Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mensen van Kortrijk?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Mensen van Kortrijk?

Een goeie middag mensen, ik ben hier nieuw op de site, sinds eergisteren ofzo..
    Ik vroeg me af als er hier mensen zijn van rond de streek Kortrijk (zoals mijn titel het zegt ^^)
    Om mss eens bepaalde plaatsen te benoemen die prachtig staan op foto..
    Ik ben nieuw in de digitale reflex wereld maar ben er wel erg in geboeid.. Alleen weet ik niet waar beginnen of wat gaan trekken :s
    Ben zelf nog aan het sukkelen met mijn camera dusja elke tips zijn altijd welkom..
    Ik overweeg om een opleiding te gaan volgen via de Syntra.. Heeft daar iemand enige ervaring in ofzo?

Groeten
    Yannick Desmet 2021
    yannickdesmet.com

Re: Mensen van Kortrijk?

Wel, eigenlijk wel raar als ik zo mag zeggen dat je niet weet waar je interesseveld ligt maw, wat je wil gaan fotograferen.
    Elke discipline vereist een zekere kennis en doorzetting. Iemand die dierenfotografie doet zal het abstracte of landschappen niet kunnen trekken zoals iemand die daar wel een "oog" voor heeft.

Wat de Syntra opleidingen betreft kan je daar véél topics over vinden via de zoekfunctie te vinden bovenaan dit fantastische forum.
    Er is hier een schat aan info te vinden en niet enkel op dit eigenste forum.
    Kijk eens op http://www.chronax.be/nuttig.html en download de 7 delen van een cursus fotografie. Daar zal je zeker al een tijdje zoet mee zijn

En ook even voor onze info, welk toestel heb je nu en welke lenzen? Heb je een tripod (belangrijk voor dierenfotografie of landschapfotografie om er maar 2 te noemen) ...

Comment

Het is geen grootstad, maar er is genoeg in en rond Kortrijk om verschillende dingen te proberen en te zien wat je interesseert.

Wil je straatfotografie proberen, ga dan op zaterdag wandelen in het centrum en de winkelstraten. De grote bouwwerven in de stad kunnen ook een bron van inspiratie zijn.

Zoek je actie? Ga eens kijken bij de skatebowl aan de Groeningebrug. Je moet wat geluk hebben voor spektakel, maar in het weekend is er bij droog weer altijd volk.

Ook 's nachts kan je mooie beelden schieten langs de Leie of gewoon in de stad.

Zoek je fauna en flora? Ga eens naar de Gavers in Harelbeke. Na zonsondergang is het daar ook wat donkerder dan in de stad en kan je eens een poging wagen met de sterrenhemel.

Voor landschappen kan je in de minder bevolkte deelgemeenten terecht. Het natuurgebiedje van de Marionetten (Bosstraat) is wel eens leuk omdat het wat hoger ligt.

En niet te vergeten de evenementen tijdens de zomermaanden. Dat is ook een leuke ervaring. Volgende maand is er Zomercarnaval in Kortrijk. Of binnenkort straattheater in Lauwe.

Dat zijn allemaal mogelijkheden die dichtbij zijn, die weinig voorbereiding vereisen en waar je makkelijk verschillende dingen kan proberen.

Ik vertrek vaak zonder specifiek plan van wat te fotograferen, maar als je er gewoon aan begint krijg je meestal wel wat ideeën. Gewoon toestel pakken en gaan wandelen. Probeer dingen en je ontdekt wel wat je ligt. Je zal vanzelf op dingen beginnen letten en minder sukkelen met je toestel (wat dat ook mag zijn).
      Flickr page

Comment

Wel ik ben Desmet Y. 23j
        En ik woon in Gullegem dicht bij Kortrijk..
        Ik heb 2 camera's, een Canon 450D en een Olympus SP 560 UZ
        Op mijn Canon heb ik gewoon een standaardlens opzitten, maar ik ben momenteel aan het sparen voor een macrolens van Stigma me dunkt was het 199€ voor een goeie lens, maar ik dacht van, eerst leren fotos trekken en dan pas leren moeilijk doen !
        Ik trek al fotos digitaal van in 2000.. Toen de digitale cameras nog 30.000fr kostigen voor een Ixus V2, 2MegaPixel -> waar is den tijd..
        Sindsdien heb ik me meer en meer willen verdiepen in het fotograafwereldje, maar heb ook niet alle dagen de tijd om er mij mee bezig te houden.. In het begin waren het feesten en zo dat ik ging gaan trekken, heb al meer dan 80.000 fotos staan op me pc..
        In 2007 heb ik even een Canon 350D gehad waar ik veel mee heb kunnen oefenen, maar heb hem moeten verkopen voor enige reden (GELD)
        Nu een jaar later, was ik al een kodak rijker, namelijk de Olympus SP 560 UZ
        Maar kon er niet manueel mee scherpstellen, nuja jullie begrijpen wel wat ik wil bedoelen.. Met zo een Digitaal toestel is het niet te doen om ZEER prachtige fotos te hebben.. Dus heb ik mij terug een Canon gekocht en ben terug zeer blij!
        Alleen ben ik meerderdeels vergeten hoe ik hem moest instellen en zo dus moet ik helemaal opnieuw beginnen

Wat ik graag goed zou kunnen zijn Portret fotos en HDR fotos!
        Portret zoals in Fotoshoots en HDR zoals in mooie landschappen en dergelijke..
        Als ik zo zie dat de mensen hier echt prachtige fotos trekken door gewoon iets stom te trekken, dat is wat ik wil kunnen. Vanuit een bepaald punt een prachtige foto trekken. De meesten hebben daar een ogen voor, alleen ik heb er maar 1oog voor over lol.. mijn fotos zijn nooit supergoed, maar zeker niet slecht vind ik persoonlijk dan, maar jullie zouden wel anders reageren

Ik ga binnenkort naar La Roche (Ardennen) Daar zal ik wel een paar mooie landschappen kunnen trekken denk ik, hier in Kortrijk vind ik het persoonlijk saai en ook moeilijk om mooie lanschappen te trekken.. Ook is het weer de laatste tijd niet mee dus moeten we improviseren..

Daarom mijn post, Mensen van Kortrijk?
        Mss eens samen afspreken om eens paar fotos te trekken, kennis bijleren.. Ik heb ondervonden dat in de boeken zitten niet de ideale manier is om te leren, maar wel in het veld gaan staan.. Als iemand interesse heeft kan u me hier altijd bereiken mss ook via msn ofzo..

Grtz
        Yannick Desmet 2021
        yannickdesmet.com

Comment

hoi,

ben ook van de streek maar pas beginnend.
          ik denk eraan een curcus te volgen in izegem of om me aan te sluiten bij fotoclub eos in wevelgem (de ontmoetingen vinden plaats in gullegem) .

misschien iets voor u ze hebben een mooie website moet je zekers eens bekijken

grt gregory

Comment

In Izegem? Wrm niet in kortrijk bij de Syntra?
            Ik ben ook aan het overwegen om een cursus te volgen, maar Izegem is voor mij ietsje te ver denk ik Ik zit zonder auto momenteel..
            Maar die Eos Club spreekt me wel aan in Wevelgem.. Al denk ik dat daar meer oudere mensen gaan zitten, maar zolang ze mij iets kunnen bijleren, dan heb ik er geen problemen mee Zal me eens registreren op de site..
            Van waar zijt ge dan wel? Ook van Gullegem of van Kortrijk zelf?
            Yannick Desmet 2021
            yannickdesmet.com

Comment

hoi

wist niet dat er curcussen waren bij syntra in kortrijk ga mij eens informeren

ben ook van gullegem

Comment

Ja normaalgezien wel, ik heb me vorig jaar willen inschrijven, maar had dan opeens werk van 7u tot 18.30 s'avonds en dan was ik meestal helemaal uitgeput om nog iets te doen.. En tegen ik er ging geraken zou het toch telaat geweest zijn, dus mss binnenkort eens gaan zien.. Maar op de site van de Syntra zie ik alleen Brugge staan momenteel
                Dus geen Kortrijk, maar ik zal volgende week eens langsgaan en zien hoe of wat..
                Die van in Brugge zijn ook erg duur vind ik :s 1400€
                Yannick Desmet 2021
                yannickdesmet.com

Comment

1400 € is wel heel veel koop liever iets anders daarmee

in izegem is het 80 € en de curcus begint in septemberen gaat door elke maandagavond.

grt gregory

Comment

Heb je daar toevallig een link van? En hoe oud ben jij wel? als ik het vragen mag
                    Yannick Desmet 2021
                    yannickdesmet.com

Comment

hoi

je moet eens kijken op de avondschool.be

ps ik ben er 34

grt gregory

Comment

Ik vind niet onmiddelijk iets op die site, die te maken heeft met fotografie :s
                        Sorry..
                        Zal eens verder zoeken Der zijn zoveel dingen waar je opleidingen kunt volgen..

BTW aangenaam
                        Yannick Desmet 2021
                        yannickdesmet.com

Comment

hoi

je moet kijken onder aanbod en dan bij informatica

grt

Comment

Niveau Dag Tijdstip Vestiging Startdatum Status
                            Digitale fotografie 1 Maandag 18u30-21u50 Tielt 01/09
                            Digitale fotografie 1 Dinsdag 13u30-16u50 Kortrijk 16/09
                            Digitale fotografie 1 Dinsdag 18u10-21u30 Zwevegem 02/09
                            Digitale fotografie 1 Woensdag 18u10-21u30 Menen 03/09
                            Digitale fotografie 1 Donderdag 13u30-16u50 Zwevegem 04/09
                            Digitale fotografie 1 Donderdag 18u10-21u30 Kortrijk 04/09
                            Digitale fotografie 1 Zaterdag 8u30-11u50 Kortrijk 06/09
                            Digitale fotografie 2 Maandag 18u10-21u30 Zwevegem 01/09
                            Digitale fotografie 2 Dinsdag 18u10-21u30 Kortrijk 02/09
                            Digitale fotografie 2 Woensdag 8u30-11u50 Zwevegem 03/09
                            Digitale fotografie 2 Woensdag 13u30-16u50 Kortrijk 17/09
                            Digitale fotografie 2 Woensdag 18u30-21u50 Tielt 03/09
                            Digitale fotografie 3 Donderdag 18u30-21u50 Tielt 04/09

In Kortrijk aan Campus 3 Hofsteden

60€ Per Semester, dat klinkt erg aantrekkelijk vind ik.. Mss zou ik iets nemen de Zaterdag.. van 8.30 tot 11.50.. volgende maand beginnen ze al, kzal nie te lang kunnen nadenken..
                            3Hofsteden is aan het VTI in Kortrijk, dus das niet zo ver
                            Yannick Desmet 2021
                            yannickdesmet.com

Comment

Mss als je zin hebt om samen te gaan ofzo? mss eens gaan luisteren wat er allemaal te beleven valt ofzo..
                              Ik woon nie zover van het VTI in Gullegem
                              Yannick Desmet 2021
                              yannickdesmet.com

Comment

Working...
                              X