Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Amerikaanse koelkast

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Amerikaanse koelkast

hoi allen,

ik ga het eens over een andere boeg gooien hier

Ik zou graag een nieuwe amerikaans model koelkast kopen. Het probleem is dat ik niet direct weet wat goed is en wat niet.

Als mijn budget tot 2000 € gaat, dan zou ik graag een degelijk toestel kopen. Ik ben nl. niet zo iemand die kijkt om het goedkoopste te kopen, en het weg te gooien na enkele jaren. Liefst direct goed, en voor lang goed.
    Het is wel heel erg mooeilijk om op vandaag iets aan te schaffen dat nog zo goed is als een product van 15 jaar terug. Hopelijk kan ik toch nog iets degelijks kopen.

Daarom vraag ik hier of mensen ervaringen hebben met bepaalde merken. Ik heb in het oog een samsung of een whirlpool.

In feite heb ik ook een combi microgolf oven nodig. Ik heb ook al veel merken bekeken en reviews gelezen, en ben tot de constatie gekomen dat ik beter 150 € uitgeef ipf 450. Dan kan ik hem na 5 jaar wegwerpen zonder pijn in het hart. Blijkbaar levert geen enkel merk(buiten samsung) nog een goeie combi.

bedankt voor de reacties.
    Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
    http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

Re: Amerikaanse koelkast

Bosch, Miele, etc hebben toch goede inbouw combi's.

Kost wel wat meer als 450.

Ipv amerikaanse koelkast kan je ook bij liebherr kijken naar die modellen die tegen elkaar geplaatst kunnen worden,
    rechts grote frigo, links combinatie vriezer met eenderd wat.

Comment

hoi; ik heb dit ook uitgebreid bestudeerd en heb voor een andere combi gekozen:
      Heb twee Siemens rvs koelkast -diepvries gekocht, waarom?;
      -ziet er nog knapper uit dan een amerikaanse
      -draaien op 4 motoren (iedere apparaat heeft één motor vr de koelkast en één voor de vriezer
      -als er ergens iets defect valt is je ganse voorraad niet om zeep
      -totaal energieverbruik ligt nog veel lager dan een amerikaan
      -let op voor "originele" amerikanen, deze zijn uitgrust met een transfo van 220V naar 110V, de restvan de componenten draait op 110v, zeer moeilijk te krijgen hier,en peperduur en je kunt alleen maar bij je leverancier ervoor terecht, bij nep-amerikanen (samsung ed) is dit geen probleem .
      -zelf heb ik dus 2 A+ energiezuinige machine"s,Siemens, kijk eens naar het energielabel(en nog belangrijker het effectief verbruik)
      -de totale aankoopprijs voor de twee lag rond de 1400 euro
      -alle delen zijn uitgerust met aparte termostaten (en alarmen als er eens een deur blijft openstaan,) dwz het bier en de frisdrank en de vis en het vlees stop je in de koeler die op 4 graden draait, gewone levensmiddelen en groenten in de koeler op 6 graden
      -iedereen die in onze keuken binnenstapt denkt direct dat je miljonair bent als je de apparaten ziet ,maar niemand bekijkt het werkelijke kostenplaatje en iedereen heeft alleen maar de zgn "trends" voor ogen, die steeds maar duurderdere en nutteloze accesoires erbij verkoopt.
      Hook dat ik je hiermee een beetje geholpen heb om je keuze te bepalen
      mvg Dewiene
      Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Wij hebben sinds een jaar of 3 een Amerikaanse koelkast van Samsung (het juiste model weet ik zo niet, maar hij trekt op deze), en ik moet zeggen dat ie het fantastisch doet
        De prijs viel best mee (zo'n 1400€), het verbruik ook (is 500W als me niet vergis)
        Lang niet alle merken hebben in de frigodeur zo'n luikje (da noemen ze een champagnebar ), maar als je de keuze hebt dan raad ik je dat zeker aan! Het bespaart je een hoop energieverlies!

Onze combi microgolf is van Whirlpool, maar ik moet zeggen dat ie als oven niet meer gebruikt werd sinds we een nieuwe keuken, dus ook echte heteluchtoven, hebben. Er gaat niks boven een echte oven

Peter

Comment

over de koelkast kan ik niet meespreken, maar wij hebben vorig jaar een nieuwe combi-micro gekocht van Bauknecht en die doet het wreed goed!!

Comment

intressante posts hoor. ik kan weer ff zoeken. Samsung had ik idd ook al in gedachten, nu zal ik ook eens naar siemens kijken, al denk i kdat deze toch vrij kostelijk zijn.
            Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX

Comment

Na een hoop reviews gelezen te hebben, en veel producten te vergelijken, prijs/kwaliteit, heb ik besloten om tot aankoop over te gaan van :

Samsung oven CE137 NM-x (de C138 bestaat al van 2002 en scoort 8.5/10)

Samsung koelkast RSJ-1KERS (Heeft alles wat ie moet hebben en in de reviews van gelijkaardige samsungs zou hij goed zijn) (hopelijk na 5 jaar nog goed)

Ik hoop dat ik er geen spijt van zal krijgen, maar een amana is me iets te duur.

Comment

als je budget tot 2000 € gaat, mag je zeker het merk Amana niet vergeten. Deze zijn de oorspronkelijke. Voor die prijs heb je al een versie in alu, wit is iets goedkoper. Veel merken verkopen nu "Amerikaanse" frigo's maar eigenlijk zijn het gewoon namaaksels en een gewone frigo in luxe-verpakking.

Vooral de 0° C is van belang voor je groenten, niet veel meer hebben zo'n nulgradenzone. Een waterbediening is ook aan te raden (mits je een watertoevoer liggen hebt), dat spaart je veel sleurwerk en centjes

greetz
                Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reginald Dwight Bekijk bericht
                  als je budget tot 2000 € gaat, mag je zeker het merk Amana niet vergeten. Deze zijn de oorspronkelijke. Voor die prijs heb je al een versie in alu, wit is iets goedkoper. Veel merken verkopen nu "Amerikaanse" frigo's maar eigenlijk zijn het gewoon namaaksels en een gewone frigo in luxe-verpakking.

Vooral de 0° C is van belang voor je groenten, niet veel meer hebben zo'n nulgradenzone. Een waterbediening is ook aan te raden (mits je een watertoevoer liggen hebt), dat spaart je veel sleurwerk en centjes

greetz

deze heeft het ook allemaal, is een stuk goedkoper, en ook uit rvs gemaakt.

Comment

Mijn budget "Fargo" heeft ook een 0 graden zone hoor :P Ding kostte nog geen 400 euro, rvs kleurtje, 2 motoren en energieklasse A

Voor welke koelkast dan ook...(van de gevestigde merken) ze zijn allen goed eigenlijk...ik zou voornamelijk letten op aparte motor voor de vriezer, energielabel (ding staat toch continu aan) inhoudt en welke opties wil je...

Vervolgens kan goed zoeken op internet werkelijk honderden euro's besparen..!

SMEG maakt erg MOOIE jaren 50 stijl koelkasten...ik leg de nadruk op mooi, want technisch zijn ze zeker niet de beste :P Maar wel een sierraad voor je keuken
                    Mijn objectieven zijn all round...

Comment

Working...
                    X