Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digitaal fotokader

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Digitaal fotokader

    Hallo,

    Binnenkort zijn mijn ouders 50 jaar getrouwd en we waren ons het hoofd aan het breken om een mooi cadeau te kopen....
    Maareuh....zulke mensen hebben reeds alles....

    Vandaag kwam onze pa op het lumineuze idee om eventueel een digitaal fotokader te vragen.

    Nu ik volg die toestanden niet zo meer, maar als voorwaarden zou ik zeggen liefst zo groot mogelijk ( moeder heeft een zeer slecht zicht ) en een zo goed mogelijke resolutie.

    Kan iemand mij een bepaald merk/model aanbevelen ?

    En wat zijn tegenwoordig de overige features van zo'n kader ?


    Bij voorbaat van harte dank ! ! !
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Digitaal fotokader

    Ga eens in de Media Markt kijken, daar hebben ze keuze in alle kleuren en formaten.
    Overigens ben ik helemaal geen voorstander van die digitale fotokaders, weer iets dat continu elektriciteit verbuikt, hoe weinig ook. Een milieuonvriendelijk uitgangspunt. En ik vind het bovendien lelijk. maar goed, dat is een kwestie van smaak.

    Comment


    • #3
      Re: Digitaal fotokader

      Das ne grotere...heb er persoonlijk wel geen ervaring mee
      Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
      "Casu Consulto - Modo Fac"

      Comment


      • #4
        Re: Digitaal fotokader

        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
        Ga eens in de Media Markt kijken, daar hebben ze keuze in alle kleuren en formaten.
        Overigens ben ik helemaal geen voorstander van die digitale fotokaders, weer iets dat continu elektriciteit verbuikt, hoe weinig ook. Een milieuonvriendelijk uitgangspunt. En ik vind het bovendien lelijk. maar goed, dat is een kwestie van smaak.
        Misschien beter te stoppen met posten, spaart ook electriciteit uit.

        Dave
        pixelpusher

        Comment


        • #5
          Re: Digitaal fotokader

          Je hebt al hele mooie maar ook dure modellen tegenwoordig
          tis n kwestie van kijken eb vergelijken, kun je idd makkelijk ik een winkel als mediamarkt bv.

          Mij moeder heeft het ook ooit cadeau gekregen, ze kreeg er kop nog staart aan en heeft het ding weggegeven, ze ziet liever de foto's op het scherm van haar tv via n cd in de dvdplayer.
          Persoonlijk zie ik het nut er niet van in, wie staat er nu gans de dag te kijken naar zo'n fotokader? je zet het ook niet waar je wilt en hangen doe je zeker niet waar je wil ivm het netsnoer...
          geef mij maar de klassieke foto
          smile ! ...it confuses people ...

          Comment


          • #6
            Re: Digitaal fotokader

            foto konijnenberg heeft er ook een ganse lijst.
            Die van philips zijn zeer goed maar niet de goekoopste. De ervaring leert dan mijn zeer tevreden is met dit soort cadeau's. je stopt er een sd kaartje in van enkele giga's met familiefoto's en maandenlang zijn ze nog verrast van bepaalde foto's of zitten ze met aandacht te wachten tot net die foto weer eens verschijnt waar kun kleinkind er toch zo leuk op stond.

            En zelfs met heroplaadbare batterijen voor wie geen draadje en stroomadapter kan of wil plaatsen.

            http://www.fotokonijnenberg.be/produ...roduct=1347773
            mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

            IMac/IPad/Mac Air 
            D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

            Comment


            • #7
              Re: Digitaal fotokader

              ik kijk er ook regelmatig naar uit, maar heb nog geen enkele gezien die ook effectief een resolutie met 3:2 verhouding heeft.

              Plus dat je er eigenlijk 2 zou moeten hebben : één voor rechtopstaande foto's en één voor landschap georienteerde foto's. Anders worden de foto's zo gecomprimeerd of afgesneden dat het ook niet meer mooi is.

              Jo.
              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
              Nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Digitaal fotokader

                heb hier nog 2 half-defecte laptops liggen, ga proberen om zelf iets te fabriceren.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

                Comment


                • #9
                  Re: Digitaal fotokader

                  Pfffff vorig jaar aan de ouders en schoonouders gegeven, na de geboorte van ons dochter... Die digitalefotokaders liggen bij beide stof te vergaren. Vrij nutteloos geschenk (en het was toen ook al 200 euro per kader), voor iemand die niet dagelijks met computers bezig is (en zelfs die mensen hebben nog liever iets op papier) .


                  Er zijn nu zelfs kaders, die je via internet kunt updaten, dat er regelmatig nieuwe foto's opkomen. Maar het is en blijft een gadget
                  To make your dreams come true, wake up

                  Comment


                  • #10
                    Re: Digitaal fotokader

                    Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                    Pfffff vorig jaar aan de ouders en schoonouders gegeven, na de geboorte van ons dochter... Die digitalefotokaders liggen bij beide stof te vergaren. Vrij nutteloos geschenk (en het was toen ook al 200 euro per kader), voor iemand die niet dagelijks met computers bezig is (en zelfs die mensen hebben nog liever iets op papier) .


                    Er zijn nu zelfs kaders, die je via internet kunt updaten, dat er regelmatig nieuwe foto's opkomen. Maar het is en blijft een gadget
                    200 euroballen?
                    Dik 8000 frank...

                    Vroeger jdm kreeg ik elk jaar een mooi (nostalgisch) kaartje van iemand
                    voor mijn verjaardag.
                    Nu is dat een sms-je....nest zo'n gsm, in dit geval toch.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Digitaal fotokader

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      200 euroballen?
                      Dik 8000 frank...

                      Vroeger jdm kreeg ik elk jaar een mooi (nostalgisch) kaartje van iemand
                      voor mijn verjaardag.
                      Nu is dat een sms-je....nest zo'n gsm, in dit geval toch.
                      't Is de intentie, niwaar?

                      Dave
                      pixelpusher

                      Comment


                      • #12
                        Re: Digitaal fotokader

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                        't Is de intentie, niwaar?

                        Dave
                        'k versta den theo.... 't is allemaal zo on persoonlijk geworden, 't is wel de intentie die telt, maar zo'n kaartje dat je 14 dagen tot 1 maand op je schouw kunt laten staan.... is toch iets meer dan een sms'je....


                        't is hetzelfde met zo'n fotokader, zo'n vergeeld papiertje aan de muur heeft meer gevoelswaarde dan zo'n hypermodern digitaal fotokader, 't is een tv dat je aan en uit zet.


                        Soit daarom niet gelaten.... 'k zou in ieder geval een aanraden, dat je via internet kunt updaten.
                        To make your dreams come true, wake up

                        Comment


                        • #13
                          Re: Digitaal fotokader

                          Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht
                          'k versta den theo.... 't is allemaal zo on persoonlijk geworden, 't is wel de intentie die telt, maar zo'n kaartje dat je 14 dagen tot 1 maand op je schouw kunt laten staan.... is toch iets meer dan een sms'je....


                          't is hetzelfde met zo'n fotokader, zo'n vergeeld papiertje aan de muur heeft meer gevoelswaarde dan zo'n hypermodern digitaal fotokader, 't is een tv dat je aan en uit zet.


                          Soit daarom niet gelaten.... 'k zou in ieder geval een aanraden, dat je via internet kunt updaten.
                          Ach ja,

                          't is ni mier wa't gewest is en 't zal noeit nimmer weurre wadet was.

                          Dave
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: Digitaal fotokader

                            Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                            't Is de intentie, niwaar?

                            Dave
                            Och, het gaat me niet over de som maar wel over het uitgeven
                            van dergelijke som aan zo'n prullen.

                            En natuurlijk gaat het om de intentie.

                            En uiteraard zijn het mijn zaken niet
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Digitaal fotokader

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Och, het gaat me niet over de som maar wel over het uitgeven
                              van dergelijke som aan zo'n prullen.

                              bwa, op de moment dat je het uitgeeft denk je niet dat het dergelijke prullen gaan zijn. En prullen zijn het niet technisch gezien. Het is gewoon bepaalde generaties/mensen hebben geen boodschap aan foto's die niet op papier staan. Maar dat beseft een mens niet op moment van aankoop. Daar komt men maar achter, op de moment dat het al in huis staat.

                              'k zou eigenlijk eens willen weten van degene die hier voor eigen gebruik een digitaal fotokader gekocht hebben, en dat dit nog regelmatig updaten laat staan er naar kijken ? Volgens mij is het en blijft het een gadget, maar ja 'k kan daar volledig verkeerd in zijn, ik zie alleen wat er hier voorvalt. Het is daarom dat ik ook maar even mijn mening erover geef
                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment

                              Working...
                              X