Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advocaten even schuldig als...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Advocaten even schuldig als...

Scoutsmeisje begraven.

Het scoutsmeisje dat vorig weekend omkwam bij een verkeersongeval met vluchtmisdrijf is vandaag ten grave gedragen.De dader pleegde vluchtmisdrijf.

Als je nu 't journaal vandaag ziet...komt de advocaat van de verdediging dolleuk verklaren dat de dader geen weet had van een aanrijding.Als je nu weet dat je bij een aanrijding van een bosduif al een ferme tik krijgt/ voelt, dan kan je zelf al invullen waarom zo iemand vluchtmisdrijf pleegt ...ja alcohol of drugs.Natuurlijk de dag nadien is de alcohol uit 't lichaam en is softdrugs niet meer opspoorbaar.Dat zijn feiten.

Maar dat er dan advocaten voor groot geld natuurlijk kunnen gevonden worden die met een eerste communie zieltje komen verklaren in 't voordeel van de dader(s)... dat is niet meer kunnen in mijn ogen.
    Ik vind wie zulke verdediging op zich neemt en bij bewijs van schuld cliënt deze mensen ook mee moeten kunnen bestraft worden, omdat we dan kunnen spreken van medeplichtigheid bij verdoezeling van feiten.
    Panasonic FZ7 + Sony Alpha 300 + kitlens 18-70 mm + beercan - 70-210/4

Re: Advocaten even schuldig als...

Oorspronkelijk geplaatst door t'web Bekijk bericht
    Scoutsmeisje begraven.

Het scoutsmeisje dat vorig weekend omkwam bij een verkeersongeval met vluchtmisdrijf is vandaag ten grave gedragen.De dader pleegde vluchtmisdrijf.

Als je nu 't journaal vandaag ziet...komt de advocaat van de verdediging dolleuk verklaren dat de dader geen weet had van een aanrijding.Als je nu weet dat je bij een aanrijding van een bosduif al een ferme tik krijgt/ voelt, dan kan je zelf al invullen waarom zo iemand vluchtmisdrijf pleegt ...ja alcohol of drugs.Natuurlijk de dag nadien is de alcohol uit 't lichaam en is softdrugs niet meer opspoorbaar.Dat zijn feiten.

Maar dat er dan advocaten voor groot geld natuurlijk kunnen gevonden worden die met een eerste communie zieltje komen verklaren in 't voordeel van de dader(s)... dat is niet meer kunnen in mijn ogen.
    Ik vind wie zulke verdediging op zich neemt en bij bewijs van schuld cliënt deze mensen ook mee moeten kunnen bestraft worden, omdat we dan kunnen spreken van medeplichtigheid bij verdoezeling van feiten.
    Ik vul niets in... altijd gevaarlijk.
    't Zijn de harde bewijzen die tellen.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Laat justitie hier haar werk doen.
      Dit is geen discussie voor BD.

Comment

Oei...precies op zere teentjes getrapt.
        Last edited by t'web; 18 juli 2008, 20:34.

Comment

Mja forumregels hé, geen maatschappelijke discussies. Er zijn er altijd die de regeltjes niet volgen hé t'web? Behoor jij dan ook bij die advocaten ?
          Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

Comment

Iedereen heeft het recht op een eerlijk proces (art. 6 EVRM) en de rechten van verdediging zijn zo inherent aan dat recht waardoor ze vaak daarmee geïdentificeerd worden. Het is dan ook de taak van een advocaat van de verdediging om de rechten van zijn cliënt ten volle te verdedigen met juridische argumenten en feiten die zijn cliënt voor hem op de tafel legt. De advocaat begaat hier uiteraard geen misdrijf, hij interpreteert enkel de feiten en het is aan de rechter om daarover te waken en een oordeel te vellen zodat de juridische waarheid naar boven komt (let op: juridische waarheid hoeft niet samen te vallen met de werkelijke waarheid). Men gebruikt louter het rechtssysteem en alles wat toegelaten is binnen dat rechtssysteem (waaronder het verdedigen van een cliënt) kan zelf niet leiden tot een misdrijf.

Maar los daar van, in het strafrecht betekent medeliplichtigheid totaal iets anders en moeten er aantal voorwaarden worden vervuld.

Comment

Oei...precies op zere teentjes getrapt.Zo zie je maar waar die mensen zitten.
              Neen toch niet hoor.
              Lees de regels van het forum.
              Politieke en maatschappelijke onderwerpen kunnen niet aan bod komen.
              Reden: geeft aanleiding tot "onhebbelijkheden of ruzie".
              Is bewezen in het verleden.
              Voilà; meer is dat niet.

Ik ben verder eerlijk, omdat deze onderwerpen ook voor mij eten en drinken zijn
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Ok...topic kan gesloten worden.Mede door de verklarende uitleg van 'theokus' en 'THESIS'... kan een mens weeral wat verder nadenken.
                Last edited by t'web; 18 juli 2008, 20:40.

Comment

Met alle respect voor de familie die getroffen werd, en wiens leed op geen enkele manier kan vergoed worden. Toch zullen ook hun advocaten alle truken uit de doos halen om de schadevergoeding zo hoog mogelijk te krijgen. En dat is geen verwijt, let op, ik zou wellicht hetzelfde doen.

En als onze doodrijder voor de rechtbank komt, zal hij in beschuldiging gesteld worden door het Openbaar Ministerie. En die parketmagistraat zal àl geven wat hij kan om van onze dader de duivel zelf te maken !

Dit alles praat zijn afschuwelijke daad niet goed, en daar doe ik ook geen poging toe.

Maar suggereren dat de rechten op een eerlijk proces en op bijstand van een raadsman (die uiteraard ook alles uit de kast haalt) hier niet meer zouden gelden, lijkt me echt heel gevaarlijk.

Comment

Die advocaat doet waarvoor hij betaald wordt; zijn client verdedigen.
                    Het is aan de bevoegde rechter om over schuld en onschuld te oordelen, niet aan de burger. Zo zit nu eenmaal ons rechtssysteem in elkaar en horen dergelijke discussies hier niet thuis.
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
                      Met alle respect voor de familie die getroffen werd, en wiens leed op geen enkele manier kan vergoed worden. Toch zullen ook hun advocaten alle truken uit de doos halen om de schadevergoeding zo hoog mogelijk te krijgen. En dat is geen verwijt, let op, ik zou wellicht hetzelfde doen.

En als onze doodrijder voor de rechtbank komt, zal hij in beschuldiging gesteld worden door het Openbaar Ministerie. En die parketmagistraat zal àl geven wat hij kan om van onze dader de duivel zelf te maken !

Dit alles praat zijn afschuwelijke daad niet goed, en daar doe ik ook geen poging toe.

Maar suggereren dat de rechten op een eerlijk proces en op bijstand van een raadsman (die uiteraard ook alles uit de kast haalt) hier niet meer zouden gelden, lijkt me echt heel gevaarlijk.
                      Heb je 't journaal bekeken?
                      Dat de verdediging op juridisch vlak alle rechten moet krijgen... akkoord.
                      Maar dat na een aanrijding van twee fietsers....de advocaat komt verklaren op TV dat de dader niets heeft gemerkt.Dat neem ik hem kwalijk.Daar gaat die mee in de misdaad.
                      Last edited by t'web; 18 juli 2008, 20:56.

Comment

We vallen in herhaling: zie #3

Comment

Working...
                        X