Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

windows xp

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• windows xp

Beste,

ik heb naast mijn laptop, recent nu een desktop die ik uitsluitend voor foto(bewerking) wil gebruiken - de laptop zou blijven dienen voor email en internet.
    Nu voor de windows update te laten gebeuren op de desktop, wordt er geweigerd omdat het reeds op hardware is geïnstalleerd--> Natuurlijk op de laptop.
    De desktop is zelf ineengestoken en bewust wil ik geen Vista hebben, maar dus blijven onder Windows Xp.
    Op basis van de code kunnen we dus geen update van de windows doen en dat zou binnen een maand voor problemen kunnen zorgen.
    Wie kan ons raad geven hierover?
    Of hoe dit probleem te omzeilen?

Alvast bedankt

Re: windows xp

Aangezien dat niet mag van den Bill zul je je desktop-XP niet kunnen/mogen updaten.
    Alhoewel, als die desktop uitsluitend dient voor fotobewerking, waarom dan eigenlijk XP updaten, aangezien de meeste updates beveiligingsupdates zijn? Je desktop hangt toch niet aan internet en staat dus niet bloot aan mail en andere virussen?

Of werkt je fotosoft alleen op een specifieke (later dan geïnstalleerde) XP versie?

Comment

Hallo,

Bedankt voor uw antwoord.
      Wat we nu als boodschap krijgen bij het opstarten is dat we nog 30 dagen hebben om Windows te registreren. Zoals gemeld lukt het niet meer met de code. Wat gaat er nu gebeuren na dit 30 dagen als we dat niet kunnen registreren? En waarom internet toch vereist is op die desktop is vanwege updates voor programma's.
      Of zou het een oplossing zijn mochten we de internet eraf deden zodat er ook geen internetconnectie kan gedetecteerd worden en dus ook die boodschap achterwege blijft?
      Iemand al hier ervaring mee?

Morgen ga ik toch eens proberen te bellen naar Microsoft en zien wat ze zeggen. Ik kan toch niet de enige zijn met dit fenomeen???

Groetjes

Comment

Eigenlijk vraag je dus of je een Windows XP licentie op 2 PC's mag gebruiken.
        Dat mag dus niet. Op je laptop zal hoogstwaarschijnlijk een OEM licensie staan. Deze mag je in principe zelfs niet op een andere pc installeren, en als je hem verkoopt, moet je de OEM licensie mee verkopen...

Nu : updaten kan in principe wel nog (op niet echt legale manier...). Het sleutelwoord is WGA. De rest laat ik aan u over ;-).
        Groeten,

Polleke

Comment

Is het registreren of valideren ? Dat is een groot verschil.
          Registreren hoef je niet te doen, valideren MOET je doen, anders werkt het zaakje niet meer na 30 dagen...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door arleke Bekijk bericht
            Hallo,

Morgen ga ik toch eens proberen te bellen naar Microsoft en zien wat ze zeggen. Ik kan toch niet de enige zijn met dit fenomeen???

Groetjes
            Dit is geheel normaal, je kan en mag een Windows-key maar op één PC installeren.
            Gewoon een XP licentie kopen, proberen activeren en dan op één van de pagina's die u tegenkomt kiezen voor wijzigen van de "licentiecode". Op dat moment de gekochte licentiecode invullen. Indien dat nog niet werkt zul je de XP terug moeten installeren.
            Last edited by nete; 6 juli 2008, 22:06.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ge gaat naar een winkel en koopt u gewoon een XP of ge schaft u online een key aan, da's de enige manier om officiëel bezig te zijn.
              Natuurlijk kan je zoals met vele software op een illegale manier verder geraken maar da's hier niet de beste plaats om u daarmee verder te helpen denk ik.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Beste,

Even rechtzetten dat ik bij de aankoop van mijn laptop, drie jaar geleden, een windows xp erop had staan - ik heb er zelfs een LEGALE versie (cd) van. Het is dus niet dat ik illegaal XP wil hebben, alleen heb ik, door internettroubles, al eens een volledige herinstallatie van mijn laptop achter de rug en dus ook windows xp werd al eens opnieuw geïnstalleerd. Nu wil ik gewoon dus XP op de laptop voor enkel mail en internet, en op de desktop, windows voor foto(bewerking) - niets meer. Moet ik daarvoor weer 100 eur ophoesten?
                Enfin, zoals gezegd, er zal nog een telefoontje naar MS volgen.
                Iemand die overgegaan is naar Vista en slechts 1x XP ooit heeft geïnstalleerd en de code zou willen geven van die XP versie zou mogelijks ook de oplossing zijn?

Bedankt voor de reacties
                Groetjes

Comment

Beste,

Even rechtzetten dat ik bij de aankoop van mijn laptop, drie jaar geleden, een windows xp erop had staan - ik heb er zelfs een LEGALE versie (cd) van. Het is dus niet dat ik illegaal XP wil hebben, alleen heb ik, door internettroubles, al eens een volledige herinstallatie van mijn laptop achter de rug en dus ook windows xp werd al eens opnieuw geïnstalleerd. Nu wil ik gewoon dus XP op de laptop voor enkel mail en internet, en op de desktop, windows voor foto(bewerking) - niets meer. Moet ik daarvoor weer 100 eur ophoesten?
                  Iemand die overgegaan is naar Vista en slechts 1x XP ooit heeft geïnstalleerd en de code zou willen geven van die XP versie zou mogelijks ook de oplossing zijn?

Bedankt voor de reacties
                  Groetjes
                  Arleke, je blijft maar doorgaan hee
                  Je hebt 2 keren Windows XP nodig.
                  Eentje staat op de laptop en die is legaal.

Nu wil je nog eentje op jouw desktop niet?
                  Dus dat is het 2de exemplaar.
                  Oplossing om in orde te zijn: die 2de Windows XP kopen.

Mocht ik mis zijn in mijn redenering dan moet je het beter uitleggen
                  En verder een goeie raad van deze "opa": nooit klommelen met besturingssoftware.
                  Alle overige toepassingen hebben Windows nodig....
                  en als die basis al fout is wat kan je dan van de rest verwachten.

Doch er is een alternatief en dat is Linux.
                  Je kan Ubuntu installeren op jouw desktop: laatste versie is Hardy Herron.
                  Gebruik dan ook GIMP om foto's te bewerken.
                  Ik weet niet wat je momenteel als besturing gebruikt op die desktop.

Je hebt dus een keuze.
                  Ubuntu kost je niets.
                  Last edited by theokus; 7 juli 2008, 08:51.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Bespaar je dat telefoontje Arleke, ze gaan exact hetzelfde vertellen dan wat wij hier al dagen schrijven.

Comment

Beste,

Kan misschien lukken, maar..... illegaal, tenzij hij/zij zijn/haar XP niet meer gebruikt en hem aan jou verkoopt.

Comment

Awel, awel,

jullie gaan het niet geloven!

Mijn wederhelft heeft dus toch deze morgen gebeld met MS en dat gebeurt daar natuurlijk allemaal automatisch.
                        Komt erop neer dat hij een code moest doorgeven, waarop gevraagd werd of het op 1 of meerdere pc's ging staan --> op 1 pc geantwoord natuurlijk
                        en dan van hun een code doorgekregen, geïnstalleerd en die melding dat we binnen de 30dagen moeten registreren komt niet meer tevoorschijn.
                        Dus het schijnt te lukken.

Allleszins bedankt voor de reacties.

Ik wil echt niet illegaal werken hoor!

Groetjes

Comment

Awel, awel,

jullie gaan het niet geloven!

Mijn wederhelft heeft dus toch deze morgen gebeld met MS en dat gebeurt daar natuurlijk allemaal automatisch.
                          Komt erop neer dat hij een code moest doorgeven, waarop gevraagd werd of het op 1 of meerdere pc's ging staan --> op 1 pc geantwoord natuurlijk
                          en dan van hun een code doorgekregen, geïnstalleerd en die melding dat we binnen de 30dagen moeten registreren komt niet meer tevoorschijn.
                          Dus het schijnt te lukken.

Allleszins bedankt voor de reacties.

Ik wil echt niet illegaal werken hoor!

Groetjes
                          Dus ge hebt gelogen tegen Microsoft en nu beweert ge dat ge niet illegaal wilt werken?

Toch hypocriet hoor...

Dave
                          pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            Dus ge hebt gelogen tegen Microsoft en nu beweert ge dat ge niet illegaal wilt werken?

Toch hypocriet hoor...

Dave
                            Toch snap ik het niet.... staat dat ene XP te draaien op 2 systemen dan?
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Toch snap ik het niet.... staat dat ene XP te draaien op 2 systemen dan?
                              Hij installeert XP van z'n laptop op z'n desktop, belt dan Microsoft en beweert dat ie enkel op z'n desktop staat, en krijgt prompt een sleutel om te activeren.

Niet echt netjes...

Dave
                              pixelpusher

Comment

Working...
                              X