Ik heb al het één en ander gevonden waar ik betalende boeken kan kopen, ook af en toe een gratis boek gevonden, zijn er hier mensen die met dit soort luisterboeken meer ervaring hebben? Eventuele interessante weblinks?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Luisterboeken . . .
Collapse
X
-
Luisterboeken . . .
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE -
-
Re: Luisterboeken . . .
Bij de Vlaamse Luister- en Braillebibliotheek kun je gratis luisterboeken ontlenen.
Het is in principe bedoeld voor mensen die om één of andere reden geen gewone gedrukte boeken kunnen lezen, maar ik heb weet van verschillende mensen (die normale boeken kunnen lezen) die er ook luisterboeken ontlenen.Grtz, Tigra-Boy
~Nikon D90+D50~SB-600~Tokina 12-24~Tamron 17-35~Tamron 28-75~Tamron 90 macro~Nikkor 70-300VR~Sigma 50-500~Manfrotto 055XPROB+322RC2~Slingshot300AW~Nova200AW~
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk berichtTsja, wat voor boeken zoek je?.There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
-
-
Mijn vrouw kan tengevolge van een hersenletsel geen boeken meer lezen.
Zij is aangesloten bij licht en liefde en kan daar gratis boeken lenen. Er is wel een jaarlijks (minimaal) lidgeld dat moet betaald worden. Ik zie dat hier al een link werd doorgegeven naar Vlaamse Luister- en Braillebibliotheek.
Zij ontvnagt op regelmatige tijdstippen haar luisterboeknboeken op CD. Als je aangesloten bent bij licht en liefde worden deze boeken via de post gratis thuisgeleverd. Er zijn ook luisterboeken speciaal voor de kinderen. Normaal moet je om comfotabel te werken over een speciale lezer (vb de Victor reader) beschikken waardoor je zoals in een boek dan rechtstreeks kan gaan naar een andere Blz of ander hoofstuk enz. Beschik je niet over de Victor Reader dan kan je een luisterboek ook verkrijgen voor de MP3 speler(maar daar hebben we geen ervaring mee). De luisterboeken kan je ook beluisteren via de PC.
In de handel moeten er ook al luisterboeken te koop zijn waar speciale efecten van bvb voorbij rijdende wagens of het horen van voetstappen enz.... in het verhaal kan horen. kan horen. Maar met aangekochte boeken hebben we geen ervaring ze zijn denk ik nog schaars in de handel.
Verder kan je je zelfs laten aboneren op tijdschriften. Zelfs het maandelijks tijdschrift van ziekenzorg kan verkregen worden in de vorm van een luisterboek.
Als je meer info wenst mag je die me altijd stellen.
Ja wetenschappelijke lectuur is minder in aantal aanwezig. Maar als ze een boek hebben in de Vlaamse luister- en Braillebibliotheek welke ze op casette hebben van vroeger (vroeger was alles op casette) dan wordt die op verzoek ingelezen op een CD-Rom. Kan best mogelijk zijn dat een boek welke niet in hun catalogus voorkomt ze hun best zullen doen om het gevraagde boek voor U in te lezen.
Dus best indien nodig eens toch contact opnemen met Licht en Liefde.
Voor meer info leesvormen contacteer telefonisch of via mail de regionale medewerker.
Antwerpen: 03-260 90 41 of antwerpen@vebes.be
Brussel en Halle-Vilvoorde: 02-230 90 66 of brussel@vebes.be
Limburg: 011-25 15 56 of hasselt@vebes.be
Oost-Vlaams-Brabant: 016-26 05 90 of leuven@vebes.be
Oost-Vlaanderen: 09-225 95 29 of gent@vebes.be
Noord-West-Vlaanderen en Zuid-West-Vlaandern: 050-34 30 69 of brugge@vebes.be
Volgende abonnementen VOOR TIJDSCHRIFTEN bestaan er in de vorm van luisterboeken
Te verkrijgen via PHK VZW PROGEBRAILLE-hELEN KELLER
STATIONSTRAAT 7
3500 HASSELT
TEL 011/23 07 61
FAX 011/22 94 30
tijdschrift Jaarbedrag
KIOSK € 6,00
SPORT € 8,00
EVA € 8,00
CURSIEF € 7,00
ACTUA € 6,00
EXPLO € 6,00
CONSUMENT € 6,00
METEC € 6,00
LITERA € 6,00
BOKKENSPRONGEN € 6,00
HOORZAAK 8,00
Verder nog een adres voor luisterboeken
Luisterpunt BIP
Henri Demeyer
050 40 60 19
henri.demeyer@bibliotheek.be
www.luisterpuntbibliotheek.be
Afdeling Varsenare: Oudenburgweg 40 - 8490 VarsenareLast edited by spooky; 9 juni 2008, 04:16.Spookys Fotoweb
BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra-boy Bekijk berichtBij de Vlaamse Luister- en Braillebibliotheek kun je gratis luisterboeken ontlenen.
Het is in principe bedoeld voor mensen die om één of andere reden geen gewone gedrukte boeken kunnen lezen, maar ik heb weet van verschillende mensen (die normale boeken kunnen lezen) die er ook luisterboeken ontlenen.Last edited by Stepn; 9 juni 2008, 10:43.
Comment
-
Ik denk dat het ook mogelijk is om via de Apple iTunes Music Store gesproken boeken aan te kopen en te downloaden. Die zou je dan via iTunes, of via je iPod moeten kunnen afspelen. Ik weet echter niet wat er b.v. aan NL boeken beschikbaar is.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Onderstaand een link naar een site waar je luisterboeken kan downloaden.
link naar luisterrijkSpookys Fotoweb
BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300
Comment
-
-
Deze link vond ik ook nog.BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 - M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)
Comment
-
Iedereen al bedankt voor de vele reacties, sommigen zullen zich afvragen waarom ik een luisterboek wil, ik heb helemaal geen leesprobleem ..... maar ik sta veel in de file Radiomuziek en muziek in het algemeen zegt me niets...... nieuws is 10 keer per dqg hetzelfde.
Met de Tomtom in de wagen kan ik dus luisterboeken gebruiken, maw, ik ben dus op zoek naar interessante ( tenminste voor mij toch ) luisterboeken, in dit geval dus zoveel mogelijk wetenschappelijke inhoud zodat ik ondertussen nog iets bijleer, mijn vader heeft me altijd in mijn oren gefluisterd : knoop het nuttige aan het aangename en dat probeer ik tot op de dag van vandaag nog steeds te doen
EDIT : Spooky, die link van jou :There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander WoollcottA diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Comment
Comment