Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scooter kopen? Voordelig?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Scooter kopen? Voordelig?

Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
    Ik rij sinds een jaar of 4 terug met de fiets naar het werk (ong 6km enkel) en ik moet zeggen dat het een verademing is. Gelukkig zijn er bij ons in de buurt voldoende fietspaden en moet ik bijna geen gevaarlijke weg oversteken.
    Ik rij winter en zomer, in mijn fietstassen zit waterdicht materiaal (laarzen, vestje en broek).
    Mijn conditie is erop vooruitgegaan en voel me veel minder gestresseerd dan elke dag in de (auto-)file te staan.
    Als 52-jarige heb ik er geen moeite mee. Het is gewoon een kwestie van (willen) doen, en met de huidige benzineprijzen is het nog voordelig ook.
    Chapeau.
    Wat jij dagelijks doet was zo'n 30 jaar gelden de normaalste zaak van de wereld. Nu ben jij een uitzondering geworden. Rare wereld.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Re: Scooter kopen? Voordelig?

Ik moet helaas ongeveer elke dag 150 km doen, 120 km heen en terug en dan nog een 30 km rond de kerktoren. Met de huidige dieselprijs kost me dit een vermogen, bromfiets of moto is in mijn geval geen optie omdat ik nogal wat gerief moet meesleuren qua aparatuur. Verhuizen of van werk veranderen zit er ook niet in. Openbaar vervoer . . . een lachertje natuurlijk, ik vertrek nu al om 5.30 iedere morgen en kom thuis rond 19.30h. En met openbaar vervoer kan je moeilijk op huisbezoek gaan bij patienten. Ik zou eventueel een klein brommertje kunnen aanschaffen om de dagelijkse rit ( 10 km van mijn praktijk ) naar het rusthuis heen en terug te kunnen doen, maar ik vrees dat de kostprijs te hoog ligt om daar voordeel uit te kunnen halen.

PS : en op pensioen gaan zit er ook nog niet in
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Working...
      X