Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LPG doen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: LPG doen of niet?

    Hey,

    Ik heb jaren met plezier op LPG gereden. Je moet wel oppassen voor een aantal extra kosten, extra keuring enz.

    In de tijd had ik 2 problemen : je mag er niet mee in een ondergrondse parking, vooral lastig als je op je werk alleen ondergronds kan parkeren.

    En je kan alleen tanken als het tankstation open is, dwz 's avonds en 's nachts alleen langs de autostrades tanken en die hadden toen heel geregeld een kapotte pomp, waardoor je de volgende afrit kon nemen, terug draaien en aan de overkant eens proberen.

    Maar voor die prijzen nam in de ongemakjes en met plezier bij.

    Waarom eens niet informeren over rijden op aardgas, de verhalen die ik hier hoor is dat je gewoon thuis aan de aardgasleiding kan tanken... ? Maar ja, ze maken mij ook vanalles wijs :-)


    mvg
    Cindy

    Comment


    • #17
      Re: LPG doen of niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door ronddewereld Bekijk bericht
      Waarom eens niet informeren over rijden op aardgas, de verhalen die ik hier hoor is dat je gewoon thuis aan de aardgasleiding kan tanken... ? Maar ja, ze maken mij ook vanalles wijs :-)


      mvg
      Cindy
      Bij aardgas gaat het niet over vloeibaar gas, aardgas wordt pas vloeibaar bij een heel hoge druk, of een heel lage temperatuur.
      Een installatie voor aardgas zal wel heel wat duurder zijn, en ik denk dat er ook de nodige fiscale problemen zijn om de boel in orde te krijgen.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #18
        Re: LPG doen of niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        Bij aardgas gaat het niet over vloeibaar gas, aardgas wordt pas vloeibaar bij een heel hoge druk, of een heel lage temperatuur.
        Een installatie voor aardgas zal wel heel wat duurder zijn, en ik denk dat er ook de nodige fiscale problemen zijn om de boel in orde te krijgen.
        http://www.emis.vito.be/autoverbruik...c=Brandstoffen

        http://auto.blogville.be/2007/auto/g...ra-op-aardgas/

        Comment


        • #19
          LPG doen of niet?

          Let op, er zijn lpg installateurs en er zijn lpg installateurs, lees wat ik meemaak e.e. ander is nog lopende en ik probeer mijn centen terug te krijgen, dat zal niet gemakkelijk gaan maar als het moet ga ik tot bij de vrederechter.

          Peer 07-07-2008 AANGETEKEND Aan:R. v.d.m. Blz 1v2
          Peer
          Geachte heer V.d. m.

          Ik stuur u dit aangetekende schrijven omdat ik het niet eens ben met de gang van zaken nadat mijn auto Citroën Saxo met nummerplaat ......bij u ter reparatie werd aangeboden.


          De klacht was een slecht draaiende motor die steeds over schakelt van gas naar benzine en omgekeerd.
          U zegt mij dat er een temperatuursensor stuk is, zonder dat u de motor heeft laten draaien of enig andere meeting hebt uitgevoerd.
          U hebt op dat moment in mijn bijzijn een telefoongesprek gevoerd, tijdens dat gesprek heeft u op ostentatieve wijze de dop van het koelvloeistofsysteem verwijderd, u keek in het reservoir en draaide de afsluitdop weer op het reservoir. Tijdens deze handeling keek ik mee, er was toen absoluut zeker weten geen olie in het koelvloeistofresevoir, ik ben er vast van overtuigd dat hiermee op dat moment niets mis was, trouwens uzelf heeft eveneens niets op- of aangemerkt tijdens deze controle van het koelvloeistofpeil.

          Omdat er enkele dagen moest gewacht worden op een nieuwe temperatuursensor heb ik de auto opnieuw bij u aangeboden op woensdag avond 02-07-2008, ik heb hem op uw verzoek achter het hekwerk geparkeerd.
          U beloofde mij de auto gerepareerd terug op donderdag 03-07-2008.
          Die donderdag was de auto verplaatst naar de voorkant, aan het tankstation, u zegde toen dat de klacht niets te maken had met de temperatuursensor maar dat er iets fout zat met de ontsteking.
          Om dit te repareren bestelt u weer een onderdeel en belooft u dat op vrijdag 04-07-2008 alles in orde zal zijn.
          Op vrijdag 04-07-2008 rond 17u30’ wilde ik mijn auto ophalen, hij stond nog steeds vooraan op dezelfde plaats, er was nog geen tijd geweest om hem te repareren en u beloofde mij via uw zoon? (dat wekte al wat argwaan bij mij) dat zaterdag 05-07-2008 in de namiddag mijn auto klaar zal zijn.

          Vrijdag 04-07-2008 rond 18u30’ belt mijn oudste zoon dat ik met u contact moet opnemen, ik doe dat en u verzoekt mij naar de garage te komen want er is iets vreemds aan de hand, namelijk het expansievat van het koelsysteem is “tot aan de rand “ gevuld met olie.
          Ik meld mij weer bij u in de garage en inderdaad nu zit er olie in het koelsysteem, u laat mij dat zien door uw vinger in de vulopening van het koelvloeistofreservoir te steken, de olie druipt dan van uw vinger.
          Het is pure olie, niet gemengd met koelvloeistof, wat erop wijst dat de motor niet of nauwelijks gedraaid heeft na het toevoegen van de olie, de motor was trouwens niet warm. Het feit dat u uw vinger niet verbrandt, en vooral het feit dat het vloeistof(olie)niveau helemaal tot aan de afsluitdop staat bewijst tevens dat de olie pas is bijgevuld in het koelvloeistof expansievat. Bij een koude motor staat het koelvloeistofniveau nooit tot bovenaan de vuldop, dit heeft te maken met uitzetten bij verwarmen en krimpen bij afkoelen.
          Of mijn auto op zaterdag 05-07-2008 zoals eerder was afgesproken klaar zal zijn is niet meer zo zeker, u hebt veel werk zo verklaart u.

          Dan spreken wij af dat u het koelsysteem helemaal doorspoeld zodat er verder geen schade onstaat, inmiddels is het euvel van slecht draaiende motor opgelost zegt u, al heb ik dit zelf door toedoen van bovenstaande niet kunnen constateren/uitproberen.

          Ik blijf rustig want ik heb mijn auto graag heelhuids terug, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij wat u zegt, u beweert dat de olie al een dag of twee maar in ieder geval maximum 4 dagen in het koelvloeistofreservoir aanwezig is. Ik merkte hierbij op dat de auto al van woensdag 02-07-208 bij u in de garage is, twee tot vier dagen is bijgevolg juist en bewijst dat e.e.a. moet gebeurd zijn in de tijd dat mijn auto in uw garage was.
          U dient ernstig te blijven, geef toe dat u of een van uw medewerkers zich vergistte. Ik ga er van uit dat u deze fout op uw kosten recht zet.

          Maandag 07-07-2008 rond 15u15’ dreigt Dhr.v.d. m. mijn auto daar te houden omdat ik mij afvraag of bij hem in de garage een vergissing is gebeurd en zo de olie bij de koelvloeistof is gekomen. Om 17 uur zou mijn auto klaar zijn en mag ik hem gaan afhalen. Omdat ik er geen vertrouwen in heb, heb ik vooraf telefonisch geïnformeerd bij de politie van Peer (Agent Jos V. M.) wat ik moet doen indien ik mijn auto niet terug krijg, advies was 101 bellen dan komt er een ploeg ter plaatse.
          Even over 17 uur kom ik samen met mijn buurman aangereden bij uw zaak, op dat ogenblik rijdt er een medewerker van u weg met mijn auto, we zijn hem nagereden en merken dat hij de max toegelaten snelheid overtreed op diverse plaatsen. Aan cafe’ Groenewoud op de Noordervest in Peer stop hij, het is dan 17u06’ik spreek hem daar aan en zeg hem dat hij met mijn auto rondrijdt dan zegt hij mij dat de auto niet goed hersteld hij loopt niet goed,

          Blz.2v2
          Voordat hij het café binnengaat, zegt hij nog dat hij dadelijk terug naar de garage rijdt maar hij moet eerst iemand ophalen. Er werd dus ook nog taxi gereden met mijn auto.
          Terug aangekomen bij de garage bevestigt deze medewerker nogmaals dat de motor niet goed draait en nog steeds ongewild overschakelt van benzine naar gas en omgekeerd.
          Even later komt Dhr. v.d.m. met een meettoestel sluit dit aan, en doet wat??? .
          Dat gedaan zegt hij dat de auto nog niet optimaal functioneert, en adviseert mij na twee dagen (geeft geen km op) op benzine te rijden en dan terug te komen om een of andere bijstelling/afstelling.

          Daarna vraag om de onkosten te factureren op mijn adres, maar er werd gezegd “onmiddellijk betalen anders houden we de boordocumenten vast”.
          Na vriendelijk verzoek en zonder stemverheffing heb ik nogmaals de documenten gevraagd, men bleef echter weigeren deze mee te geven.
          Uiteindelijk heb ik 101 gebeld en is er een politieploeg ter plaatse gekomen.
          Na een tijdje bemiddelen via de politie heb ik de factuur ondertekend om aan te geven dat ik mijn auto en documenten terug in ontvangst heb gekregen echter niet ter akkoord van het gefactureerde bedrag.
          Zoals hierboven al aangegeven is het voldoende aangetoond dat de olie bij de koelvloeistof moet gekomen zijn tijdens de tijd dat mijn auto bij u in de garage stond.


          Voor mij staat het vast, het vreemde wat er gebeurd is namelijk “olie bij de koelvloeistof” moet wetend of onwetend bij u in uw zaak gebeurd zijn., want zoals u zelf ook zegt dit kan niet het gevolg zijn van een technische fout.


          Of mijn auto nu al dan niet naar tevredenheid hersteld is valt nog af te wachten


          Ik betaal zoals afgesproken vandaag 07-07-2008 nog het bedrag van de factuur (08/119 datum 07/07/2008 klantnr 2563) min de koelvloeistof en het reinigen van de radiator.
          Het bedrag dat ik vandaag overmaak via internet bankieren is bijgevolg.
          €170 (ontstekingsbobijn) + 35,7 (21%btw) =€205,7




          Hoogachtend,
          lpgdrivers@gmail.com
          Last edited by lpgdriver; 9 augustus 2008, 11:02.

          Comment


          • #20
            Re: LPG doen of niet?

            @ lpgdriver, ik denk dat je best de namen en adressen weglaat uit je tekst om problemen te vermijden.


            Als er olie bij de koelvloeistof zit, en niemand heeft die olie daar ingegoten, dan is het bijna zeker dat de koppakking lek is, of dat er ergens een scheurtje in de cilinderkop zit.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #21
              Re: LPG doen of niet?

              klopt, ik heb zelf 37 jaar ervaring in de autosector en weet wat de oorzaak kan zijn van olie bij de koelvloeistof, maar in dit geval was twee dagen vooraf niets van olie te bespeuren in het koelvloeistofreservoir, en plotseling, twee dagen later zonder dat met de auto gereden is (heeft die twee dagen ter herstelling bij V.d.m. in de garage gestaan) staat tot boven aan de rand bij koude motor pure zuivere olie in het expantievat.
              Maar het ergste is dat op den duur niet meer de defecte auto mijn probleem was maar wel hoe men daar met mensen omgaat.
              Uiteindelijk heb ik mijn auto terug, heeft mij geld gekost en is niet hersteld.

              Wordt vervolgt

              Comment


              • #22
                Re: LPG doen of niet?

                Inmiddels is mijn auto in een andere echte garage hersteld, klep verbrand was de oorzaak.
                Zo zie je maar dat er twee soorten LPG installatuers zijn, met Vandermaesen heb ik niet de beste getroffen. Nu loopt de zaak nog, straks waarschijnlijk via de vrederechter, om mijn centen terug te krijgen.

                Comment


                • #23
                  Re: LPG doen of niet?

                  Daarom dat ik het met mijn huidige wagen niet ga doen.
                  Kost al heel wat geld zo een installatie,en je moet al meer dan 2 jaar rijden om je investering terug te hebben.

                  mir
                  De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                  Comment


                  • #24
                    Re: LPG doen of niet?

                    Hier een Mercedes 2.000cc CDI motor met partikelfilter, van de laatste generatie, gemiddeld verbruik 6 liter per 100 Km.

                    VW Passat doet het met nog iets minder, wat kan je dan verdienen met LPG

                    Comment

                    Working...
                    X