Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tour 2008

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tour 2008

    Lap, zonet in het nieuws: nieuwe positieve dopingcontroles net voor de tour.
    http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wi..._2008/1.339427
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  • #2
    Re: Tour 2008

    Wat een verrassing
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Tour 2008

      Hoe kan dat nou ? Tom doet toch niet mee.
      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

      Comment


      • #4
        Re: Tour 2008

        Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
        Lap, zonet in het nieuws: nieuwe positieve dopingcontroles net voor de tour.
        http://www.sporza.be/cm/sporza.be/wi..._2008/1.339427
        Weer EPO-toestanden?
        Er wordt wel weer snel gereden in de Tour.
        En het is niet door de wind
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Tour 2008

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Weer EPO-toestanden? Er wordt wel weer snel gereden in de Tour. En het is niet door de wind
          Waarschijnlijk worden ze achtervolgd door 'wespen'.
          Vriendelijke groet,

          Jos

          Comment


          • #6
            Re: Tour 2008

            Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
            Waarschijnlijk worden ze achtervolgd door 'wespen'.
            Nope Jos.... echte EPO.
            Manuel Beltran Martinez test positief op EPO
            http://www.hbvl.be/nieuws/sport/Tour...-96025723D43E}

            en nog meer hier
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Tour 2008

              ASOke ASOke , wat doe je nu ?
              of beter : preuDOMMEKE preuDOMMEKE, eigen schuld dikke bult !
              Tom B mocht niet starten om iets te hebben gedaan wat niet als renner strafbaar is. En toch mocht hij van mijnheer Preudhomme niet sarten.
              Hoe zou het trouwens zitten met de HYPOCRIETwaarde van die franse dikke nek ? Moet zelfs niet getest worden denk ik.

              Comment


              • #8
                Re: Tour 2008

                Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                ASOke ASOke , wat doe je nu ?
                of beter : preuDOMMEKE preuDOMMEKE, eigen schuld dikke bult !
                Tom B mocht niet starten om iets te hebben gedaan wat niet als renner strafbaar is. En toch mocht hij van mijnheer Preudhomme niet sarten.
                Hoe zou het trouwens zitten met de HYPOCRIETwaarde van die franse dikke nek ? Moet zelfs niet getest worden denk ik.
                Als het ASO alles op voorhand zou weten, dan zou er geen Tour meer zijn.

                Je zou beter wat vloeken op de hypocriete renners/teams/managers ipv op de organisatie

                Beter afvoeren die 'sport' of doping toelaten.
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Tour 2008

                  Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                  Als het ASO alles op voorhand zou weten, dan zou er geen Tour meer zijn.

                  Je zou beter wat vloeken op de hypocriete renners/teams/managers ipv op de organisatie

                  Beter afvoeren die 'sport' of doping toelaten.
                  Ze hebben nog niks geleerd.
                  En die gast uit de Tour zetten is het minste.
                  Zijn ploeg en zijn omgeving zullen weer van niks weten zoals gewoonlijk.
                  Dus gans die ploeg mag voor mijn part naar huis.

                  Overigens mag men gans de sport stevig controleren.
                  We gaan nog lachen in China
                  Van de Russen en de voormalige DDR is het geweten er zijn genoeg getuigenissen.
                  Die Chineese sporters lopen natuurlijk op natuurlijke kruiden
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tour 2008

                    Het is gewoon allemaal hypocrisie.
                    Ofwel laat je doping in de sport toe = gedaan competitievervalsing, iedereen weet waar hij/zij aan toe is. Als je er aan meedoet moet je de gezondheidsri-sico's er maar bijnemen.

                    Als het verboden blijft, dan moeten ze de straffen aanpassen.
                    Geen straffen van 1 of 2 jaar, maar onmiddellijk schorsen voor het leven.
                    Geen zever meer.

                    En iedereen correct controleren. Ook zij die een grote (economische) waarde zijn voor hun sport
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tour 2008

                      Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      Het is gewoon allemaal hypocrisie.
                      Ofwel laat je doping in de sport toe = gedaan competitievervalsing, iedereen weet waar hij/zij aan toe is. Als je er aan meedoet moet je de gezondheidsri-sico's er maar bijnemen.

                      Als het verboden blijft, dan moeten ze de straffen aanpassen.
                      Geen straffen van 1 of 2 jaar, maar onmiddellijk schorsen voor het leven.
                      Geen zever meer.

                      En iedereen correct controleren. Ook zij die een grote (economische) waarde zijn voor hun sport
                      Ze zijn al aan 't zeveren van na de Festina-problemen.
                      De Tour schijnt heilig te zijn.
                      En Frankrijk is de Tour en de Tour is Frankrijk.
                      De organisatie zit daar ook mee.
                      Doping is er altijd geweest en met zonder "medische begeleiding"

                      Van de week was er een zeer mooie docu op tv over Greg Lemond.
                      Het wielrennen is zonder doping ook geen zuivere sport.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tour 2008

                        Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste jaren veel liever naar de Giro kijk (niet dat deze doping-vrij is). Maar de Tour is zo immens commercieel geworden (en al even elitair) dat het mij minder en minder aanspreekt.
                        Ben eens benieuwd welke andere dopingzondaars er nog bij zijn.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tour 2008

                          Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
                          Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste jaren veel liever naar de Giro kijk (niet dat deze doping-vrij is). Maar de Tour is zo immens commercieel geworden (en al even elitair) dat het mij minder en minder aanspreekt.
                          Ben eens benieuwd welke andere dopingzondaars er nog bij zijn.
                          Ja. Nog negen te gaan vantje.
                          Mart Smeets vond het erg dat die renner werd afgevoerd als een crimineel.
                          Mart is zeer vlees noch vis in deze. En dat vind ik niet zo netjes van hem
                          maar voor de rest is die man prima in zijn werk.
                          Frankrijk wil een propere Tour en zo'n optreden van de politie zal zeker
                          tot nadenken aanzetten.

                          Nog grotere onzin vind ik als ik managers hoor zeggen dat ze bijv. niet naast
                          elke renner kunnen slapen. Of we kunnen niet alles controleren.
                          Elke renner heeft een belofte moeten tekenen. Herinner je de toestand van 2007.
                          Ik begrijp wel dat een oudere renner van 37 in dit geval iets nodig moet
                          hebben om mee te kunnen maar dan moet die renner zich eens afvragen
                          of het niet tijd wordt om te stoppen.
                          Maar ja, het is het risico waard en zeker de centen zijn het hun waard.
                          En de druk van de ploeg en de werkgever spelen hierin ook mee.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tour 2008

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht


                            Ik begrijp wel dat een oudere renner van 37 in dit geval iets nodig moet
                            hebben om mee te kunnen maar dan moet die renner zich eens afvragen
                            of het niet tijd wordt om te stoppen.
                            Maar ja, het is het risico waard en zeker de centen zijn het hun waard.
                            En de druk van de ploeg en de werkgever spelen hierin ook mee.
                            Vermoedelijk is dat de reden waarom McEwen niet meer meekan in de Tour : hij durft niks meer pakken en daarbij zijn leeftijd heeft als gevolg dat hij niks meer kan winnen (behalve een sprintje voor de 5de plaats).
                            Het is toch niet normaal dat zo nen sprinter nu nog maar 2 koerskes heeft gewonnen. Vorige jaren had hij er nu al een 10tal. Ni normaal !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tour 2008

                              Oorspronkelijk geplaatst door willyB Bekijk bericht
                              Vermoedelijk is dat de reden waarom McEwen niet meer meekan in de Tour : hij durft niks meer pakken en daarbij zijn leeftijd heeft als gevolg dat hij niks meer kan winnen (behalve een sprintje voor de 5de plaats).
                              Het is toch niet normaal dat zo nen sprinter nu nog maar 2 koerskes heeft gewonnen. Vorige jaren had hij er nu al een 10tal. Ni normaal !
                              Dus volgens u heeft McEwen in het verleden wel gepakt?
                              Mvg Tim

                              Comment

                              Working...
                              X