Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Electrabel ...zomaar € 16 euro duurder..

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Electrabel ...zomaar € 16 euro duurder..

Vrijdag jl mijn afrekening gehad van Electrabel. Dit gaat enkel over electriciteit. Mijn verbruik in 2007-2008 vermindert tegenover 2005-2006.Ik krijg namelijk terug ,niet veel , dus mijn investering van energie besparende lampen levert op.
    Maar ze beslissen zomaar de maandelijkse tussentijdse bedragen met 16 euro op te slaan..dat is dan 192 euro op jaarbasis meer. De reden die ze aangeven is
    ''op basis van uw gebruik en rekening houdende met de mogelijke prijsevolutie "

Mogen zij dit zomaar

Re: Electrabel ...zomaar € 16 euro duurder..

Dit is een voorstel,je kan zelf altijd dit bedrag laten aanpassen.
    Ik betaal liever iets meer dan dat ik op het einde een afrekening krijg en nog zoveel mag bijbetalen.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Wat wel door de meeste mensen verkeerd begrepen wordt: als je bv. 190 euro per maand betaalt, en je krijgt na meteropname een afrekening van 180 euro, dan moet je in feite niet opleggen. Is de eindafrekening 200 euro dan heb je een opleg van 10 euro.
      Want als je een 0 euro rekening zou hebben dan zou Electrabel al op 11 maand met al het geld voor het verbruik van 12 maand ribbedebie zijn. De bedoeling is dat je 12 keer ongeveer hetzelfde betaalt.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Wat wel door de meeste mensen verkeerd begrepen wordt: als je bv. 190 euro per maand betaalt, en je krijgt na meteropname een afrekening van 180 euro, dan moet je in feite niet opleggen. Is de eindafrekening 200 euro dan heb je een opleg van 10 euro.
        Want als je een 0 euro rekening zou hebben dan zou Electrabel al op 11 maand met al het geld voor het verbruik van 12 maand ribbedebie zijn. De bedoeling is dat je 12 keer ongeveer hetzelfde betaalt.
        Er wordt verdorie niets verkeerd begrepen ! Ik betaalde voor een terugval van energie verbruik van 107 naar 95 euro per maand .. mijn afrekening bevestigt (nogmaals!) enkel maar een verdere terugval maar ik moet nu 117 euro per maand ophoesten voor dezelfde reden?? als vermeld door de OP ... haha .. ik doe Electrabel dus een kado van 12x 22 Euro uitgezet tegen hun hoogste interest ... lamenielache !! Haal die grap uit met 200000 gebruikers en maak het optelsommetje ... leuk toch die "geanticipeerde prijsevolutie" ? gingen de tarieven bij Electrabel niet "socialer" worden of heb ik dat verkeerd gelezen ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Er wordt verdorie niets verkeerd begrepen ! Ik betaalde voor een terugval van energie verbruik van 107 naar 95 euro per maand .. mijn afrekening bevestigt (nogmaals!) enkel maar een verdere terugval maar ik moet nu 117 euro per maand ophoesten voor dezelfde reden?? als vermeld door de OP ... haha .. ik doe Electrabel dus een kado van 12x 22 Euro uitgezet tegen hun hoogste interest ... lamenielache !! Haal die grap uit met 200000 gebruikers en maak het optelsommetje ... leuk toch die "geanticipeerde prijsevolutie" ? gingen de tarieven bij Electrabel niet "socialer" worden of heb ik dat verkeerd gelezen ?
          Ze hebben geen honger naar geld, ze hebben wel "trek"....

D'r is wel iemand, een geitenliefhebber uit Ieper, die zijn handje heeft
          uitgestoken voor 200 ΰ 220 miljoen euro.
          De Gentse Freya heeft die som nooit gekregen

Toen de man met zijn kruiwagen arriveerde, vol met centjes,
          was de woordvoerster van Electrabel direct klaar met een reactie:
          "De mensen moeten sparen".

Ik betaal 25 euro per maand meer.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Ik had ook minder gas verbruikt dan de vorige jaren (dat super-isolerend glas werkt dus prima) en daarom kreeg ik ook geld terug van electrabel.

Maar mijn maandelijkse rekening gaat ook ruim 20% omhoog.

Ze verwachten dus een koude winter, of een sterke stijging van de gasprijs...

Ik kom er nog goed vanaf, mijn buren moesten ruim 500 euro bijbetalen.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Je hoeft met dat hoger bedrag niet akkoord te gaan. Ik heb dat in de 9 jaar dat ik in m'n appartementje (nieuwbouw) woon trouwens al 2 keer gedaan.
              De 1e keer was toen ik er juist woonde. Ze gebruikten toen zogezegd het gemiddelde van andere appartementen. Toen heb ik zelf een bedrag mogen vooropstellen. Als je juist verhuisd bent, telt elke cent hι.
              De 2e keer was een 2-tal jaar geleden. Dan hebben ze na een zogezegde "herrekening" het maandelijksbedrag ook fel verlaagd (een dikke 20%).
              Blijkbaar kan ik het beter inschatten dan zij, want mijn eindafrekening valt telkens redelijk mee.
              Ik zit bij Luminus. Ik weet niet of zij soepeler zijn dan Electrabel. Ik denk het niet ...
              Groeten,

Polleke

Comment

idem hier....
                mijn actueel verbruik/factuur min voorafbetalingen en dan worden de nieuwe voorschotten naargelang aangepast...
                als ze daar nog 'ns extra 25 a 30 % bijtellen, ben ik niet akkoord....
                achter 1 telefoontje passen ze dat terug aan...ik ben geen renteloze bank die voor hun wanbetalers ga opdraaien.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Je hebt me ietwat verkeerd begrepen. Natuurlijk moet jij en Fabbe best reageren op die verhoogde voorschotten. Ik wou enkel een nogal heersend misverstand kenbaar maken.
                  U zal nu waarschijnlijk geld tegoed hebben ? Als dat een belangrijk bedrag is kan je eisen dat ze het terugbetalen ipv het in schijfjes te laten gebruiken voor toekomstige facturen.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Wie doet beter...
                    Zowel gas- als electriciteitsverbruik minder dan het jaar ervoor. Bedrag teruggekregen op verbruik van over vorig jaar. En voor dit jaar zijn de maandelijkse betalingen gewoon het dubbel als tov vorig jaar. Dat is geen 20 of 30 %, maar de volle 50% erbij.
                    En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk bericht
                      Wie doet beter...
                      Zowel gas- als electriciteitsverbruik minder dan het jaar ervoor. Bedrag teruggekregen op verbruik van over vorig jaar. En voor dit jaar zijn de maandelijkse betalingen gewoon het dubbel als tov vorig jaar. Dat is geen 20 of 30 %, maar de volle 50% erbij.

Het scheelt hier toch niet veel!
                      Ik betaalde voor het gasverbruik van mijn restauratie-atelier 150,00 euro per maand en ik moest 55,90 euro opleggen ... nu willen ze me maandelijks maar eens eventjes 219,00 euro (+ 69,00 euro!) uit mijn zakken halen!

Dat ze het optrekken tot daar toe ... maar ik ben geen idioot die renteloze leningen verstrekt!

Comment

onze maandelijkse facturen vorig jaar bedraagden voor gas en electriciteit samen 111€. Terugbetaling gekregen van 159€ over verbruik van 2007. Nieuw maandelijks bedrag voor 2008 voor gas en electriciteit is 222€.
                        Op de kop af het dubbele dus. Hoe ze dat zullen verklaren weet ik, maar ik ben benieuwd het te vernemen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Cookie Bekijk bericht
                          onze maandelijkse facturen vorig jaar bedraagden voor gas en electriciteit samen 111€. Terugbetaling gekregen van 159€ over verbruik van 2007. Nieuw maandelijks bedrag voor 2008 voor gas en electriciteit is 222€.
                          Op de kop af het dubbele dus. Hoe ze dat zullen verklaren weet ik, maar ik ben benieuwd het te vernemen.
                          Denk dat het simpel is: de tarieven zijn verhoogd
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Denk dat het simpel is: de tarieven zijn verhoogd
                            Dat is duidelijk Theokus.
                            Enkel met 30% meer dan de +- 20% die ze hadden aangekondigd. 2008 zal een schitterend jaar worden voor Electrabel.

Comment

2 jaar geleden kregen we bij de eindafrekenibg geld terug, maar de rekening ging ook 20 euro perr maand omhoog (120 -> 140)). Ik heb gebeld en stelde 130 voor. Dit jaar kregen we bij de eindafrekening weer geld terug, maar zou onze maandelijks rekening 150 euro worden. Ik heb terug opgebeld en hen vriendelijk uitgelegd dat ik niet akkoord ga met dergelijke praktijken. Ik kreeg inderdaad het gekende verhaal te horen dat de prijzen omhoog gaan, maar gaf hen het weerwind dat ik niet akkoord ga dat zij vooraf al maandelijks 20 euro bijvragen + dan nog de interesten erop verdienen dewelke ik verlies. Wij betalen dit jaar gewoon evenveel als vorig jaar en houden onze meters regelmatig in het oog. Kwam er bovendien dan nog bij dat ze de gratis elektriciteit niet correct hadden berekend. Ondertussen zijn we drie maan verder en hebben dat geld (20 euro) nog niet teruggezien. Ik was net van plan deze week nog eens een boze telefoon te plegen. Ik zie er alleen heel hard tegenop aangezien een mens daar met moeite binnen geraakt.

Ondertussen had ik al gekeken om van energieleverancier te veranderen, maar uiteindelijk leek het mijns inziens de moeite niet te lonen. En dan weet een mesn nog niet hoe de klantenservice bij de andere leveranciers is.

Ik zou dus gewoon bellen en een lager bedrag voorstellen, maar hou er dan wel rekening mee dat je inderdaad misschien wel door het stijgen van de energieprijzen algemeen acheraf toch zult moeten bijbetalen.
                              Al doende leert men...

Flickr

Comment

Working...
                              X