Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

blokkend vlaanderen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: blokkend vlaanderen

En een berichtje van de overzijde.

Ik mag maandag beginnen ondervragen. Stress !

Als je als docent een beetje verantwoordelijk bent, heb je op voorhand bepaald wat je van je studenten verwacht, wat je essentieel vindt om te slagen, wat je bijkomend acht om eventuele graden toe te kennen. In principe heb je dat ook aan je studenten meegedeeld.

Geen enkele docent (hoop ik) vertrekt 's morgens naar het examen in de hoop er eens veel te grazen te nemen. Zou weinig zin hebben, natuurlijk.

Er zullen altijd cowboys zijn (die zijn dan een goed excuus als je er niet door bent...), maat de meerderheid neemt dat echt wel ernstig.

Wie heeft bij mij een streepje voor (en misschien ook bij jullie docenten) :
    - wie een probleem kan kaderen in een ruimere theoretische context
    - wie vanuit die algemene context kan redeneren naar een specifiek geval
    - wie bij die redenering rechtdoor gaat, zonder echter mogelijke zijwegen te vergeten. "Structuur" is de heilige boodschap.
    - wie niet eerder besproken specifieke gevallen kan benaderen op een genuanceerde manier
    - wie in zijn woordkeuze precies is
    - wie argumenteert voor zijn standpunt, zonder meteen te zwichten voor mijn benadering.

Geen invloed bij mij :
    - uiterlijk (extra chique, extra bloot, extra casual) : maakt niets uit
    - aanwezigheid in de les : wie de materie beheerst, slaagt, ook al zie ik die student voor het eerst op het examen
    - zenuwen : gestotter, gebrabbel, gefluister, instortinkjes, geritsel van vingers en andere lichaamsdelen : het kan allemaal, als de antwoorden uiteindelijk maar komen.

Ik reageer slecht op :
    - ongestructureerde woordenbrij die wellicht een gebrek aan inzicht moet verdoezelen
    - gebrek aan nuance

Voila, beste studenten, misschien heb je er iets aan ! Doe er in dat geval uw voordeel mee en veel succes met de beproeving !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekke Bekijk bericht
      haha da is een leuk gevalleke
      bon we gaan hier nog is wat thermo en fluïdo leren...
      ook al wordt het 2de zit ik wil die prof niet het plezier gunnen dat hij mij niet ziet en dus 10 minute vroeger naar huis kan
      succes dermee(y)

en als ge wa inspiratie wilt voor thermo en fluido, dan kijkte maar eens bij mij youtube filmkes, staan er daar enkele van mijnen legendarische docent thermo en fluido ook wel bekend als Vosken, en kijkt gerust ne keer naar al mn andere filmkes daar als ontspanning
      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

hier onder andere
      5DmkIII en wat glas

Comment

misschien nog een klein vraagsken welke wakken geef je zoal...
        en dat er cowboys tussenzitten heb ik vermede semester wel gemerkt
        Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          succes dermee(y)

en als ge wa inspiratie wilt voor thermo en fluido, dan kijkte maar eens bij mij youtube filmkes, staan er daar enkele van mijnen legendarische docent thermo en fluido ook wel bekend als Vosken, en kijkt gerust ne keer naar al mn andere filmkes daar als ontspanning
          Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

hier onder andere
          haha ziet der heerlijke gast uit
          is em even geestig op het examen?
          Canon eos 400D-canon EF 24-105mm f/4L IS USM- -canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM- -canon EF-S 10-22mm USM- -canon EF 50mm F1.8 mkII- -tamron AF 70-300mm 1:4-5.6- -canon speedlite 430ex- -canon EF 2x-

Comment

haha ziet der heerlijke gast uit
            is em even geestig op het examen?
            was spijtig genoeg schriftelijk toen, en het jaar daarna is hij op pensioen gegaan
            we gaan hem allemaal missen
            5DmkIII en wat glas

Comment

wtf die fisheye test...

Comment

wtf die fisheye test...
                examens hé
                5DmkIII en wat glas

Comment

kzit op de katholieke hogeschool sint-lieven in Gent
                  gisteren wast een beetje vanalles;
                  kwaliteitszorg was fantastisch goed, onderhoudstechnieken was ook heel goed, veiligheidskunde iets minder maar ook nog goed, en milieu was slecht

allemaal waren schriftelijk (van 8u30 tot 13u pfff) en kweet dus nog niet met zekerheid of het augustus wordt of niet. maar als mijn volgende vakken goe zijn, dan lukt het nog wel om eerste zit te hebben

en nu beginnen aan de frequentieomvormer

Alé Mathias, frequentieomvormers, fluitje van een cent hé , 4 quadrantsturingen, servo’s enz… is al wat boeiender hé , veel goede moed zou ik zeggen !
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Alé Mathias, frequentieomvormers, fluitje van een cent hé , 4 quadrantsturingen, servo’s enz… is al wat boeiender hé , veel goede moed zou ik zeggen !
                    das nog maar de inleiding é
                    verder gaat het over scalaire en vectorregelingen en optimalisatie van cascadesystemen enzo...momenteel ben ik 'droop-regeling' aant lezen
                    4 quadrantsturingen heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord

servomotoren, allemaal heel plezant om mee te werken en te prutsen, totdat ze u den theorie derachter laten leren en ik ben er van overtuigd dat hetgeen ik hier leer nog maar het miniscule topje van de gigantische ijsberg is
                    5DmkIII en wat glas

Comment

was spijtig genoeg schriftelijk toen, en het jaar daarna is hij op pensioen gegaan
                      we gaan hem allemaal missen
                      Man, man...heb hem vorig jaar ook gehad. Niet te doen
                      www.flickr.com/nertog/sets

Comment

De eerste punten zijn weeral binnen...

Een 15 voor mijn bachelorpaper over Internet Governance

Nog 4 examens... En dan 3 maanden chillen
                        flickr

Comment

nog 3
                          ma da van vandaag was dus zoals ik al dacht nogal een flop...

Comment

das minder om te horen. beter de volgende keer hé zou ik zeggen

bij mij ist hier ook nie zo vlot aan het gaan. Ben al 2 dagen bezig aan die servomotoren, maar heb eerlijk gezegd het gevoel alsof ik nog niets geleerd heb...
                            5DmkIII en wat glas

Comment

das minder om te horen. beter de volgende keer hé zou ik zeggen
                              zelfs al had ik 20 vandaag dan was ik er nog niet door... dus maar niet te hard geblokt
                              ha in het eerste semester amper 1.2 gekregen van diene prof en als dat voor meer meetelt...

zo voel ik mij dikwijls hoor Matthias
                              alé we gaan eens beginnen aan elektric

Comment

ik heb het opgegeven de servomotoren.
                                morgen vlieg ik er terug in, maar nu ga ik mijn werkske van ethiek maken. Ik moet nog enkele bladzijden typen over een ethische profilering van het bedrijf Eternit (asbest) en aangezien dat voor 10 van de 20 punten van het examen meetelt, reken ik dat ook tot het studeren
                                5DmkIII en wat glas

Comment

Working...
                                X