Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Belgacom Tv

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Belgacom Tv

Nu ze volgend seizoen de voetbal hebben, heeft mijn vader intresse om het in huis te halen. maar hoe het met meerdere tv's? wij hebben 5tv's in huis (die wel niet gelijktijdig spelen altijd)
    Maar bij internet vb moet je theoretisch gezien als je 2pc's aan internet hangt voor een 2de pc extra betalen, maar als je zelf een router plaatst kan je zoveel pc's hangen als je wil natuurlijk

maar hoe zit bij tv?? je kan 2tv's doen officieel.
    MAar ik was aan het denken als ik VDSL pak 17mbit (komt overeen met zo'n 1800kb/s ongeveer. ik heb vernomen dat 1tv zo'n 400kb/s nodig heeft voor de stream. maar op de modems zie ik maar 2 uitgangen voor tv waar je dan 2 decorders moet aanhangen ook.
    maar wat signaal komt uit die poorten? zou ik dat kunnen verdelen naar 5 als ik er een switch achterhang en dan bij elke tv een decoder zet???

als het zo kan, neem ik vdsl met tv activatie en haal ik een zelfbouw startkit van belgacomtv en koop ik voor de rest een paar losse decoders bij
    Canon EOS 400D
    EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
    Speedlite 430ex

Re: Belgacom Tv

Ik stel eerst voor dat je naar de website van Belgacom tv kijkt of er meerdere tv's beschikbaar zijn op het telefoon nummer. Voor elke tv heb je een decorder nodig en ook hun draadloos systeem. Volgens mijn weten en info zou je maar max 2 tv's kunnen aansluiten...(op sommige lijnen...in mijn geval 016/......nmr gaat het nog steeds niet)

Groetjes,

Ronny

Comment

In beste geval 2 simultane streams (dus 1 decoder met kijken/opnemen ofwel 2 decoders, maar dan niet opnemen - 't is dus een van de twee die je moet kiezen want opnemen als je 2 decoders hebt gaat niet lukken). Sowieso kijken of je VDSL2 kan nemen.

Als je perse de voetbal wil zien, zou ik aanraden om alles van Telenet te houden en BTV enkel voor de voetbal (dus niet de gewone kanalen / classic+).

PS: Ben juist sinds gisteren de andere richting opgegaan (BTV --> TN).

Sven
      --
      Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Momenteel kun je nog maar twee tv's met belgacom aansluiten. Je kan er meer aansluiten, maar dan moet je op die meerdere tv's hetzelfde zien. Nu gaat dit nog veranderen. Ze zijn overal bezig met het omschakelen naar VDSL2. Hier in Schoten is het praktisch in alle wijken. Vanaf dat héél België op VDSL2 staat, gaan ze de breedband open zetten voor vier TV-stromen. Dus dan kun je max. 4 decoders aansluiten. Maar dat is nog niet voor direct. Als je al internet bij belgacom hebt, kan je voor slecht 9 euro extra per maand BGC TV hebben en dan behoud je gewoon de kabel ook nog voor de andere toestellen.

Rara, wat is mijn job ?
        Teach me!
        Doe eens een bezoekje naar http://www.kinushi.net

Comment

Gelukzakken...hier kan je zelfs nog geen vdsl krijgen.
          Al 2 jaar word dit hier beloofd.
          Al 1 jaar zegt Belgacom dat nu onze zone aan de beurt is om een 2de tv te kunnen aansluiten.
          Toen ik mijn abonement nam kocht ik direct die draadloze toestand erbij omdat men mij zij dat binnen de korste keren het mogelijk was om een tweede tv aan te sluiten. Na één en een half jaar ..noegabollen!!

Groetjes,

Ronny

Comment

Working...
          X