Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AA batterijen vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• AA batterijen vraagje

Omdat die van de Aldi niet meer werkten, kocht ik mij bij "Handyman" een set van 4+2 gratis batterijtjes (Ni-Mh) van 2000 mAh van memorex, ik dacht , ik laad die wel op met mijne GP lader, maar:... ze laden niet op , ook niet met de lader van den Aldi..... is het de bedoeling dat ik mij dan ook een memorex lader aanschaf
    normaal moeten die toch opladen met een Ni Mh oplader?
    Last edited by toerist; 15 juli 2008, 20:54.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Re: AA batterijen vraagje

retour naar handyman....

Als je toch investeerd in nieuwe batterijen ga voor de nieuwe NI-MH bv Eneloop
    van sanyo of de GPreCyko+.

Deze lopen minder snel leeg dan de vorige reeks NI-MH.

Wat betreft de aldi batterijen ,beter links laten liggen want er zit heel veel verschil op in capaciteit en ze gaan ook niet lang mee.

En investeer in een goede lader.De aldi lader ligt hier langs de kant sind enige tijd met slechte kontakten.Normaal zou de GP lader moeten werken.
    Gaat het lampje branden ,anders moet je eens de cellen ronddraaien ,kan slecht kontakt zijn met de connetie tussen batterij en lader.
    Last edited by Fabbe; 15 juli 2008, 22:11.

Comment

Je bent toch 100% zeker dat de lader niet defect is?

Met elke lader voor nikkel-cadmium of nikkel-metaalhydride accu's moet je die AA's kunnen laden. Maar de meeste nieuwe GP laders geven wel een vrij grote laadstroom, en daardoor wordt de levensduur van de accu's veel kleiner. Zeker wanneer je een accu van 2000mAh wil laden in een lader die eigenlijk gebouwd is voor accu's met een grotere capaciteit zal de laadstroom zo hoog zijn dat de accu's heel heet worden.

Maar als je zeker bent van de lader, en de nieuwe accu's willen niet laden, dan moet je geen Memorex-lader kopen, maar een ander setje accu's vragen, want dan is er daar iets mis mee.

Het is niet nodig om voor AA-accu's een lader van hetzelfde merk te kopen.
      Elke lader levert (meer of minder, naargelang het model) stroom om de accu te laden, dat is bij elk merk hetzelfde.
      (Bij een lithium-ion moet er wel een speciale lader gebruikt worden die geschikt is voor de te laden accu.)
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Ik heb 2 Gp laders, een trage en een snelle, werkt bij beide niet, dus wellicht de batterijen zelf, ik ga ze proberen om te wisselen voor GP's.

bedankt.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Working...
        X