Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multi satelliet ontvangers

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Multi satelliet ontvangers

Even een vraagje voor de eventuele satellietkijkers.

Ik ga dus zeker overstappen naar satelliet (met oa TV-Vlaanderen) maar er is ook de mogelijkheid om naar meerdere satellieten te "kijken", er is de Astra 1, 2 & 3, Hotbird, ... Via een schotel van Visiosat kan dit zonder een gemotoriseerde schotel.
    Wat bekabeling betreft weet ik hoe het zou zitten mocht ik inderdaad op 2 or meerdere satellieten afstemmen, daar zit het probleem niet.

De vraag is echter, wat voordeel haal ik uit het feit om op meerdere satellieten af te stemmen? Waarom doen jullie het niet/wel?

Alvast bedankt

Re: Multi satelliet ontvangers

Als je meerdere satellieten, in verschillende posities, wilt ontvangen denk ik dat je toch voor een gemotoriseerde schotel zult moeten gaan.
    Er bestaan dubbele LNB koppen (ontvanger moet hier wel voor geschikt zijn) dus twee satellieten ontvangen zonder de schotel te draaien is mogelijk.Maar hier zijn de keuzes beperkt.
    Is het de moeite waard? Het hangt er vanaf hoe taalvaardig je bent, in het Nederlands is er maar een die ik van weet (BVN) die volledig Free To Air is (dwz. zonder niks van abonnement of speciale decoderbox). In zowat alle andere talen zijn er massa's te ontvangen, van Arabisch tot Zweeds.
    Ook alle genres van zenders, gaande van religieus tot actueel tot films en niet te vergeten de onvermijdelijke belspelletjes en televerkoop.
    In het engels zijn er wel enkele mooie op Eurobird 1 (28.1 graden oost). Bij het Freesat pakket zitten er wel enkele mooie tussen , hier kan je zien welke zenders er te ontvangen zijn. http://www.freesat.co.uk/index.php?page=whatson.Main
    En het mooie er van is, Freesat is volledig Free To Air.
    Een mooie lijst van zenders en satellieten kan je hier vinden http://nl.kingofsat.net/
    O ja, bij de laatste link krijg je enkel de zenders te zien die horen bij de taal dat je gekozen hebt (gewoon andere vlaggetje aanklikken).

Waarom ik het doe? Ik ben origineel van "from the other side of the channel" en heb van klein af bijna nooit naar Nederlandse of Vlaamse zenders gekeken (no offence) en gezien de "levering" van ITV ook binnenkort wegvalt van de kabel (telenet digitaal) ben ik dan maar alternatieven beginnen zoeken.

Hope the info helps
    Mvg
    Mirten
    After reading the manual, the only stupid question is the question you didn't ask.

Comment

Net zoals voorganger denk ik dat je met 1 schotel maximaal 3 kan pakken mits je een driekoppigge euhm, kop, hebt en je ontvanger dit ondersteunt.
      Zelf heb ik tv Vlaanderen en ik zap quasi nooit naar andere zenders dan het Vlaamse pakket... Voor mij zijn die 5000 (!) andere zenders dus niet nodig tenzij je inderdaad zoals reeds gezegd je Duits, Arabisch, Engels, Zweeds etc. wil bijschaven.
      Stel je kritieken niet te scherp...
      Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Ikzelf heb een "dual head". Daarmee pluk je Astra1 uit de lucht, en hotbird, die er vlak naast hangt. Helaas zal ik moeten herpositioneren als ik naar Astra3 richt (HD aanbod van TVV komt daarop, en Astra1 wordt meer en meer de zender van euh... Eurabië). Met dat herpositioneren zal mijn 2e kop voor niks meer dienen vrees ik.

Nu, mijn ouders hebben er intussen eentje met vier koppen, ZONDER motor en dan nog kleiner dan mijn schotel ook (een vierkante) zonder kwaliteitsverlies (gevoeliger koppen)! Het was natuurlijk veel duurder, maar ik bedoel maar; meerdere sattelieten zonder gefoefel met motors; het kan!

Wat het aanbod betreft; het aantal goeie FTA's gaat per satelliet wat omhoog, maar het aantal crap-zenders natuurlijk nog veel meer. Idem het aantal betaalzenders. Deze laatste kan je kopen (2e kaart met abo bvb) of kraken.

Persoonlijk kijk ik heel weinig TV. Het was me enkel te doen om ALS ik kijk 1) absolute kwaliteit te hebben, 2) te vinden wat ik wil zien en niet op tekenfilms uitkomen zoals bij Teleslet en 3) niet teveel te betalen. Dus die veelheid aan andere zenders; ik kijk er zelfs niet naar.
        http://www.theafricabug.com

Comment

voor wat het waard is, een tijdje geleden ook wat info aangevraagd bij een satshop:

"Aangezien dit een twin tuner (Topfield TF7710HDPVR) is kunt u deze combineren met een Technisat multytenne twin welke A1A2A3Hb neemt 249€"

Sven
          --
          Quidquid latine dictum sit, altum videtur!

Comment

Alvast bedankt voor het snelle antwoord.
            Het kan dus met de Visiosat schotel om meerdere satellieten (tot 4 zelfs) te ontvangen zonder motor. Vraag is natuurlijk of het wel de moeite loont om inderdaad de aangehaalde 5000 kanalen te hebben ... (niet voor mij, ben geen polyglot, Nederlands en Engels volstaan voor mij ).

Daarom dus iets specifieker. Zijn er satellieten die een mooi aanbod hebben van Engelstalige zenders?

Maar toch al bedankt.
            Last edited by Sultana; 27 mei 2008, 17:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sven Bekijk bericht
              voor wat het waard is, een tijdje geleden ook wat info aangevraagd bij een satshop:

"Aangezien dit een twin tuner (Topfield TF7710HDPVR) is kunt u deze combineren met een Technisat multytenne twin welke A1A2A3Hb neemt 249€"

Sven
              Ok, maar hier zit er een addertje onder het gras. Wil je dan bv. naar Eén kijken en dan een programma op Canvas opnemen dan zal dit niet lukken dacht ik als deze tweede tuner op een andere satelliet staat afgesteld.
              Je moet, wil je op 2 satellieten afgestemd staan, dan 2 dual koppen steken en een disecq per tuner dus in jou geval 2 discecqs installeren. Er lopen dan 4 kabeltjes van je schotel en 2 naar je Topfield ontvanger (daartussen de discecq). Zo kan je inderdaad zonder problemen op 2 satellieten kijken en als het moet kijken naar 1 kanaal en opnemen van een ander kanaal afgestemd op dezelfde satelliet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                Alvast bedankt voor het snelle antwoord.
                Het kan dus met de Visiosat schotel om meerdere satellieten (tot 4 zelfs) te ontvangen zonder motor. Vraag is natuurlijk of het wel de moeite loont om inderdaad de aangehaalde 5000 kanalen te hebben ... (niet voor mij, ben geen polyglot, Nederlands en Engels volstaan voor mij ).

Daarom dus iets specifieker. Zijn er satellieten die een mooi aanbod hebben van Engelstalige zenders?

Maar toch al bedankt.
                Tsja, wat vind je mooi? Bij het tv Vlaanderen pakket zit dacht ik ook extreme sports, eurosport, sailing channel voor de sportliefhebber en national geographic (die bij tijden zelfs nederlands odnertiteld is), discovery channel (eveneens nederlands ondertitield als ik me goed herinner) BBC, CNN, NBC, Al JAzheera in het Engels, maar verder niet echt heel veel in mijn opinie...
                Van de andere Free to air kanalen is er niet veel soeps bij op Astra1 en Hotbird voor zover ik me kan herinneren uit de tijd van voor TV Vlaanderen of er moest heel wat bij gekomen zijn intussen....
                Persoonlijk zou ik beginnen met (eventueel) een dual head voor Astra1 en Hotbird zodat je TV Vlaanderen en een hoop andere FTA- **** kan krijgen.
                Wil je inderdaad HD- beeldkwaliteit dan ben je met die dubbele inderdaad weinig en blijft je keuze (voorlopig) beperkt tot Astra3... Wat daar voor FTA- zenders zijn weet ik echter niet.

Greetz en succes met je aanschaf!
                Stel je kritieken niet te scherp...
                Fujifilm XT20 - Fujinon XF 18-55mm - Fujinon XF 35mm F2.0 - Nissin i60A - Nissin Air 1 commander

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Twizter Bekijk bericht
                  .

Astra 2 biedt (free to air ) oa. ITV (1,2,3 en 4 ) , BBC (1,2,3,4 en bbc hd ) ,
                  channel4 , E4 en Film4 .
                  Programmaoverzicht vind je hier : http://uk-tv-guide.com/list/Channel+4/28+May+2008
                  Ik ontvang die via de hier al genoemde multytenne , keuze van sat -decoder is iets moeilijker ; kijk hiervoor ook 's bij onze oosterburen : De prijzen zijn daar dikwijls een pak lager .

mvg etienne

Comment

Working...
                  X