Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Je camera mee op vakantie

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Je camera mee op vakantie

Ik werk naast mijn gewone baan als freelancer voor een expertise bureau. Ik doe dit nu bijna 2 jaar en wordt heel veel geconfronteerd met mensen die op hun vakantie ellende met de camera krijgen. Na de vakantie blijkt dan dat mensen onderverzekerd zijn of geen vergoeding krijgen. Het is raadzaam om je polisvoorwaarden eens na te lezen. Op mijn site, http://www.computer-fun.nl kan je via pdf formulieren (zoek eens op camera) bekijken wat je terug kan krijgen voor je camera. Het is nuttig om de voorwaarden ook eens te vergelijken.
    Kom je er niet uit dan wil ik je wel helpen. van.eldik@orange.nl

ps: het zijn de in Nederland veel voorkomende polisvoorwaarden!!
    http://www.fotohans.eu

Re: Je camera mee op vakantie

Het is gewoon niet te betalen om je toestel deftig te verzekeren tijdens je vakantie. Heb dat vorig jaar proberen te doen en dan neem ik liever het risico van het kwijt te raken.
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Comment

Hansel,

Wat zijn dan zoal die problemen die de mensen meemaken?

Het is "gewaagde" reactie maar een camera die gestolen wordt?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Bwa, camera kwijt geraken altijd goed excuus om een nieuw toestel te kunnen kopen (hoeveel van die kwijtgeraakte zijn er echt kwijt)... Ik steek het hier altijd op de hond, die er tegen gelopen is, of hem van de tafel geduwd heeft. Maar iedereen zal wel zijn eigen methoden hebben zeker om nieuw materiaal te mogen kopen
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Inderdaad, van gestolen tot in het water gevallen. Uiteraard zijn er mensen die er een slaatje uit willen slaan maar daar zijn wel wat trucjes voor.
          Ik kom net van iemand die zijn 13 maanden oude 400D in het water heeft laten vallen. De berekening bespaar ik je maar als hij er 100 euro bij doet heeft hij weer een nieuwe.
          Vrijwel alle verzekeringen hebben de clausule dat als de spullen jonger zijn dan een jaar en je hebt de factuur dan krijg je het aankoopbedrag terug.
          Ook hebben de verzekeringen een maximum, dat varieert van 1400 tot 2250 euro. Die vergelijking kan je op mijn site zien. Blader eens door wat voorwaarden heen met de zoekopdracht (in pdf) camera.

Comment

Zodus, kort samen gevat is. Ik koop me morgen een nieuwe camera, ik sluit er de goede verzekering op af, volgens uw lijst. Volgend jaar deze tijd parkeer ik mijn wagen in brussel stad of amsterdam, sla ik mijn zijruit in (kosten zijn niet voor mij, firma wagen... who cares, zolang ik mijn portable van het bedrijf er niet laat inliggen, want die verzekering dekt dat niet ). Ga ik een aangifte doen bij de politie (want voor dergelijke bagatellen komen ze in een grootstad zelfs niet meer ter plaatse, laat staan dat er iets onderzocht wordt). En kan ik me een nieuwe camera kopen voor het bedrag dat ik dit jaar uitgegeven heb .

Sta me toe .

Comment

Ja, pas maar op, want het is niet UW wagen, en misschien dekt de verzekering enkel inbraak in uw eigen wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kmeirlaen Bekijk bericht
                Ja, pas maar op, want het is niet UW wagen, en misschien dekt de verzekering enkel inbraak in uw eigen wagen

Iedere reden om niet moeten uit te betalen is natuurlijk goed . Toch nog anderen hier, die blijkbaar al ervaringen gehad hebben met verzekeringen

Comment

Zodus, kort samen gevat is. Ik koop me morgen een nieuwe camera, ik sluit er de goede verzekering op af, volgens uw lijst. Volgend jaar deze tijd parkeer ik mijn wagen in brussel stad of amsterdam, sla ik mijn zijruit in (kosten zijn niet voor mij, firma wagen... who cares, zolang ik mijn portable van het bedrijf er niet laat inliggen, want die verzekering dekt dat niet ). Ga ik een aangifte doen bij de politie (want voor dergelijke bagatellen komen ze in een grootstad zelfs niet meer ter plaatse, laat staan dat er iets onderzocht wordt). En kan ik me een nieuwe camera kopen voor het bedrag dat ik dit jaar uitgegeven heb
                  Succes. Als je even de moeite had genomen om eens in de polisvoorwaarden te kijken (want daar gaat het om) dan zul je zien dat geen enkele verzekering diefstal uit een motorvoertuig van kostbare zaken dekt.

Het is op zich niet de bedoeling om hier een discussie over voorbeelden te starten doch enkel alleen mensen te wijzen op de verschillende voorwaarden in verzekeringen om zo een afweging/controle te kunnen doen.
                  Dus: kijk net voor de vakantie eens of je verzekering wel OK is.

Comment

Working...
                  X