Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kent iemand deze error nog?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kent iemand deze error nog?

general protection fault

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Man, dat waren pas tijden....
      Die 5-25" (?) diskettes, en daarna die kleintjes met of zonder HD.
      De spelindustrie heeft er ook toe bijgedragen en ik bedoel dus die bootdisk.
      Met een aparte diskette kon je dus een bootdisk maken die de pc opstartte
      met een ideale config. zodat het spel alle ruimte kreeg om goed te werken.
      Het programma zelf stond op de harde schijf maar startte dus op via
      een verwijzing.

Of batch-bestanden van een paar pagina's met zelfs gebruik van kleuren.
      Dat was iet he
      Ja maar om een administratie te runnen op een systeem met enkel 2 floppies van 360K in uw machien zelfs al was dat dan een "moderne" Olivetti M24, dat was toch wel dik kl.....e .. oh ja en sommigen van de admin hadden zelfs de eerste kleurenschermen ..

Onze eerste HD was een 10Meg hardcard aan 48000 oude Bfr'skes .. een "genuine" Olivetti keyboard mouse kostte toen .. hou u vast .. 11000 Bfr !
      Last edited by Guest41; 8 juli 2008, 18:05.

Comment

Juist Jan.
        Je had toen reeds een programmaatje dat klonk als "Kuu Em", dacht iets van
        QM...maar ik ben niet zeker.
        Daarmee kon je geheugen hoog laden.
        QEMM ... Ik heb de laatse? versie (7.5?) hier nog ergens liggen, en je kon geen geheugen hoog mee laden maar wel de drivers boven de 640K grens .. en netwerkverbindingen met hoog geladen packet drivers erbij, specifiek voor de netwerkkaarten in kwestie, liep als een trein moet ik zeggen (WfW 3.1?) .. spijtig genoeg heb ik de config.sys en autoexec.bat bestanden van toen niet bijgehouden 't zou interessant historisch studiemateriaal kunnen zijn

Comment

Incorrect DOS Version

INSERT SYSTEM DISK

TOO MANY OPEN FILES

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            Ja maar om een administratie te runnen op een systeem met enkel 2 floppies van 360K in uw machien zelfs al was dat dan een "moderne" Olivetti M24, dat was toch wel dik kl.....e .. oh ja en sommigen van de admin hadden zelfs de eerste kleurenschermen ..

Onze eerste HD was een 10Meg hardcard aan 48000 oude Bfr'skes .. een "genuine" Olivetti keuboard mouse kostte toen .. hou u vast .. 11000 Bfr !
            Onvoorstelbaar nu....
            Iets later heb ik me zeer goed kunnen behelpen met Framework II en III.
            Was van Ashton Tate. (dbase ook).
            Eerst op een AT en later onder Windows.
            Computers waren van Vobis.
            We hadden toen ook ons eerste netwerk(je).
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Waar ik mij over verbaas is het feilloze geheugen van sommigen hier. Alhoewel ik die oude tijd ook meegemaakt heb herinner ik mij er bijna niets meer van. "Memory loss" heet deze error als ik mij niet vergis .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom_Robbrecht Bekijk bericht
                En als dat niet helpt, kan je deze gadget nog gebruiken...
                Goeie Alleen jammer van die typo 'winging' (=travel through the air, be airborn). Waarschijnlijk bedoelde hij/zij 'whining'

PS: Mijn eerste 'PC' was een Philips MSX computer (1985 of zoiets?), die hadden dan weer heel andere error meldingen. Een soort cassetterecorder deed dienst als 'harde schijf'
                Last edited by Stepn; 8 juli 2008, 16:16.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
                  Waar ik mij over verbaas is het feilloze geheugen van sommigen hier. Alhoewel ik die oude tijd ook meegemaakt heb herinner ik mij er bijna niets meer van. "Memory loss" heet deze error als ik mij niet vergis .
                  Hans,

Alles wat je met "emotie" meemaakt onthoudt een mens beter.
                  Onder emotie zou ik verstaan in dit geval: het willen beheersen, het willen kunnen en de interesse.

Wat mij opvalt is dat er toen weinig ergernis was....
                  Ik vergelijk met al die "Winddozen" van later
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Hans,

Alles wat je met "emotie" meemaakt onthoudt een mens beter.
                    Onder emotie zou ik verstaan in dit geval: het willen beheersen, het willen kunnen en de interesse.

De "ergernis" neemt toe met het kwadraat (of was het 4e macht?) van de aangeboden mogelijkheden LOL !

Met DOS 2.0 was er idd niet veel om u over te ergeren ... er was zo goed als niets

& BTW, voor wie het mag interesseren, ik heb nog steeds een originele MSWord 1.0 LOL ! inclusief de handleiding ... alleen de plexiglas/perspex doos waar die in zit, is een beetje uit mekaar gevallen
                    (Wij hadden destijds onze secretariaten laten kiezen tussen 6 verschillende tekstverwerkers en ze kozen unaniem voor MSWord 1.0 ... go figure )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      De "ergernis" neemt toe met het kwadraat (of was het 4e macht?) van de aangeboden mogelijkheden LOL !

Met DOS 2.0 was er idd niet veel om u over te ergeren ... er was zo goed als niets

& BTW, voor wie het mag interesseren, ik heb nog steeds een originele MSWord 1.0 LOL ! inclusief de handleiding ... alleen de plexiglas/perspex doos waar die in zit, is een beetje uit mekaar gevallen
                      (Wij hadden destijds onze secretariaten laten kiezen tussen 6 verschillende tekstverwerkers en ze kozen unaniem voor MSWord 1.0 ... go figure )
                      Hahaha ja juist jong
                      Was er toen al Word Perfect?
                      Een kaal blauw scherm en witte tekst.
                      Probleem was: je zag niks of hoe begin ik daar nou aan.
                      Word had al icoontjes.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Hahaha ja juist jong
                        Was er toen al Word Perfect?
                        Een kaal blauw scherm en witte tekst.
                        Probleem was: je zag niks of hoe begin ik daar nou aan.
                        Word had al icoontjes.
                        Jawel, Wordperfect bestond toen ook al. Je had wel twee schermen die je via F7 kon aan en uit zetten. Het eerste scherm met je ingetypte tekst, het tweede scherm met die tekst, maar daar zag je dan alle sturingscodes.

Terzelfdertijde had je Vizawrite op de commodore 64, 128. Dat was een pakketje dat op een eprom zat en die je achterin diende in te pluggen. Daar zijn er ettelijke van nagemaakt geworden.
                        Aah de techniek. DIe stond niet stil. Bij de introductie van de 1,22 Mb floppy-schijven (3,5 inch) kon je door middel van het knippen van een gaatje met de perforator, een upgrade doen van 360 Kb.

Oh ja, dos 2, daar heb ik de job mee geleerd. Een vriend had een floppy verwijderd en er een andere in gestoken eer een progje af te sluiten .
                        De volledig FAT was weg en twee weken typwerk. Via een boek en gefoefel en gekreun de FAT hersteld. 21 interrupts en bijhorende functies en daar deed je alles mee. PCtools was het wondermiddel voor de techneuten
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          Jawel, Wordperfect bestond toen ook al. Je had wel twee schermen die je via F7 kon aan en uit zetten. Het eerste scherm met je ingetypte tekst, het tweede scherm met die tekst, maar daar zag je dan alle sturingscodes.

Terzelfdertijde had je Vizawrite op de commodore 64, 128. Dat was een pakketje dat op een eprom zat en die je achterin diende in te pluggen. Daar zijn er ettelijke van nagemaakt geworden.
                          Aah de techniek. DIe stond niet stil. Bij de introductie van de 1,22 Mb floppy-schijven (3,5 inch) kon je door middel van het knippen van een gaatje met de perforator, een upgrade doen van 360 Kb.

Oh ja, dos 2, daar heb ik de job mee geleerd. Een vriend had een floppy verwijderd en er een andere in gestoken eer een progje af te sluiten .
                          De volledig FAT was weg en twee weken typwerk. Via een boek en gefoefel en gekreun de FAT hersteld. 21 interrupts en bijhorende functies en daar deed je alles mee. PCtools was het wondermiddel voor de techneuten
                          Seg.... die interrups was ook nog een apart vak he?
                          Hoe ging dat weer?
                          En er waren er maar 13?
                          9 was voor de printer?
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                            Ik had dat toen véél liever, je zag tenminste wat je deed en formats wissen was poepsimpel.

Comment

er bestond toch wel ergenis hoor. een half uur wachten vooraleer Green Beret was ingeladen vanop de C64 tape om dan vast te lopen....
                              Het blijft een eeuwig trauma....

POKEn en SYSsen hielp dan ook niet meer...

Comment

En wie heeft er in het DOS tijdperk nog filemanagement gedaan met Norton Commander? Ik kan er maar niet vanaf geraken, zelfs nu installeer ik onder Windows altijd Total Commander en verander de kleuren naar die van de DOS versie (blauwe achtergrond, cyaan tekst, gele tekst bij selectie). Dacht dat het eerst Symantec PCTools heette en pas later Norton Commander.

Computers begonnen bij mij met de Philips VG8020 MSX1 computer, ook met cassettebandjes... veel plezier aan gehad... Daarna m'n broer een MSX2 en ik ben nog zo zot geweest om een echte Panasonic MSX2+ te kopen (import uit Japan)... waren nog eens leuke tijden met veel computerbeurzen en computerclubs... Daarna overgestapt op een 386SX-16Mhz pc met VGA monochrome (achteruitgang dus) kaart

Ja zitten POKE'n voor wat extra levens heb ik ook nog zitten doen... poke-1,170 herinner ik me nog
                                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Working...
                                X