Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

video fragment knippen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• video fragment knippen

hallo,

ik heb 2 (homemade) video's waar ik enkele fragmentjes wil uitknippen om te gebruiken in een montage.

Moet ik daarvoor de ganse film kunnen inladen (in mijn video bewerkingssoftware ) of kan ik (via een andere tool of zo ) vlugger fragmenten gaan selecteren ?

De ganse film inladen lijkt me ondoenbaar ( voor mijn pc )

Ter info: het gaat om een avi van ongeveer een uur ..
    Last edited by embee; 21 juli 2008, 15:27.
    embee ::: nikon stuff

Re: video fragment knippen

Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
    hallo,
    ik heb 2 (homemade) video's waar ik enkele fragmentjes wil uitknippen om te gebruiken in een montage.
    De ganse film inladen lijkt me ondoenbaar ( voor mijn pc )
    Ter info: het gaat om een avi van ongeveer een uur ..
    Wat is uw origineel? DV-opname? VHS? Broadcast? HD?
    Een moderne digitale camera kan aangestuurd worden vanuit de pc. Dus met de pc wat spoelen en dan stukje opnemen; terug doorspoelen enz.
    Normaal gezien kan je dit monteren met Moviemaker (gratis programma van Microsoft) en ook exporteren naar enkele andere formaten.
    Anders een programma kopen: Ulead en Pinnacle en Magix zijn gekende prgramma's waar je heelwat kunt mee doen (kostprijs 80-100 euro)
    Mvg
    Dirk
    http://www.stich.be

Comment

het probleem is dat ik enkel over 2 avi's van bijna een uur lang beschik en deze niet geladen krijg in mijn video software ...

Comment

het probleem is dat ik enkel over 2 avi's van bijna een uur lang beschik en deze niet geladen krijg in mijn video software ...
        Vanwaar komen die avi's? Stonden ze al op de pc?
        Van camera ingeladen? Welke avi's zijn het? Er zijn verschillende soorten...
        2 avi's van telkens één uur: is waarschijnlijk meer dan 25 gigabyte
        Welke videosoftware heb je?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door axat Bekijk bericht
          Vanwaar komen die avi's? Stonden ze al op de pc?
          Van camera ingeladen? Welke avi's zijn het? Er zijn verschillende soorten...
          2 avi's van telkens één uur: is waarschijnlijk meer dan 25 gigabyte
          Welke videosoftware heb je?
          Ik heb Adobe Premiere, de avi's komen van een camera die niet van mij is en ook niet in de buurt.
          Door de persoon in kwestie op 2 dvd's gezet en me met de post bezorgd ...

Comment

Ik heb Adobe Premiere, de avi's komen van een camera die niet van mij is en ook niet in de buurt.
            Door de persoon in kwestie op 2 dvd's gezet en me met de post bezorgd ...
            Dat wordt moeilijk om een antwoord te geven van hieruit...
            Je zal op die manier idd de avi volledig moeten binnenhalen in Première
            Dan op tijdslijn plaatsen en scènes eruit knippen.
            Video is altijd tijdrovend...
            Montage via Première exporteren naar ander formaat (afhankelijk wat je wil doen: internet, mailen, dvd enz)

Comment

Dat wordt moeilijk om een antwoord te geven van hieruit...
              Je zal op die manier idd de avi volledig moeten binnenhalen in Première
              Jah dat vreesde ik ook al, en nét dat lukt niet.

Bestaan er geen andere tooltjes waarmee je in een avi van pakweg 55' een subclipje kunt exporteren van bvb minuut 10 tot minuut 15 zonder dat je de hele zooi moet laden ?

Comment

Jah dat vreesde ik ook al, en nét dat lukt niet.
                Bestaan er geen andere tooltjes waarmee je in een avi van pakweg 55' een subclipje kunt exporteren van bvb minuut 10 tot minuut 15 zonder dat je de hele zooi moet laden ?
                Dat kan ik op de club eens navragen maar je moet wel 10d wachten want ben er niet eerstvolgende vergadering.
                Als je dubbelklikt op de avi wat gebeurt er dan? Normaal zou je die file in moviemaker moeten kunnen openen al kan het wat duren op trage pc.

Comment

Dat kan ik op de club eens navragen maar je moet wel 10d wachten want ben er niet eerstvolgende vergadering.
                  Als je dubbelklikt op de avi wat gebeurt er dan? Normaal zou je die file in moviemaker moeten kunnen openen al kan het wat duren op trage pc.
                  dat heb ik nog niet geprobeerd. zal het vanavond es testen ...
                  Die moviemaker, staat die standaard onder XP ? Ben die nog nooit tegengekomen ...

update: heb dit even geprobeerd vlug, en de film lijkt inderdaad veel vlugger te laden. Ik probeer dit deftig straks,
                  vermoed dat er dus toch een probleem is met Premiere daar die helemaal niks begint te laden ...
                  Merci voor de tips ... ik laat weten hoe het gaat ...
                  Last edited by embee; 25 juli 2008, 07:32.

Comment

Working...
                  X