Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wimbledon

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Wimbledon

De mannen finale was gisteravond ééntje om in te kaderen. Het was geleden van 1980 dat het zo beklijvend was (remember Borg -McEnroe..).
    Eigenlijk was er gisteren geen verliezer; de match was zo hoogstaand dat het nog verwonderlijk was dat er nog een winnaar uit kwam.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Re: Wimbledon

Het was inderdaad een episch gevecht van twee giganten met elk een verschillende
    stijl.
    Federer : de stilist, de man die glijdt en zweeft over het veld en die het allemaal zo moeiteloos laat lijken. Ongetwijfeld de mooiste tennisser ooit.

Nadal : de brok energie, de duracell in het kwadraat batterij, die beukt en zwoegt en rent, maar die ook bij momenten met verrassend verfijnd tennis uit de hoek kan komen.

Zulke finale verdient geen verliezer eigenlijk. Ik had min of meer verwacht dat ze deze morgen nog altijd zouden bezig zijn.

Chapeau toch voor Nadal die van een ongelooflijke mentale weerbaarheid heeft blijk gegeven. Als je een voorsprong van twee sets uit handen geeft en een paar matchballen, dan zegt de sportpsychologie dat je die wedstrijd niet meer kan winnen.
    Rafie heeft het tegendeel bewezen.
    Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht

Ik had min of meer verwacht dat ze deze morgen nog altijd zouden bezig zijn.
      Klopt, ik zag ze nu al ergens aan 65-64 zitten.

Het was sport van de bovenste plank. Adembenemend.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Heb de laatste set gezien! Machtig tennis.
        En zeggen dat die verslaggevers van de ronde van Frankrijk daar uren zitten lullen om in de laatste minuut een sprintje te laten zien en een winnaar. Een antiklimax in vergelijking met die Wimbledonfinale!

Groetjes,

Riho.
        Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
        Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

Comment

Was inderdaad een van de mooiste finales van de laatste jaren. Heb hem helemaal gezien. Was smullen af en toe wat de heren lieten zien
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Working...
          X