Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telenet: Kan er even iemand helpen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Telenet: Kan er even iemand helpen

Hallo,

Sinds jaar en dag ben ik een tevreden Belgacom gebruiker (jaja, die bestaan nog ), maar nu zouden we toch Telenet overwegen.

Zijn er mensen die recent overgestapt zijn?
    Wat hebben jullie van internet/telefonie/tv pack genomen?

Wat zijn jullie ervaringen in het algemeen?

mvg
    Sven

Re: Telenet: Kan er even iemand helpen

Ikzelf heb reeds jaren Telenet en eigenlijk nooit problemen met de firma gehad. We hebben dit voor internet, TV en telefonie (Freephone).
    De snelheid van Telenet is heel hoog ivm de Nederlandse providers en de maanderlijkse limieten zijn opgetrokken wat het voor mij naar een meer aanvaardbaar niveau brengt.

Ja, er zijn de verhalen over de helpdesk etc maar geen enkele firma is perfect.
    Conclusie: best wel tevreden van Telenet

Comment

Hallo Sven, ik ben ook reeds jaren tevreden klant bij Telenet.
      Heb de overstap gedaan omwille van de vele problemen met adsl
      Woon iets te ver blijkbaar van een telefoniekast.
      Dus reeds 6 jaar bij telenet, nu is daar nog de digicorder en telefonie bijgekomen.
      Alles in een pakket gedaan, heb telenet turbo en alles vliegt hier vooruit.
      Op uitzondering van mijn router want die heeft de geest gegeven.
      Handig is dat telenet een switch geplaatst heeft voor de digicorder, kon ik daar inplugen.
      Daar komen bij telefonie geen extra telefoonverkeer bij enekel de dienst nummerherkenning
      Zodat ik kan zien wie er mij belt, als je een recente telefoon hebt en een telenet klant belt komt er
      mooi de naam en telefoonnummer op het schermpje
      Voor de rest zeer tevreden over telenet, natuurlijk is het wel al eens gebeurt dat ik niks meer had.
      Geen tv telefoon of internet, problemen door wateroverlast in een kast hier in de buurt
      Buiten dit voorval geen problemen ondervonden.
      En niet onbelangrijk ze gaan schijnbaar de limmit van telenet opdrijven mag nu 35gb up en downloden gaat naar 60gb

Comment

Sinds een tweetal jaar ook 'moeten' overstappen van Belgacom naar Telenet. Bij Belgacom bleven ze eerst verklaren dat er geen probleem zou zijn op mijn nieuwe woonplaats maar bij EDPNet hadden ze een meeting gedaan dat ik toch wel te ver zou zitten van de verdeler en bijgevolg maar 40% zou kunnen gebruiken van het snelste abonnement (niet echt goed dus ).

Installatie en configuratie van Telenet was zonder probleem. Alleen jammer dat ze de oudere MIU verdeeldoos laten zitten hebben. Regelmatig moet ik die eens afkoppelen als ik bijvoorbeeld een nieuwe computer aansluit of als ik een oude herinstalleer.

Voor de rest ook de gewoon televisieaansluiting en telefonie bij hen.

Heb toch al weel een paar keer (2x op de 2 jaar) algemene storing (echt alles: tv, telefoon en internet) gehad waarvan één keer twee volledige dagen.
        Hiervoor heb ik bij mijn volgende faktuur wel van mijn oren gemaakt en dan krijg je nog wel eens een gratis maand aangeboden.

De support vind ik niet echt super te noemen. De paar keer dat ik ze nodig had, krijg je echt de basisvragen en wordt je precies behandeld als een nietswetende (zit zelf ook al 15 jaar in de IT) maar ik heb de indruk dat dit tegenwoordig bij de meeste bedrijven zo aan het worden is jammer genoeg.

Maar ik heb me de overstap nog niet beklaagd en de snelheid is er toch wel serieus op vooruit gegaan.

Mvg

Steven
        1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

Comment

Ben al van in het begin klant bij Telenet en heb nu hun Top Pack. (I-net, Tel, TV)

Behalve met de digiboxen in het begin (die ze probleemloos opgelost hebben) geen noemenswaardige problemen hier. 99% uptime hier.
          Beetje duur, maar dat is Belgacom ook. Bij Telenet kun je tenminste onderhandelen.
          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Full Telenetklant (telefonie Freephone 24, televisie en internet TurboNet) sinds 1999. Nog nooit maar het minste probleem gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
              Full Telenetklant (telefonie Freephone 24, televisie en internet TurboNet) sinds 1999. Nog nooit maar het minste probleem gehad.
              Idem hier. Ik heb voor mijn Internet het systeem Powerline. Via een speciale adaptor (Netgear) wordt je internetsignaal getransporteerd over je elektriciteitsnet, zodat elk stopcontact in je huis kan fungeren als "internetdoos". Heel fijn. Ja, ik heb reeds zo'n adaptor moeten laten vervangen, maar dat kwamen ze snel en gratis doen !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dgdirk Bekijk bericht
                Idem hier. Ik heb voor mijn Internet het systeem Powerline. Via een speciale adaptor (Netgear) wordt je internetsignaal getransporteerd over je elektriciteitsnet, zodat elk stopcontact in je huis kan fungeren als "internetdoos". Heel fijn. Ja, ik heb reeds zo'n adaptor moeten laten vervangen, maar dat kwamen ze snel en gratis doen !
                Zou niet zo goed zijn voor je netwerkstabiliteit en performantie. Ik gebruik dat systeem enkel voor mijn Digiboxen, de rest zit op Gbit.
                ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

k had thuis ADSL en was (enkele jaren)
                  in mijn nieuwbouw heb ik nu Telenet (een pack: HD-digicorder+expressnet+freephone)

nu een maand ver
                  en verleden week mijn abonnementkaartje moeten vervangen voor mijn HD-digicorder
                  voor de rest:
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                    Zou niet zo goed zijn voor je netwerkstabiliteit en performantie. Ik gebruik dat systeem enkel voor mijn Digiboxen, de rest zit op Gbit.
                    Ik mag anders niet klagen hoor. Ik werk zeer veel thuis, gebruik heel zware on line databanken, en alles gaat heel erg snel...

Comment

Telenet heeft wel een zwakke facturatiepolitiek :
                      1x niet betalen, en je krijgt op de volgende factuur zonder pardon (en zonder waarschuwing) 7 € "boete". Ik ken geen enkel ander bedrijf dat niet eerst een betalingsherinnering stuurt...

Een tijdje geleden had ik 1 factuur niet gekregen via de post, en dus ook niet betaald. Bij de volgende was het van dadde.
                      K'heb het uiteindelijk niet moeten betalen, maar ze laten dat toch maar 1 keer toe.

Dat van dat onderhandelen bij Telenet vind ik eigenlijk schandelig : voor dergelijke diensten zou iedere klant gelijk moeten zijn, maar blijkbaar mag alles (toch volgens telenet) om een klant te behouden...
                      Groeten,

Polleke

Comment

Jamaar, bij Electrabel is dat ook al zo met rappelkosten,tijdig betalen hé!

Heb een digipack & tevreden, maar Dommel bied dubbel zoveel gigabytes download tegenover Telenet.

Met de verhoging van 1/8 van 12GB->20GB is dit nog altijd gene vetten maar toch beter dan Belgacom.

Ik stap over op Dommel als m'n jaarcontract van telefonie eropzit.
                        Telenet is goed technisch, maar geen goede prijs/kwaliteit, hierdoor gaan ze veel klanten verliezen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                          Dit heb ik ook, vanaf 1999 en ben er tevreden over.

Maar waar ik niet tevreden over ben is, dat ik zelden een foto van ongeveer 3 a4 MB verstuurd krijg naar een redactie of uitgeverij, ik moet ze altijd eerst verkleinen anders loopt het versturen na een tiental minuten (want zolang duurt het) vast.
                          En telenet wil of kan me daarin niet helpen zeggen ze.

Broken-wing

Comment

ok, bedankt iedereen voor de reactie.

Nog een vraagje:
                            De kabel komt binnen in ons huis ter hoogte van de elektriciteitskast in de garage. Daar zal Telenet waarschijnlijk hun "bakje" plaatsen. Maar hoe krijg ik dan een BEKABELDE verbinding op het 2de verdiep? We hebben thuis geen ethernet poorten/verbindingen liggen, enkel tv distributie en uiteraard electriciteit.

mvg
                            Sven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                              ok, bedankt iedereen voor de reactie.

Nog een vraagje:
                              De kabel komt binnen in ons huis ter hoogte van de elektriciteitskast in de garage. Daar zal Telenet waarschijnlijk hun "bakje" plaatsen. Maar hoe krijg ik dan een BEKABELDE verbinding op het 2de verdiep? We hebben thuis geen ethernet poorten/verbindingen liggen, enkel tv distributie en uiteraard electriciteit.

mvg
                              Sven
                              WiFi of zie post nr #7 of UTP kabeltje trekken.

Comment

Working...
                              X