Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

    Beste iedereen,

    in de marge van 'waar ga jij dit jaar op vakantie' heb ik een ander vraagje:

    Is er iemand die vertrouwd is met een alternatieve route om de Gotthardtunnel te vermijden op de terugweg van Toscane naar België?

    - Via de San Bernardopas/tunnel (tol) en zo door naar Bern (daar zou ik dan eventueel kunnen overnachten);
    - Via de Simplonpas en de Furkapas tot in Andermatt (net voorbij de St. Gotthard) en verder richting Bazel.

    Bedankt alvast voor de info.

    Mvg
    W.L.
    "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

  • #2
    Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

    Waarom je die zou willen vermijden op de terugweg is mij een raadsel (tenzij je de terugkeer maximaal wil uitstellen natuurlijk).
    Kies een goed uur om er door te rijden en er is niets aan de hand, doe dit nu al zes jaar.
    Overnacht gewoon in Como. Altijd beter overnachten in Italië dan in kaasmetgatenland.

    Comment


    • #3
      Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

      Ik zou de file willen vermijden, de tunnel op zich daar heb ik geen probleem mee .

      Vanaf Como is het nog wel een heel eind rijden (±1000km?). Ik stop liever ergens in het midden.
      Last edited by Freewillie; 4 juli 2008, 15:17.
      "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

      Comment


      • #4
        Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

        Waar woon je dan wel ? Engeland ? (Como Brussel 868 km)
        En hoe doe je dat in de heenreis.
        's Ochtends is er zelden file, vandaar dat ik voorstel om er net voor te overnachten, vroeg ontbijt en op weg ! We hebben een paar keer de Mövenpick gedaan langs de snelweg, maar de laatste keer hebben ze ons slecht behandeld, den deze vergeet dat niet.
        (ter info onze terugkeer is zo'n 1300 km in totaal, Montepulciano)

        Comment


        • #5
          Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

          heen is eerst Haacht-Serfaus (Oostenrijk) voor 1 week, dan een week montecarlo (bij Lucca).
          Volgens michelin idd. 883km (ik vergat een ? achter de 1000km te zetten in de vorige post )
          Mja, ik moet er nog s goed over piekeren
          "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

          Comment


          • #6
            Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

            Hallo,

            En voor als je door Zwitserland rijdt, OPLETTEN !!!!
            Ze flitsen daar dat het mooi is om te zien.
            Vorig jaar 2x op 1 dag - en als het moet komen ze te voet naar hier om hun boetes te innen
            Dus, jullie zijn gewaarschuwd ...

            Jaja
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment


            • #7
              Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

              Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
              heen is eerst Haacht-Serfaus (Oostenrijk) voor 1 week, dan een week montecarlo (bij Lucca).
              Volgens michelin idd. 883km (ik vergat een ? achter de 1000km te zetten in de vorige post )
              Mja, ik moet er nog s goed over piekeren
              Serfaus is prachtig. Maak maar goed gebruik van de "Super Sommer Card"

              Waarom reis je niet terug langs dezelfde weg.
              Je bespaart dan je vignet voor Zwitserland en dat van Oostenrijk heb je niet nodig.
              Tip: Ga naar Serfaus langs de Oberjoch en de Hantennjoch. Zo heb je geen file aan de Duits/Oostenrijkse grens en gaat sneller vooruit dan de FernPass in het weekend
              Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

              Comment


              • #8
                Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

                ik was vorig jaar ook in Serfaus (hotel Post).
                met de 'super sommer card' bedoel je de liftenpas? Daar zal ik zeker vaak gebruik van maken.
                Ik dacht sowieso de route langs Bregenz te nemen.
                Terugrijden langs Oostenrijk is vrij ver om, niet?
                "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                Comment


                • #9
                  Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

                  Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
                  ik was vorig jaar ook in Serfaus (hotel Post).
                  met de 'super sommer card' bedoel je de liftenpas? Daar zal ik zeker vaak gebruik van maken.
                  Ik dacht sowieso de route langs Bregenz te nemen.
                  Terugrijden langs Oostenrijk is vrij ver om, niet?
                  super sommer card
                  Ik was vorig jaar zomer in Serfaus (Annas Garten)
                  Deze winter in Fiss voor het skiën (dan wel vignet genomen voor stukje Landeck: 45 minuten gewonnen t.o.v. NL voor me in Imst)

                  Bregenz is snelste maar wel de duurste: vignet + toltunnel

                  In de zomer ben ik zonder problemen in Serfaus geraakt zonder vignet via:
                  E411, Luxemburg (goedkoop tanken), Pirmasens (even geen autobahn) Landau, Ulm, afrit 137, Oberjoch pass, Weissenbach, Elmen, Hahntennjoch, Imst, Landeck (zonder vignet en geen file), Serfaus.
                  Met deze route ontwijk je toch heel wat Duitse files. Je komt pas op het drukke gedeelte in Karlsruhe.
                  Ik probeer zoveel mogelijk vignetten en tolwegen te vermijden. Het is een kwestie van op tijd te vertrekken

                  Als tijd belangrijk is op de terugreis neem dan maar de St Gothard tunnel. Die hebben ze niet voor niets gebouwd.
                  Als je 's morgens uit Como vertrekt ben je in één ruk terug in Haacht
                  Sony Alpha77 + flits HS5600 + Sony 18-55 + sigma 24-70 EX + sony 70 -300G + Sigma 10-20 EX + Minolta 50 mm, Canon PowerShot A2000 IS, Nikon Coolscan V

                  Comment


                  • #10
                    Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

                    Oorspronkelijk geplaatst door Freewillie Bekijk bericht
                    Ik zou de file willen vermijden, de tunnel op zich daar heb ik geen probleem mee .

                    Vanaf Como is het nog wel een heel eind rijden (±1000km). Ik stop liever ergens in het midden.
                    Gewoon een eind voor de tunnel de snelweg verlaten en de Gottard Pass nemen. Kost je hoogstens 20 minuten.
                    Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                    Comment


                    • #11
                      Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                      Waar woon je dan wel ? Engeland ? (Como Brussel 868 km)
                      En hoe doe je dat in de heenreis.
                      's Ochtends is er zelden file, vandaar dat ik voorstel om er net voor te overnachten, vroeg ontbijt en op weg ! We hebben een paar keer de Mövenpick gedaan langs de snelweg, maar de laatste keer hebben ze ons slecht behandeld, den deze vergeet dat niet.
                      (ter info onze terugkeer is zo'n 1300 km in totaal, Montepulciano)
                      Waar heb je gelogeerd in Montepulciano ?
                      Nikon D80 - Nikkor 18-200 - Nikon SB900

                      Comment


                      • #12
                        Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

                        Wij logeren altijd in Chianciano Terme, vlak in de buurt van Montepulciano.

                        Comment


                        • #13
                          Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

                          De Furka is een niet te onderschatten pas. Vooral het laatste stuk om aan te sluiten op de autosnelweg is steil ! en daarenboven impossant.

                          Geert
                          Nikon D80

                          Comment


                          • #14
                            Re: routeplanner / alternatief Gotthardtunnel

                            Het is toch een hele omweg ook + kleinere wegen.

                            Zal wel zien wat het verkeer doet op de moment zelf om eventueel gewoon de G.pas te nemen.
                            "Its no use to cry over spilled milk - it's far worse if it's beer!"

                            Comment

                            Working...
                            X