Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wireless routers? iemand?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wireless routers? iemand?

    Blijkbaar is de router markt geen makkie voor een niet expert!
    Heb gehoord dat de N standaard de recentste/beste is?
    Ik heb geen nood aan een uitgebreide technische uitleg en oeverloze discussies.
    Graag tips ivm een deftig model waar ik mijn PC park (wat een naam) op een makkelijke manier kan aansluiten.
    Heb nu ADSL van Belgacom, heb gezien dat er ook routers met ingebouwde modem bestaan is dit nuttig gezien ik er al eentje bezit (het standaard modeletje van belgacom)

    Grts Jan
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

  • #2
    Re: wireless routers? iemand?

    De zoekfunctie hier op deze site had aan het licht kunnen brengen dat bv Linksys een veilige keuze is. Je hoeft inderdaad niet voor een combinatietoestel te kiezen daar je reeds een modem hebt.

    Comment


    • #3
      Re: wireless routers? iemand?

      Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
      De zoekfunctie hier op deze site had aan het licht kunnen brengen dat bv Linksys een veilige keuze is. Je hoeft inderdaad niet voor een combinatietoestel te kiezen daar je reeds een modem hebt.
      De zoekfunctie heb ik idd gebruikt. Hellaas geen adequaat/recent antwoord.
      Een combotoestel heb ik misschien niet nodig, maar levert mij dit snelheidwinst op?
      Grts Jan
      Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

      Comment


      • #4
        Re: wireless routers? iemand?

        Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
        De zoekfunctie hier op deze site had aan het licht kunnen brengen dat bv Linksys een veilige keuze is. Je hoeft inderdaad niet voor een combinatietoestel te kiezen daar je reeds een modem hebt.
        Euhm ... das enkel op voorwaarde dat de persoon in kwestie een modem heeft, met een LAN uitgang, enkel op die manier kan hij het signaal aanleveren aan een (standaard) DSL router. Als hij nog een Thomson, Asus of belgacom speed touch (die groene ondingen) heeft, zal hij alsnog een modem moeten bij aanschaffen aangezien deze in de pc gaan met een USB aansluiting, en kan hij beter kiezen voor een alternatief modem/router combinatie...

        Bijvoorbeeld Belkin, linksys, d-link, conceptronic enz.. hebben zulke toestellen
        *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
        visit : http://www.emmab.be/

        Comment


        • #5
          Re: wireless routers? iemand?

          Oeps vergeten te vermelden, kheb al een wat recenter model, dus MET een Ethernet uitgang.
          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

          Comment


          • #6
            Re: wireless routers? iemand?

            hangt er allemaal van af wat voor draadloos internet je pc ondersteunt...
            vele oude(re) laptopts en pc's ondersteunen de nieuwe N technologie niet, waardoor je eigenlijk geen meerwaarde hebt aan een N router...
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: wireless routers? iemand?

              Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
              De zoekfunctie heb ik idd gebruikt. Hellaas geen adequaat/recent antwoord.
              Een combotoestel heb ik misschien niet nodig, maar levert mij dit snelheidwinst op?
              Grts Jan
              Neen, de modem wordt met de router verbonden via een utp kabel = 100 Mbit/sec.
              De snelheidwinst maak je in het wireless gedeelte.

              801.11b = 11 Mbit/s
              801.11g = 54 Mbit/s
              801.11n = 248 Mbit/s

              Dit zijn de theoretisce waardes natuurlijk, in de praktijk gaan er heel wat pakketjes verloren door interferenties en zo en mag je van de max snelheid een flink stuk afdoen.

              De n serie zou je dus moeten dezelfde snelheid opleveren als met de kabel.

              Wil je nog sneller dan moet je gaan voor een gigabit netwerkkaart en modem.
              Let wel deze snelheden zijn voor netwerken.
              Internetten gaat niet sneller gaan aangezien de snelste internetverbindigen max 20Mbit/s halen (ook in theorie)
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: wireless routers? iemand?

                Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                Oeps vergeten te vermelden, kheb al een wat recenter model, dus MET een Ethernet uitgang.
                Okido, dan neem je gewoon een router met N standaard (een gewone dsl router dus). Die N kan geen kwaad, aangezien hij downwards compatible is met b/g standaarden. Moest je toch in de toekomst een nieuwe netwerkkaart of laptop aanschaffen, dan ben je direct zeker van de maximale transfert-snelheden...
                *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                visit : http://www.emmab.be/

                Comment


                • #9
                  Re: wireless routers? iemand?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
                  hangt er allemaal van af wat voor draadloos internet je pc ondersteunt...
                  vele oude(re) laptopts en pc's ondersteunen de nieuwe N technologie niet, waardoor je eigenlijk geen meerwaarde hebt aan een N router...
                  Als dat echt de moeite is heb ik het er wel voor over een PCMCIA kaartje te kopen voor mijn laptop zodat hij deze standaard wel ondersteund.
                  Ondersteunde IMAC van de laatste generatie deze N standaard, dacht het niet.

                  Grts Jan
                  Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                  Comment


                  • #10
                    Re: wireless routers? iemand?

                    Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                    Als dat echt de moeite is heb ik het er wel voor over een PCMCIA kaartje te kopen voor mijn laptop zodat hij deze standaard wel ondersteund.
                    Ondersteunde IMAC van de laatste generatie deze N standaard, dacht het niet.

                    Grts Jan
                    da zal nu niet zo ongelooflijk veel voordelen geven denk ik... maar zoals breugie al zei, zo'n N router is ook wel perfect compatibel met de oudere standaards dus dan zit je wel safe voor de toekomst
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: wireless routers? iemand?

                      Wel nog 1 kleine opmerking : die N-standaard is voor het ogenblik nog GEEN standaard. Men is nog altijd bezig met eraan te werken. Blijkbaar is de definitieve versie voor midden 2009...

                      Nu die N is compatibel met de vorige standaarden en is ongeveer dubbel zo snel als de G's (praktisch ongeveer 50Mb/s). Bedraad netwerk blijft dus nog altijd een pak sneller.
                      Groeten,

                      Polleke

                      Comment


                      • #12
                        Re: wireless routers? iemand?

                        In het laatste Test-aankoop nummer (juni 08) staat een vergelijkende test van draadloze n-routers.
                        Apple Airport extreme kwam er technisch de beste uit (ook compatibel met PC). Voor mij geen echte verassing - ik gebruik al jaren een Apple airport systeem.
                        Beste koop was de US Robotics 5464 en de Asus WL-500 W.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #13
                          Re: wireless routers? iemand?

                          Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                          Blijkbaar is de router markt geen makkie voor een niet expert!
                          Heb gehoord dat de N standaard de recentste/beste is?
                          Ik heb geen nood aan een uitgebreide technische uitleg en oeverloze discussies.
                          Graag tips ivm een deftig model waar ik mijn PC park (wat een naam) op een makkelijke manier kan aansluiten.
                          Heb nu ADSL van Belgacom, heb gezien dat er ook routers met ingebouwde modem bestaan is dit nuttig gezien ik er al eentje bezit (het standaard modeletje van belgacom)

                          Grts Jan
                          Apple Airport extreme staat hier, install was piece of cake, hangen 2 printers aan en een harddisk, en bereik is uitgebreid met airport express, ook een makkie om te installeren!
                          En alles N netwerk.

                          Ps, zowel winxp, vista als osx draait allemaal super.

                          Comment


                          • #14
                            Re: wireless routers? iemand?

                            eens vragen aan nete!
                            foto als spiegel of als venster?

                            Comment


                            • #15
                              Re: wireless routers? iemand?

                              Ik heb vorige week gelezen dat US Robotics stopt met productie van Wireless en ADSL toestanden.

                              Aangezien de support dan ook wel zal uitdoven, denk ik dat US Robotics niet zo een goede keuze meer is.
                              Ken's Website

                              Comment

                              Working...
                              X