Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe TV: CRT in tweedehands overwegen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe TV: CRT in tweedehands overwegen ?

Zouden jullie nog een CRT tv overwegen wanneer jullie huidig model stuk zou gaan ? Zo zag ik op e-bay een vier jaar oude Panasonic tx36pb50‏ te koop voor een goeie 200 euro; terwijl zo'n toestel 4 jaar geleden nog meer dan 10 keer zo duur was. Nadeel: groot en zwaar, maar uitmuntend beeld bij niet HD- beeldmateriaal. Wat is jullie mening ? En wat vinden jullie van dergelijke prijs ?
    Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

Re: Nieuwe TV: CRT in tweedehands overwegen ?

Ik zou zeker nog een beeldbuis overwegen.
    Tweedehands of nieuw, nieuwe 'dikke' TV's zijn ook goedkoop.

Zo heel veel kijk ik niet naar TV, en hoe groot die kist op onze TV-kast is, kan me weinig schelen. Het is niet zo dat je die dagelijks moet verplaatsen hé.
    Fuji FinePix S100fs

Comment

Onze living is er toch een kleine meter breder door geworden hoor. TV aan de muur en dikke TV-kast op de zolder.
      Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

Comment

'k zou het zelfs niet meer in huis willen. Groot lomp en altijd in de weg staand
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Ik ben zéér blij dat ik kortgeleden onze CRT vervangen heb door een Panasonic plasma scherm. Zegt genoeg denk ik
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Heb uiteraard ook interesse in Plasma, maar een goeie 200 euro lijkt me een erg interessant alternatief zolang je geen HD- materiaal bekijkt of een digitaal abonnement neemt.
            Digitale televisie stuurt geen 720p, maar ongeveer 520p; dus niet zoveel verschil met wat een CRT kan weergeven. De overstap wordt volgens mij pas interessant wanneer er werkelijk in HD wordt uitgezonden (zoals nu reeds bij enkele VTM- en VRT programma's).
            Canon EOs 60D, Canon Eos 30D & Canon Ixus 870

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kodaksken Bekijk bericht
              Heb uiteraard ook interesse in Plasma, maar een goeie 200 euro lijkt me een erg interessant alternatief zolang je geen HD- materiaal bekijkt of een digitaal abonnement neemt.
              Digitale televisie stuurt geen 720p, maar ongeveer 520p; dus niet zoveel verschil met wat een CRT kan weergeven. De overstap wordt volgens mij pas interessant wanneer er werkelijk in HD wordt uitgezonden (zoals nu reeds bij enkele VTM- en VRT programma's).
              Vergeet het, 'k heb nog plasma zonder hd (bewust voor gekozen om dat het 4 jaar geleden nog veel te duur was, voor wat je ervoor terug kreeg), en een gewone simpele digibox (geen hd) er tussen en dat beeld is beter dan mijn oude crt, ik heb mijn panasonic crt vervangen door een panasonic plasma, en dat heb ik me nog geen seconde beklaagd. Zelfs gewoon om dvd te bekijken is het verschil enorm. Size does matter .
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Stel jezelf de vraag hoe belangrijk TV voor je is.
                Indien je maar een occasioneel kijker bent zal een gewone CRT wel voldoen.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Mijn CRT-tv zal dienst blijven doen zo lang die niet stuk gaat, daarna zal ik wel een platte tv moeten kopen. Hopelijk duurt dat nog een tijdje, dan zullen de prijzen ondertussen nog wel wat zakken.

Die Philips tv is ondertussen al 7,5 jaar oud, de vorige twee (de eerste die ik kocht was een Barco, daarna een JVC) hebben het niet zo lang uitgehouden...

Als je een beetje uitkijkt zou je toch wel ergens een CRT-tv gratis moeten kunnen vinden, heel wat mensen gooien die weg omdat ze met de nieuwste mode willen meedoen...
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Mijn CRT-tv zal dienst blijven doen zo lang die niet stuk gaat, daarna zal ik wel een platte tv moeten kopen. Hopelijk duurt dat nog een tijdje, dan zullen de prijzen ondertussen nog wel wat zakken.

Die Philips tv is ondertussen al 7,5 jaar oud, de vorige twee (de eerste die ik kocht was een Barco, daarna een JVC) hebben het niet zo lang uitgehouden...

Als je een beetje uitkijkt zou je toch wel ergens een CRT-tv gratis moeten kunnen vinden, heel wat mensen gooien die weg omdat ze met de nieuwste mode willen meedoen...
                    Mijn eerste was een Gründig.
                    Heb ik kunnen verkopen.

Daarna een Philips crt.
                    Die was echt op zijn einde.

Daarna weer een Philips van 100Hz.
                    Die staat hier nog. (in prima staat).

Nu dus een platte Samsung LCD.

Alles over een tijdspanne van goed 33 jaar.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Daarna weer een Philips van 100Hz.
                      Die staat hier nog. (in prima staat).

Nu dus een platte Samsung LCD.

Alles over een tijdspanne van goed 33 jaar.
                      Mijn Philips is ook een 100Hz, maar ik heb wat minder geluk met zo'n toestellen, om een of andere reden gaan die hier veel sneller stuk.
                      De vorige woning die ik huurde was wel heel vochtig, dat kan ook wel een reden zijn waarom die Barco zo snel stuk ging (die is zelfs nog een keer gerepareerd).
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Op mijn 3-jaar oude CRT vind ik de beeldkwaliteit via kabel geweldig en de prijs-kwaliteit verhouding nog beter.
                        Op een plasma scherm vind ik de beeldkwaliteit een tegenvaller tenzij men een DVD'tje afspeelt. De prijzen zijn wel aanvaardbaar geworden inmiddels.

Als je een digitale TV koopt, wees dan ook consequent en ga voor digitale televisie.
                        Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
                        X