Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe tv..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe tv..

    phillips tv heeft het hier begeven

    eerst groene strepen in het beeld, daarna kleuren die niet goed waren en nu niets meer :|

    tijd voor een nieuwe dus.

    vraag is nu: wat?

    ze smijten met lcd's naar je kop maar is dat goed onder de 1000 euro en om gewone kabeltv mee te ontvangen
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: nieuwe tv..

    Gewone kabel zal op er op een FullHD belabberd uit zien, op een HDready iets minder belabberd.

    Dus best switchen naar digitale kabel als je een LCD koopt... (€€€...)
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe tv..

      Dat hoeft helemaal niet...gewone kabel ziet er niet ALTIJD belabberd uit op een Full HD/HD ready...ligt ook voor een groot deel aan het formaat van je tv...wil je een simpele 70cm diagonaal dan ziet gewone kabel er ook heel acceptabel uit. Uiteraard ziet digitaal er dan wel een stuk beter uit

      Waar je sowieso op moet letten...:

      Een goede beeldhoek (178 graden) zodat je van alle kanten af de tv goed kan zien.

      Een goede reactiesnelheid (bij normaal gebruik max. 8 ms...doe je ook veel gamen op de tv dan max. 5 ms (liefst 2 ms).

      Een goede contrast ratio (minimaal 8000:1...maar liefst 15000:1 of meer)

      Een helderheid van 500 cd/m of hoger

      LCD of Plasma maken elkaar niet zo heel veel meer uit qua kwaliteit...wil je een klein en bescheiden scherm zou ik persoonlijk voor lcd gaan...wil je een groot scherm aan de muur (omslagpunt zou ik nu zo ongeveer leggen op 107 cm) dan zou ik een plasma nemen (die zijn gemaakt om GROOT te zijn )

      Wil je top of the bill dan ga je voor Full HD van Sony Bravia (LCD) of Panasonic (Plasma)

      Wil je gewoon zo goedkoop mogelijk leuk tv kijken zou ik voor een medium size (80 a 90 cm) LG gaan...HD Ready is dan het allergoedkoopst, maar Full HD scheelt niet zo heel veel...

      Laat je in ieder geval niet gek maken in een winkel met de "grote" verschillen tussen verschillende tv's...in die winkels is vooral het inkomend signaal veroorzaker van het goede of slechte beeld...

      O ja, ook niet geheel onbelangrijk...voldoende aansluitmogelijkheid op je tv is ook prettig
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe tv..

        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Dat hoeft helemaal niet...gewone kabel ziet er niet ALTIJD belabberd uit op een Full HD/HD ready...ligt ook voor een groot deel aan het formaat van je tv...wil je een simpele 70cm diagonaal dan ziet gewone kabel er ook heel acceptabel uit. Uiteraard ziet digitaal er dan wel een stuk beter uit

        Waar je sowieso op moet letten...:

        Een goede beeldhoek (178 graden) zodat je van alle kanten af de tv goed kan zien.

        Een goede reactiesnelheid (bij normaal gebruik max. 8 ms...doe je ook veel gamen op de tv dan max. 5 ms (liefst 2 ms).

        Een goede contrast ratio (minimaal 8000:1...maar liefst 15000:1 of meer)

        Een helderheid van 500 cd/m of hoger

        LCD of Plasma maken elkaar niet zo heel veel meer uit qua kwaliteit...wil je een klein en bescheiden scherm zou ik persoonlijk voor lcd gaan...wil je een groot scherm aan de muur (omslagpunt zou ik nu zo ongeveer leggen op 107 cm) dan zou ik een plasma nemen (die zijn gemaakt om GROOT te zijn )

        Wil je top of the bill dan ga je voor Full HD van Sony Bravia (LCD) of Panasonic (Plasma)

        Wil je gewoon zo goedkoop mogelijk leuk tv kijken zou ik voor een medium size (80 a 90 cm) LG gaan...HD Ready is dan het allergoedkoopst, maar Full HD scheelt niet zo heel veel...

        Laat je in ieder geval niet gek maken in een winkel met de "grote" verschillen tussen verschillende tv's...in die winkels is vooral het inkomend signaal veroorzaker van het goede of slechte beeld...

        O ja, ook niet geheel onbelangrijk...voldoende aansluitmogelijkheid op je tv is ook prettig
        Zo'n droge specs zeggen maar heel weinig hoor, voor een groot deel marketing.

        Veel belangrijker is de upscaler/downscaler die erin zit, die bepaalt de écht kwaliteit.

        'kiet: Panasonic TX-37LZD80F (zwartwaarden, kleuren, kijkhoek, pixelmapping!)
        Weliswaar FullHD

        Meer?

        flickr

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe tv..

          Klopt dat daar ook een hoop kwaliteitsverschil in zit, maar de specs daarvan vind je meestal niet bij de apparaten...ik zou, mocht ik er zelf één gaan aanschaffen, eerst op droge specs en prijs een selectie maken om vervolgens degelijke reviews van het apparaat te gaan zoeken....

          Het is alvast een goede start niet dan?

          Wat ik vooral heb met tv's is laat je niet enkel leiden door dat wat je in een winkel ziet, want dat vertekend vaak heel erg...wat ik tot nog toe gezien heb voor de maten tv's die mij interesseren (tussen de 80 en 100 cm) is het beeld bij de bekende merken voor mij allersinds acceptabel. Vooral tv's met een slechte kijkhoek en een trage reactiesnelheid (boven de 8 ms) vindt ik dan weer vervelend met gamen...

          Voor mezelf blijft het zolang hij functioneert toch nog mijn bakbeest met een ouderwetse beeldbuis
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe tv..

            Ik zou nu nog een TV kopen met klassieke beeldbuis.
            Die zijn nu erg goedkoop, en een 100 Hz geeft ook een zeer goede kwaliteit voor analoog te kijken.

            Pas als de digitale TV volledig is ingeburgerd, zou ik overstappen naar een LCD/plasma...
            Fuji FinePix S100fs

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe tv..

              Verkopen ze die nog dan???

              Ik zou dan toch eerder voor een "HD ready" LCD van formaatje 80 cm max. gaan...qua prijsklasse erg aantrekkelijk en siert het interieur ook beter als een beeldbuis kolos vaak...

              Maar enfin...het is allemaal zo afhankelijk van de wensen (gamen, films, enkel tv...) en het budget...

              Overigens is hier in NL digitale tv nu al volledig ingeburgerd hoor...! Ik moet wel digitale tv kijken, enkel analoog is volgens mij bijna niet meer te krijgen (in mijn woonplaats al zeker niet...)
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe tv..

                Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                Verkopen ze die nog dan???

                Ik zou dan toch eerder voor een "HD ready" LCD van formaatje 80 cm max. gaan...qua prijsklasse erg aantrekkelijk en siert het interieur ook beter als een beeldbuis kolos vaak...

                Maar enfin...het is allemaal zo afhankelijk van de wensen (gamen, films, enkel tv...) en het budget...

                Overigens is hier in NL digitale tv nu al volledig ingeburgerd hoor...! Ik moet wel digitale tv kijken, enkel analoog is volgens mij bijna niet meer te krijgen (in mijn woonplaats al zeker niet...)
                anna wordt in Nederland al een tijdje niet meer uitgezonden.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe tv..

                  Analoog via de kabel zou toch nog steeds moeten kunnen.

                  Het klopt wel dat je in NL (en ook al een aantal zenders in België) niet meer met een antenne kan kijken, maar kabeltv wel nog hoor.

                  En ja hoor, er zijn nog steeds (degelijke) 'dikke' TV's te koop.
                  Die zijn nu zelfs vrij goedkoop.
                  Fuji FinePix S100fs

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe tv..

                    Ik heb enkele maanden terug de stap gezet naar een Plasma tv.Ik kijk al een tijdje met een digicorder,ook op mijn oude tv.
                    Ik ben zeer tevreden,als test in de winkel ook eens analoog gekeken en beeld zag er goed uit.Maar hier thuis nog nooit analoog gekeken.
                    Ik heb een panasonic 42pv70 gekocht.Geen moment spijt van gehad.

                    mir
                    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe tv..

                      Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                      Ik heb een panasonic 42pv70 gekocht.Geen moment spijt van gehad.

                      mir


                      Ook niet van de maar 42"
                      To make your dreams come true, wake up

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe tv..

                        Ik heb nog wel een analoog signaal inderdaad, maar ik kan er niet voor kiezen om enkel analoog te ontvangen...het echte zenderaanbod is gewoon digitaal en dat krijg je (of je wil of niet...) Je zou dan wel gek zijn analoog te gaan kijken, terwijl je met 1 druk op de knop digitaal hebt

                        Overigens wel grappig dat iedereen groot...GROTER......GROOTST wil...doe mij maar gewoon lekker een cm of 90 groot zat, blijft er ook nog ruimte aan de muur over voor foto's

                        Tv ontvangen via de ether is wel volledig uitgefaceerd in NL (alle boerderijen aan de sateliet...)
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe tv..

                          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht

                          Tv ontvangen via de ether is wel volledig uitgefaceerd in NL (alle boerderijen aan de sateliet...)
                          KPN's digitenne hun dekking is niet zo slecht hoor ...
                          http://www.kpn.com/tv/digitenne/Post...e-van-KPN.htm#[0]
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe tv..

                            Analoog naar een LCD kijken is toch een beetje rijden met de handrem op.
                            Het verschil is toch wel duidelijk merkbaar. Effe een actie afwachten van telenet of belgacom tv en voor digitaal gaan.
                            Wat de grootte van je scherm betreft moet je natuurlijk wel rekening houden met de afstand van waarop je normaal naar tv kijkt. Het heeft totaal geen
                            zin om een groot scherm te kopen als je met je neus erop zit te kijken.
                            Ik dacht dat de regel 3 x de diagnonaal is van het scherm. Ikzelf heb een
                            Sony gekocht van om en bij de 1000 euro en dat is toch genieten hoor : vooral bij sportwedstrijden, natuurdocumentaires en actiefilms.
                            Het waarneembare is slechts een schijn van de realiteit

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe tv..

                              Oorspronkelijk geplaatst door PLATO Bekijk bericht
                              Analoog naar een LCD kijken is toch een beetje rijden met de handrem op.
                              Het verschil is toch wel duidelijk merkbaar. Effe een actie afwachten van telenet of belgacom tv en voor digitaal gaan.
                              Wat de grootte van je scherm betreft moet je natuurlijk wel rekening houden met de afstand van waarop je normaal naar tv kijkt. Het heeft totaal geen
                              zin om een groot scherm te kopen als je met je neus erop zit te kijken.
                              Ik dacht dat de regel 3 x de diagnonaal is van het scherm. Ikzelf heb een
                              Sony gekocht van om en bij de 1000 euro en dat is toch genieten hoor : vooral bij sportwedstrijden, natuurdocumentaires en actiefilms.

                              inderdaad

                              ik vind dat dat beeld er niet uit ziet ; precies een opeenvolging van JPEG aan 70% compressie !

                              point is, het is hier voor beneden in de living en ik sta absoluut niet te springen om digitale tv aan te schaffen.

                              momenteel wat aan't zien naar de Sony Bravia toestellen
                              tot 82cm en hd-rdy voor tussen 700 en 1000 euro
                              en eigenlijk nog niet slechts over gelezen..
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X