Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Makro plasma TV promo = onzin!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Makro plasma TV promo = onzin!!

Ben al een tijdje het plasma aanbod aan het bestuderen.
    Krijg regelmatig "de bladjes" van de Makro in de bus.
    Ben van plan een 42 inch Panasonic te kopen. (prijs/kwal top)
    Nu staat de TH-42PX80E aan 1199 in de makro
    Op redcoon staat hij maar liefst 863!!

Ok er komt nog de leveringskost bij maar toch, dit is meer dan 300 euro verschil.
    Zijn dat nog promoprijzen?

Grts Jan

PS dit is niet het model waar ik voor ga.
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Re: Makro plasma TV promo = onzin!!

zwijgt me van de makro, de lachouffe staat er duurder dan in den delhaize, en in de makro moet je ze dan nog met 3 stuks kopen .

Het heeft nu eenmaal de naam, van het staat in de makro in promotie, dan zal het wel goedkoop zijn, en ja soit dat verkoopt....

(maar van die hd ready zou ik toch afblijfen, 'k zou heden ten dage toch voor full hd gaan )
    To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jdm Bekijk bericht

(maar van die hd ready zou ik toch afblijfen, 'k zou heden ten dage toch voor full hd gaan )
      Idd

of

Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Ik niet. 1080p content is
        1) zeldzaam - behalve op PS3 en blu ray
        2) en het gaat nog lang duren eer dat zijn weg naar de huiskamer vindt.
        Daarnaast zie je het verschil amper als je op een normale afstand van je tv zit...

Vooral qua upscalen is het dramatisch: 720p is al gedownscaled op een FullHD, zelfde voor DVD en televisie...

Neenee, HD ready kopen!
        flickr

Comment

wil er via HDMI mijn IMAC op aansluiten daarom...

Grts Jan

Comment

de lachouffe staat er duurder dan in den delhaize, en in de makro moet je ze dan nog met 3 stuks kopen .
            Geef toe, 3 stuks la chouffe kan toch alleen maar als een voordeel beschouwd worden?!?

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
              wil er via HDMI mijn IMAC op aansluiten daarom...

Grts Jan
              Dan lijkt mij LCD wel een betere keuze...?
              flickr

Comment

Het heeft nu eenmaal de naam, van het staat in de makro in promotie, dan zal het wel goedkoop zijn, en ja soit dat verkoopt....

Tja, ik ken zo nog winkels die rond de feestdagen uitpuilen van het volk, en die alleszins miljoenen uitgeven aan reclameborden om te verkondigen dat ze de goedkoopste zijn.
                Tot je efkes prijzen vergelijkt, dan ben ik vrijwel altijd liever "wel gek" om er niet te kopen.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

en het gaat nog lang duren eer dat zijn weg naar de huiskamer vindt.
                  Dat hangt er maar van af wat je bedoelt met "lang". Als ik een tv koop, dan is het de bedoeling dat die minstens 10 jaar in mijn living blijft staan/hangen. Ik vrees dat er over 10 jaar geen sprake meer zal zijn van DVD (enkel Blue Ray) en dat alle uitzendingen op tv in HD zullen zijn. En dan zit je daar met een TV die het allemaal toch niet zo goed aankan...

Als je het mij vraagt: spendeer die paar 100 euro's meer aan een Full HD tv. Over 5 jaar zal je blij zijn dat je het gedaan hebt...
                  ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                  ~ Canon EOS 350D - Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM
                  ~ http://gallery.didgiman.be

Comment

Als ge heden iets koopt kunt ge maar beter kiezen voor iets dat alles aankan!
                    Full HD is toch een betere optie dan HD Ready wat mij betreft, net als Plasma beter is dan TFT.
                    En dat de Makro niet het goedkoopst is weten we al lang ... dikwijls is de inhoud van de doos of de config van het toestel ook verschillend van op een ander.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Plasma beter dan tft? Lcd zal je bedoelen? :P Tft is meer voor computerbeeldschermpjes niet dan?

Overigens is het feit dat Plasma beter zou zijn als tft/lcd ook al achterhaald..! Net als Cmos vs. CCD lijkt LCD economisch beter te verkopen en worden daar verschrikkelijk grote vooruitgangen geboekt...als je niet perse een scherm van een meter of meer aan diameter in de huiskamer wil, maar gewoon een "normaal" schermpje van 80 a 90 cm ben je mijns inziens beter af met lcd dan met plasma (voor zowel prijs, kijkgenot als energiekosten...)

En Full HD vs. HD ready...90% van de mensen zien dat verschil niet eens en HD ready kan gewoon met het signaal omgaan...voor het spelen van PS3 spellen op je "bigscreen" zou ik wel zeker Full HD aanraden (dat verschil zie je dan wel weer...) Maar het is prijstechnisch natuurlijk erg aantrekkelijk om een "HD ready" te kopen momenteel
                      Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                        En Full HD vs. HD ready...90% van de mensen zien dat verschil niet eens...
                        Inderdaad, op een schermpje van 80 a 90 cm zie je weinig verschil. Op een joekel van 50 inch of meer wel degelijk. Aangezien het hier om een plasma scherm gaat, neem ik aan dat het om een groot scherm gaat. Plasma schermen onder de 42 inch vind je niet zoveel.
                        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                        ~ Canon EOS 350D - Canon EF 28-135mm f3.5-5.6 IS USM
                        ~ http://gallery.didgiman.be

Comment

Dat is dan ook weer zo...

Eigenlijk is dat ook "de vraag" als men wil weten wat te nemen...plasma of lcd..? Lcd voor een "klein" scherm" en plasma voor een groot scherm (al is het maar voor de kosten, want grote kwalitatief goede lcd's zijn er wel...maar staan in prijs niet in verhouding met hun plasma broertjes...)
                          Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Ook in de macro moet je als consument uit je doppen kijken hé.

Voor het ogenblik kan je er bv. een Canon 400D met kitlens voor 579€ en de 55-250 IS lens voor 250 € kopen.

Daar geraakt Konijn bv. ook niet aan... (595 en 253 €)
                            Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                            X