toen ik het opeens doorkreeg, mocht ik een flink bedrag betalen in een korte periode. Ik ging in op hun voorstel om gespreid(in 2 keer) te betalen, en zou een formulier toegestuurd krijgen dat binnen de 3 dagen getekend moest worden teruggestuurd, en dan kwam alles in orde. Een paar dagen later valt een grote bruine enveloppe in mijn bus, met wat een uit de kluiten gewassen dossier leek. Men was er in geslaagd, om in mijn enveloppe, ook de formulieren voor een tiental andere families in soortgelijke situaties te stoppen. Ik heb dan maar getelefoneerd om de namen van die families door te geven, want anders waren zij ongetwijfeld in de problemen gekomen. Sindsdien weet ik dat het niet altijd de post is die brieven verloren legt...
                      Last edited by Mountainhunter; 29 juli 2008, 11:03.
                      Sony α 200 --- Minolta 50/F1,7 --- Minolta 24-105/F3,5-4,5D --- Minolta 75-300 F4.5-5.6 New --- Minolta 70-210/F4 --- Minolta 35-70/F4 --- Minolta 3600HS(d) --- Sigma 300 f4 APO --- Sigma 18 f3.5

Comment

Electrabel is dan ook de duurste op de markt.

ik werk in de electriciteits sector als consultant voor immobiliens en voor mensen die problemen hebben met hun factuur of die eens willen nagaan wat de goedkoopste is.

electrabel staat op de eerste plaats voor vele dingen. vooral de klachten wel te verstaan.

maar indien je vragen hebt omtrent zo een feit kunt u mij altijd contacteren op

makinglifecheaper@live.be

desnoods scant u uw electricteits factuur in en dan bekijk ik die wel even of bereken bij welke firma u het meeste bespaart

zo is alles opgelost

mvg

olivier

Comment

Working...
                        X