Op 10 mei is mijn zoon getrouwd. Op 8 maart werd voor een evenement op die trouwdag 720 euro voorschot betaald door mij (mijn zoon zit in het buitenland en kwam in mei een weekje naar België voor die trouw).
Intussen had de vader van de bruid aangeboden om de factuur van dat evenement te betalen. Hij heeft dat ook gedaan, maar de penningmeester van de VZW die de factuur stuurde hield geen rekening met dat betaalde voorschot. Mijn zwager heeft dus de gehele factuur betaald.

Uiteraard eis ik nu het voorschot terug.
Ik wordt nu al weken door zelfs de voorzitter van die vzw zoet gehouden met allerlei excuses en beloftes dat alles binnen de kortste keren in orde gebracht wordt. Niet dus.....
Nu, gaan procederen indien het nodig mocht zijn is geen optie (veel te duur).
Ik vraag me af of je voor zo'n geschil de vrederechter kan inschakelen, of is dat enkel voor geschillen tussen personen ?
Heeft het zin om eventueel klacht neer te leggen bij de politie ?
Of kan ik bij onwil achter dat geld fluiten ?
Uiteraard ga ik nu eerst en vooral de betrokken vzw aangetekend in gebreke stellen, vermits alles tot nu toe via telefoon en e-mail is verlopen.
Wie kan me de gulden raad geven ? Alvast bedankt om mee te denken.
Intussen had de vader van de bruid aangeboden om de factuur van dat evenement te betalen. Hij heeft dat ook gedaan, maar de penningmeester van de VZW die de factuur stuurde hield geen rekening met dat betaalde voorschot. Mijn zwager heeft dus de gehele factuur betaald.

Uiteraard eis ik nu het voorschot terug.
Ik wordt nu al weken door zelfs de voorzitter van die vzw zoet gehouden met allerlei excuses en beloftes dat alles binnen de kortste keren in orde gebracht wordt. Niet dus.....

Nu, gaan procederen indien het nodig mocht zijn is geen optie (veel te duur).
Ik vraag me af of je voor zo'n geschil de vrederechter kan inschakelen, of is dat enkel voor geschillen tussen personen ?
Heeft het zin om eventueel klacht neer te leggen bij de politie ?
Of kan ik bij onwil achter dat geld fluiten ?
Uiteraard ga ik nu eerst en vooral de betrokken vzw aangetekend in gebreke stellen, vermits alles tot nu toe via telefoon en e-mail is verlopen.
Wie kan me de gulden raad geven ? Alvast bedankt om mee te denken.
Comment