Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kl#j#'s van de belastingen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Kl#j#'s van de belastingen

Wees al maar blij dat je niet moet bijbetalen

Die 65€ heb ik reeds in November/December teruggetrokken Je moet ook niet te vroeg indienen, want dan riskeer je dat er vanalles mis gaat en je nog eens moet herbeginnen
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
      Ik kan TS wel begrijpen vooral dat je als je je brief krijgt nog 2 maand moet wachten voor je je centen terug ziet.

Ik zou hem ook nog verstaan, moest het over 2500 euro gaan, maar over 250 euro Wat doet een mens daar tegenwoordig nog mee, eens goed gaan eten, maar dat is ook ver alles , als een mens daar al moet naar uitkijken, dan zou ik het in ieder geval toch niet in een lens investeren
      To make your dreams come true, wake up

Comment

't moet eigenlijk wel lukken, want heb net vandaag ook mijn geld ontvangen (een klein maandloontje...), en perfect op de dag dat in dat briefje vermeld stond (eind mei...).

Zelfs het bedrag is juist ;-)...

P.S. t'is inderdaad 2 maanden op voorhand.
        Groeten,

Polleke

Comment

Hey juppekes

Dat valt allemaal nog mee

Weet je wat ze mij hebben gelapt bij de belastingen

Ik krijg €600 minder terug dan vorig jaar, dat is 1/3

En weet je hoe dat komt

Een nieuwe wet die zegt dat ik mijn belastigskrediet op mijn kinderen kwijt ben
          Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            't moet eigenlijk wel lukken, want heb net vandaag ook mijn geld ontvangen...
            Omdat ik dit las heb ik toch maar even HomeBank opgestart en inderdaad, hier ook prijs!

Comment

Eigenlijk zijn jullie allemaal blij met een dooie mus (ik ook, ik krijg al bijna mijn hele leven geld terug). Iedereen vergeet, dat wat je terugkrijgt, eigenlijk de terugbetaling is van een kosteloze lening die je ongeveer 2 jaar lang aan de staat hebt gegeven.
              In feite zou ik liever zo'n 100000 euro moeten betalen, ik zou dan véél rijker zijn dan ik nu ben.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Ik heb het vorig jaar voor de eerste keer via internet doorgegeven en het is nog nooit zo laat geweest... heb een paar weken terug pas m'n brief gekregen dus eind juni zal het er pas op staan... is altijd rond de 800 euro terug te krijgen.

Daarvoor altijd op papier binnen gegeven en kreeg ik jaar na jaar m'n geld al terug eind maart... dan toch maar terug op papier??
                Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  't moet eigenlijk wel lukken, want heb net vandaag ook mijn geld ontvangen
                  Ze betalen normaal altijd de 28e van de maand.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                    Daarvoor altijd op papier binnen gegeven en kreeg ik jaar na jaar m'n geld al terug eind maart... dan toch maar terug op papier??
                    Vroeger altijd op papier binnen gedaan en altijd eind juli teruggetrokken. Nu via internet gedaan en eind maart stond het op de rekening.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Wees gerust dat de mensen die bij de belastingen werken enkel orders opvolgen als er een schifting wordt gedaan om eerst de "betalers" te verwerken en daarna pas de" terugkrijgers".
                      En mij hebben ze in die vele jaren nog NOOIT iets "gelapt", altijd correct resultaat. En als ik of zij een foutje maakten werd dat altijd mooi rechtgezet.
                      Let wel, ik vind ook dat ik veel te veel belastingen moet betalen, maar daar zitten de ambtenaren van de belastingsdiensten voor niks tussen, dat zijn de wetten die onze ministers uitvaardigen.
                      Stop dus aub met die mensen ongenadig "zwart" te maken.
                      A propos: #26: altijd terugkrijgen, dat vind ik pas onrechtvaardig. Ik ben nu op pensioen, en die slagen er weer in om mij te veel af te houden (op bevel van de minister natuurlijk), zodat ik dat teveel ingehouden bedrag weer binnen twee jaar mag terugzien.
                      En ik kan wel vragen dat men nóg méér zou afhouden, maar minder kan niet...
                      Ik vind het trouwens bizar dat het iedereen logisch schijnt om belastingen terug te krijgen. Beseft men dan niet dat het je eigen geld is dat je na twee jaar (zonder interest) terugkrijgt ?
                      Last edited by nete; 29 mei 2008, 07:49.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Ze betalen normaal altijd de 28e van de maand.
                        Dat klopt, daar kan je een huis op bouwen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          Dat klopt, daar kan je een huis op bouwen.
                          blijkbaar ja het staat er bij mij ook op
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Ik vind het trouwens bizar dat het iedereen logisch schijnt om belastingen terug te krijgen. Beseft men dan niet dat het je eigen geld is dat je na twee jaar (zonder interest) terugkrijgt ?
                            Ik ga mij niet uitspreken over jouw situatie (noch die van iemand anders), maar bij de meeste mensen die geld terugtrekken komt dit omwille van extra fiscale aftrekposten. Het is logisch dat de 'werkgever' hier niet van op de hoogte is en dus geen rekening mee kan houden. Ik ben jarenlang alleenstaande loontrekkende geweest zonder extra aftrekposten en de balans na berekening oversteeg nooit de 5000BF. Het ene jaar moest ik bijbetalen, het andere kreeg ik terug, maar telkens ging het om een klein bedrag. Die gratis lening aan de staat, zoals het hier al herhaaldelijk genoemd werd, is er dus omdat er allerlei fiscaal interessante constructies mogelijk zijn. Dat allemaal afschaffen en de belasting algemeen verlagen zou alles sereius vereenvoudigen, maar ik vrees dat de gevolgen daarvan veel verder zouden strekken dan dat wij hier zouden kunnen overzien.

En denk eraan: belastingontduiking is illegaal, belastingontwijking echter niet!!

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Er is meer: de regering heeft de belastinghervorming van 2001 waarbij de de fiscale discriminatie van gehuwden en wettelijk samenwonenden stapsgewijs werd weggewerkt, nog steeds niet verrekend in de schalen van de bedrijfsvoorheffing. De reden ligt voor de hand: de begroting.

Het zijn op dit moment dus (niet alleen, maar vooral) de tweeverdienende gezinnen die een renteloze lening aan de staat geven door stelselmatig te veel bedrijfsvoorheffing te betalen. Op dit moment zou dat bedrag gemiddeld 1.000 euro (per jaar per gezin) zijn.

En de medewerkers van financiën? Zoals Nete al zei, die voeren uit wat de regering beslist

Groetjes
                              K@rel
                              Last edited by k@rel; 29 mei 2008, 11:39.
                              Is this the real life? Is this just fantasy?
                              Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
                                Ik ga mij niet uitspreken over jouw situatie (noch die van iemand anders), maar bij de meeste mensen die geld terugtrekken komt dit omwille van extra fiscale aftrekposten. Het is logisch dat de 'werkgever' hier niet van op de hoogte is en dus geen rekening mee kan houden. Ik ben jarenlang alleenstaande loontrekkende geweest zonder extra aftrekposten en de balans na berekening oversteeg nooit de 5000BF. Het ene jaar moest ik bijbetalen, het andere kreeg ik terug, maar telkens ging het om een klein bedrag. Die gratis lening aan de staat, zoals het hier al herhaaldelijk genoemd werd, is er dus omdat er allerlei fiscaal interessante constructies mogelijk zijn.
                                Heel juist, sedert een aantal jaren laat ik werken uitvoeren in het kader van energiebesparende maatregelen. Dit levert mij jaarlijks toch een aardig belastingvoordeel op.
                                De werkgever kan onmogelijk inschatten wat ik jaarlijks van plan ben en houdt keurig de bedrijfsvoorheffing af zoals verwacht. Van een renteloze lening is hier zeker geen sprake.
                                Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Working...
                                X