Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Internet connectie probleem / KB951748 / ZoneAlarm

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Internet connectie probleem / KB951748 / ZoneAlarm

Na het installeren van Microsoft update KB951748 had ik plotseling geen internet connectie meer. Ik wist dat het aan mijn firewall lag want zodra ik deze uitschakelde had ik opnieuw connectie.

Er blijkt inderdaad een incompatibiliteit te zijn tussen deze update en ZoneAlarm.

Er zijn een aantal oplossingen hiervoor:
    Find cutting-edge security solutions for your devices, including next-gen antivirus, firewall, anti-ransomware, anti-phishing, safe browsing, & more.

Dus, als je iemand kent met een dergelijk probleem, dit is de oplossing:
    - update ZoneAlarm
    - of uninstall KB951748
    Dat we ze nog lang mogen "trekken".
    Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

Re: Internet connectie probleem / KB951748 / ZoneAlarm

Oorspronkelijk geplaatst door Nickon Bekijk bericht
    Na het installeren van Microsoft update KB951748 had ik plotseling geen internet connectie meer. Ik wist dat het aan mijn firewall lag want zodra ik deze uitschakelde had ik opnieuw connectie.

Er blijkt inderdaad een incompatibiliteit te zijn tussen deze update en ZoneAlarm.

Er zijn een aantal oplossingen hiervoor:
    Find cutting-edge security solutions for your devices, including next-gen antivirus, firewall, anti-ransomware, anti-phishing, safe browsing, & more.

Dus, als je iemand kent met een dergelijk probleem, dit is de oplossing:
    - update ZoneAlarm
    - of uninstall KB951748
    Dank je voor de melding. Is precies wat me eergisteren overkwam na de Windows-upgrade: mijn 3 PCs en de laptops weigerden connectie. Ik vermoedde direct het verband. Uitschakelen van Zonealarm herstelde alles. Ik heb het voorlopig opgelost door de Windows firewall te gebruiken (en ik heb toch hardware protectie).

Maar ik heb meer vertrouwen in ZoneAlarm dan in de Windows vuurmuur. Dus nu ga ik netjes alles opnieuw installeren.

Eerst had ik geprobeerd met een update van ZoneAlarm, maar die was blijkbaar nog niet recent genoeg. Van ZoneLabs kreeg ik geen response op mijn e-mail. Nu is er dus blijkbaar toch een reactie.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Als je toch al hardware protectie hebt in je router, waarom dan nog een software firewall gebruiken ?

P.S. deze oplossing staat vandaag ook op ZDnet...
      Groeten,

Polleke

Comment

Ja, mij lijkt dit ook eerder een optie:
        - uninstall ZoneAlarm

Dave
        pixelpusher

Comment

Tja, dat heb ik ook gedaan (laptop). En dan PCTools firewall geïnstalleerd (nederlands) die volgens www.gratissoftwaresite.nl zéér goed presteert.
          Overigens heeft Zonealarm wel eens meer problemen gehad na een update (o.a. na een eigen (!) update in 2006)

Comment

Working...
          X