Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Xp en office 2007

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Xp en office 2007

Hallo,

even een vraagje vooraleer ik stommiteiten bega.

Ik heb een pc waarop windows xp draait. Nu heeft mijn vrouw een laptop aangeschaft met windows vista en natuurlijk office 2007.

Mijn vraag is: kan ik office 2007 gewoon installeren op mijn pc met windows xp en office 2003?

Bestaat het risico dat bepaalde programma's gaan vastlopen of documenten verloren raken bijvoorbeeld?

bedankt voor de raad op voorhand!

Re: Xp en office 2007

Volgens mij kan je office 2007 er gewoon overheen installeren. Office 2007 zal wel herkennen dat office 2003 er al op staat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gauloise Bekijk bericht
      Hallo,

even een vraagje vooraleer ik stommiteiten bega.

Ik heb een pc waarop windows xp draait. Nu heeft mijn vrouw een laptop aangeschaft met windows vista en natuurlijk office 2007.

Mijn vraag is: kan ik office 2007 gewoon installeren op mijn pc met windows xp en office 2003?

Bestaat het risico dat bepaalde programma's gaan vastlopen of documenten verloren raken bijvoorbeeld?

bedankt voor de raad op voorhand!
      Office 2007 draait enkel maar vanaf XP Service Pack 2......dus controleer eerst even of je die update hebt
      En denk eens na hoe oud je machine is... Office 2007 zal meer eisen dan de 2003 (heb die zelf de 2007)
      Je bestanden zullen niet verloren gaan, enkel zullen je nieuwe bestanden in de 2007 een bijkomende letter krijgen als extentie. Voorbeeld: word= ***.doc/// in 2007 is dat ***.docx
      Last edited by Blue Point; 28 mei 2008, 20:51.

Comment

Kan dit dus?
        Dezelfde versie van Office op twee verschillende computers?
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Kan dit dus?
          Dezelfde versie van Office op twee verschillende computers?
          ja hoor...
          Bij de installatie zal ie je vertellen dat er al een versie van office staat. Dan kan je kiezen : ofwel de oude versie eraf en de nieuwe erop; ofwel de nieuwe naast de oude... Er is slechts 1 beperking : voor outlook moet je een keuze maken... Er kan slechts 1 outlook worden geinstalleerd.

Edit : Dezelfde versie van Office op twee verschillende computers? Dan heb je in principe 2 licenties nodig...
          (Ik laat de vorige uitleg staan... kan misschien nog van pas komen...)
          Last edited by Koen; 28 mei 2008, 21:28. Reden: foute interpretatie... had 2 officen op dezelfde pc gelezen/begrepen...
          BD0910BE

Comment

@ Blue Point: "En denk eens na hoe oud je machine is... Office 2007 zal meer eisen dan de 2003 (heb die zelf de 2007)"

Die machine zal nu iets ouder zijn dan vier jaar...

Comment

Ik merk niet veel verschil in snelheid tussen een office 2003 en 2007, daar zou ik me niet zoveel zorgen in maken. De menu's zijn wil grondig anders, serieuze aanpassing maar ik hoor dat het wel logischer in mekaar zit éénmaal je het gewoon bent...

Een office 2007 Student & Home edition kost 119 euro maar let op, bevat enkel Word, Excel, Powerpoint en Onenote. Geen Outlook! (gebruik Thunderbird als alternatief bv.) Je mag de Home&Student op maximaal 3 pc's installeren, dus ideaal... Een OEM versie van Office mag je enkel op 1 pc draaien en eigenlijk enkel de pc waarbij je het gekocht hebt.
              Last edited by Wim; 28 mei 2008, 22:24.
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

En dan is er natuurlijk nog altijd Open Office, volledig gratis.

The official home page of the Apache OpenOffice open source project, home of OpenOffice Writer, Calc, Impress, Draw and Base.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                  Ik merk niet veel verschil in snelheid tussen een office 2003 en 2007, daar zou ik me niet zoveel zorgen in maken. De menu's zijn wil grondig anders, serieuze aanpassing maar ik hoor dat het wel logischer in mekaar zit éénmaal je het gewoon bent...

Een office 2007 Student & Home edition kost 119 euro maar let op, bevat enkel Word, Excel, Powerpoint en Onenote. Geen Outlook! (gebruik Thunderbird als alternatief bv.) Je mag de Home&Student op maximaal 3 pc's installeren, dus ideaal... Een OEM versie van Office mag je enkel op 1 pc draaien en eigenlijk enkel de pc waarbij je het gekocht hebt.
                  Hangt allemaal af welke configuratie je systeem is. Als je een Racemachine kocht en laat ons zeggen zoals TS zei '4 jaren geleden' zal het kunnen. Maar anders gezien, ik zou het niet eens aanraden. Het is zoals je een 2pk'tje koopt en upgraded met een Porche moter...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stepn Bekijk bericht
                    En dan is er natuurlijk nog altijd Open Office, volledig gratis.

http://www.openoffice.org/
                    Yep.
                    Probeer de database-module eens
                    Als die en beetje fatsoenlijk was dan vloog dien Office hier.

Access is zeer handig...
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Blue Point Bekijk bericht
                      Hangt allemaal af welke configuratie je systeem is. Als je een Racemachine kocht en laat ons zeggen zoals TS zei '4 jaren geleden' zal het kunnen. Maar anders gezien, ik zou het niet eens aanraden. Het is zoals je een 2pk'tje koopt en upgraded met een Porche moter...
                      Valt allemaal wel mee hoor..

Heb hier op 't werk nu ongeveer al zo'n 1200 Office installaties gedaan op allerlei diverse hardware.

Dat van die extensie kun je overigens heel gemakkelijk aanpassen zodat hij standaard naar .doc saved.

Aan de andere kant kun je ook een addin voor office 2003 installeren die ook .docx bestanden kan gebruiken.
                      ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Yep.
                        Probeer de database-module eens
                        Als die en beetje fatsoenlijk was dan vloog dien Office hier.

Access is zeer handig...
                        Geef mij maar SQL server
                        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                          Geef mij maar SQL server
                          Ja ok...
                          Maar is een beetje "zwaar" voor wat ik doe hoor.
                          Trouwens ik ken daar ook niks van
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Ja ok...

To make your dreams come true, wake up

Comment

Ja ok...
                              Mwoah valt wel mee hoor, werk er heel graag mee (icm C#).

In access kun je natuurlijk zelf al je programma maken.

Comment

Working...
                              X