Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De immorele logica van de vrije markteconomie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• De immorele logica van de vrije markteconomie

Ik kom gisteren bij Fotoshop Rembrandt om mijn nieuwe printer af te halen.Achter de toonbank op de vloer zie ik vier 1DMII's liggen,een kleinere DSLR en 2 dikke witte toeters ( waaronder een 400mm 2.8 ).

Ik zeg tegen de zaakvoerder ha dat zijn zeker jullie eigen spullen als je opgeroepen wordt voor een fotoshoot? ( want Rembrandt verzorgt desgevraagd ook fotoshoots allerhande ).

Ik wou dat het waar was zegt de zaakvoerder,nee dat is slechts een klein lot van een hele berg Canonspul dat hier is binnengeleverd om bezorgd te worden aan Nikon,wij mogen er niks mee doen,ondanks onze smeekbedes;;het behoorde tot een grote reportageploeg uit het Antwerpse,die na lang lobbyen van Nikon uiteindelijk helemaal overgestapt zijn naar Nikon gear.Nikon wil niet dat hier nog iets mee gebeurt,en dus gaan ze deze spullen vernietigen

Kijk,ik kan de vrije markteconomische logica van Nikon in deze volgen,maar daarom niet goedkeuren.Net zoals er internationaal bindende regels zouden moeten zijn die beletten dat gespeculeerd wordt op voedsel,zou het vernietigen van hoogtechnologische goederen die sowieso een bepaald kapitaal vertegenwoordigen,aan beperkende maatregelen moeten onderhevig gemaakt worden.

Kon niet anders dan even dit toch wel krankzinnig gedoe van me af te schrijven.

Walter
    D850

Re: De immorele logica van de vrije markteconomie

Jawadde!
    Ik zou anders met plezier al dat gerief "vernietigen"...
    You're not supposed to look at the photograph, you’re supposed to look through it. It's a window. (J. Szarkowski)

Comment

Ik ben ook vrijwilliger om het af te halen voor vernietiging. Maar ik ben nogal vergeetachtig en verstrooid en het zou kunnen dat ik het vergeet te vernietigen. Is dat erg ?
      Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

Comment

Kan goed begrijpen dat dit frustratie oproept, kriebelt bij mij ook
        Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
        "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Selkie Bekijk bericht
          Kan goed begrijpen dat dit frustratie oproept, kriebelt bij mij ook
          Gebeurt ook op andere plaatsen.
          Als ze dit materiaal werkelijk gaan vernietigen dat blijft het voor mij toch,
          een kleine schande.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Maar eigenlijk wel ergens begrijpelijk. (hoe moeilijk ook)

Nikon kan moeilijk onder hun naam Canon tweedehands gaan aanbieden, nog Canon materiaal weggeven voor wat doel dan ook onder de naam van Nikon,...etc en hoe minder materiaal op de 2e-hands markt hoe meer kans Nikon misschien maakt om nieuw te verkopen.

Dus kunnen ze niet veel anders zeker , maar blijft wringen

...en dan te denken dat Canon in de begin periode zelf geen lenzen had en Nikkors gebruikte...
            Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
            "Casu Consulto - Modo Fac"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Gebeurt ook op andere plaatsen.
              Als ze dit materiaal werkelijk gaan vernietigen dat blijft het voor mij toch,
              een kleine schande.
              Er worden wel ganse veestapels / melkplassen/ graanoverschotten vernietigd, terwijl er zoveel mensen honger hebben. Gewoon om de prijs kunstmatig hoog te houden.

Dan valt dit nog serieus mee
              To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                Er worden wel ganse veestapels / melkplassen/ graanoverschotten vernietigd, terwijl er zoveel mensen honger hebben. Gewoon om de prijs kunstmatig hoog te houden.

Dan valt dit nog serieus mee
                Ook waar.
                (boterbergen...)

Het zaaigoed van Monsanto vernietigt zelfs inheemse, natuurlijke gewassen...
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

het verwondert me niet....
                  in een paar weken tijd zijn meerdere fotografen van bekende agentschappen (l'equipe, panoramic, afp, ..) overgestapt van Canon naar nikon (D3, 400 2.8, alle opties enz..).

vond het raar ze van de ene week op de andere week van canon topmateriaal naar nikon topmateriaal te zien wisselen...
                  www.loft6.be

Comment

Ach, waarom die drukte ?
                    Canon doet het nmlk ZELF

Comment

Ja maar da's omdat het al bescadigde goederen waren hee, Scalle!
                      http://www.theafricabug.com

Comment

Ze zullen wel een certificaat willen van vernietiging

Gebeurd in wel meer bedrijven (om echt zeker te zijn dat er geen informatie kan lekken)... Ik denk dat dit vereist is voor een of ander ISO-Certificaat...
                        ---
                        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
                        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                          Ja maar da's omdat het al bescadigde goederen waren hee, Scalle!
                          Weetek Jochen , maar dan nog...
                          Ik zou toch de duurste spullen eruit halen en laten testen hebben.
                          9 op 10 keer was daar nikske aan waarschijnlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door scalll Bekijk bericht
                            Weetek Jochen , maar dan nog...
                            Ik zou toch de duurste spullen eruit halen en laten testen hebben.
                            9 op 10 keer was daar nikske aan waarschijnlijk...
                            Ja 't is waar. Er zullen er wss wel bij zijn met echt niemendalletjes van mankementen. Maar ja, herstelen kost meer dan een nieuwe maken.

Het zijn rare tijden.
                            http://www.theafricabug.com

Comment

Bah.. en ik (wij) maar dromen over die spulletjes..

Comment

Working...
                              X