Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voedselcrisis...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Voedselcrisis...

hmmm, doet me een beetje denken aan " the constant gardener"
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

Comment

't zit behoorlijk mis als je hoort:

boer: ik krijg nie genoeg meer voor men product, ik kan niet meer werken aan die prijs

winkel: ja de voedselprijzen stijgen, we moeten méér betalen voor onze grondstoffen dus wordt ons product duurder
      foto als spiegel of als venster?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht

boer: ik krijg nie genoeg meer voor men product, ik kan niet meer werken aan die prijs

winkel: ja de voedselprijzen stijgen, we moeten méér betalen voor onze grondstoffen dus wordt ons product duurder
        Koop bij de locale boer, jij betaalt veel minder en de boer verdient er meer aan . Liefst bij een biologische natuurlijk .
        Bij gebrek aan een boer koop dan steeds locale seizoensgroenten & fruit en geen dure import. Ik erger mij rot aan appels uit Israel of peren uit Zuid Afrika (ik zeg maar iets).

Of nog beter : kweek ze zelf!
        Last edited by hvr_oosterzele; 4 juni 2008, 20:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht

Duitsland....
          (ben er precies thuis maar kom...)

De boeren hebben het over een prijs van 40 eurocent per liter, terwijl dat nu slechts een bedrag is tussen de 27 en de 35 eurocent.

En in de winkels?
          Je moet ook eens het hele verdere proces nagaan.
          Hoeveel liter zouden ze maken van "een liter".
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Working...
          X