Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Spreeuwenplaag

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Spreeuwenplaag

Oorspronkelijk geplaatst door Wimpy Bekijk bericht
    Iemand veroordelen is makkelijk als je er zelf geen last van hebt, leve de moraalridders
    Dat is heel juist, ik heb NOOIT last van de natuur . Behalve dan misschien van sommige afstammelingen van de apen, daar lopen er veel te veel van rond .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele Bekijk bericht
      Behalve dan misschien van sommige afstammelingen van de apen, daar lopen er veel te veel van rond .
      Oei ! blijf dan maar voor de spiegel weg

Comment

Dat is heel juist, ik heb NOOIT last van de natuur . Behalve dan misschien van sommige afstammelingen van de apen, daar lopen er veel te veel van rond .
        Hans, dat vind ik echt egoïtisch...
        Als industriëel is je uitlaatklep, de natuur...Al wie daar aan raakt zie jij als een indringer. Wie echter in de natuur "zijn brood" moet verdienen ziet het wél even anders...
        Welke "apensoorten" lopen er hier eigenlijk in de weg?
        Het is altijd makkelijk praten als het jouw sector niet aanbelangt...
        Ik respecteer de natuur zoveel mogelijk, maar ik zet voorlopig nog altijd geen "paardenbril" op...
        Leven en laten leven is nog steeds mijn leuze...
        Een spreeuwenzwerm...je zal maar kersenkweeker zijn...
        Een bosduivenzwzerm... je zal maar witloofteler zijn...
        Ik nodig je elke morgen uit op een dauwtrip...van de ene naar de andere gemeente...echt zalig!
        Wél rampzalig als je net niet op tijd bent geweest en je door moeder natuur enkele duizende euros bent kwijtgespeeld...
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
          Hans, dat vind ik echt egoïtisch...
          Als industriëel is je uitlaatklep, de natuur...Al wie daar aan raakt zie jij als een indringer. Wie echter in de natuur "zijn brood" moet verdienen ziet het wél even anders...
          Welke "apensoorten" lopen er hier eigenlijk in de weg?
          Het is altijd makkelijk praten als het jouw sector niet aanbelangt...
          Ik respecteer de natuur zoveel mogelijk, maar ik zet voorlopig nog altijd geen "paardenbril" op...
          Leven en laten leven is nog steeds mijn leuze...
          Een spreeuwenzwerm...je zal maar kersenkweeker zijn...
          Een bosduivenzwzerm... je zal maar witloofteler zijn...
          Ik nodig je elke morgen uit op een dauwtrip...van de ene naar de andere gemeente...echt zalig!
          Wél rampzalig als je net niet op tijd bent geweest en je door moeder natuur enkele duizende euros bent kwijtgespeeld...
          Ik denk niet dat TS een kersenkweker is of zijn broodwinning in 't gedrang ziet komen omwille van die spreeuwen en feitelijk is 't al ver gekomen om iemand die probeert zoveel mogelijk in harmonie met de natuur te leven een egoïst te noemen .

Voor alle duidelijkheid, ik ben landbouw ingenieur van opleiding en we (samen met mijn ouders) hebben meer dan 5 ha grond met een heel grote moestuin, meer dan 100 fruitbomen en verschillende serres met tomaten, paprikas, druiven, ... allemaal biologisch wel te verstaan.

Oh ja, die afstammelingen van de apen... er lopen er zo'n 6,7 miljard rond . De grootste plaag aller tijden en ze zijn goed op weg zichzelf uit te roeien.
          Last edited by hvr_oosterzele; 25 mei 2008, 00:34.

Comment

Oh ja, die afstammelingen van de apen... er lopen er zo'n 6,7 miljard rond . De grootste plaag aller tijden en ze zijn goed op weg zichzelf uit te roeien.
            Ik hoop dat jij een van de laatsten bent die uitgeroeid wordt. 't Is hier dikwijls 'ambiance' als jij aan 't schrijven gaat.

Een groot geluk dat ík bij de "kiekens" hoor.
            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Ik denk niet dat TS een kersenkweker is of zijn broodwinning in 't gedrang ziet komen omwille van die spreeuwen en feitelijk is 't al ver gekomen om iemand die probeert zoveel mogelijk in harmonie met de natuur te leven een egoïst te noemen .

Voor alle duidelijkheid, ik ben landbouw ingenieur van opleiding en we (samen met mijn ouders) hebben meer dan 5 ha grond met een heel grote moestuin, meer dan 100 fruitbomen en verschillende serres met tomaten, paprikas, druiven, ... allemaal biologisch wel te verstaan.

Ben net terug van mijn "ochtenduitstap", héérlijk die uitgewassen morgendlucht...Herzele , Woubrechtegem, Burst, Zottegem...Deze middag hetzelfde toerken en deze avond nog eens ...dit gaat nu zo'n paar weken door tot het witloof voldoende groot is dat die "rotbeesten" het niet meer de baas kunnen.
              Jullie hebben het finaciëel zo breed dat je 5 ha kostbare landbouwgrond zo maar gewoon aan moeder natuur kunnen teruggeven...
              Als landbouwingenieur zou je toch beter moeten weten, maar ja ik geloof dat die cursussen weinig aanleunen bij de dagdagelijkse werkelijkheid. Wij hebben hier een paar jaar terug een minister gehad die ook landbouwingenieur was...maar of ze kaas had gegeten van "boeren" betwijfel ik te stelligste
              Wij zijn hier goed op weg om een maatschappij te worden met echt hééél rijken die zich alles kunnen veroorloven, waar de prijs van voedsel geen enkele rol speelt als het maar "gezond" is...
              Biologisch voedsel, vegetarisch eten, geen alcohol, niet roken,tijd om veel te rusten, te sporten...op die manier wordt je wellicht 100 jaar....

Vroeger hadden we een gezonde "stiel", zonder stress, alle dagen in open natuur maar toen "ingenieurs uit Brussel" ons alle regeltjes op papier zetten vanachter hun bureel en ze geen "voeling "meer hadden met wat het "echte boerenleven" inhield is de zaak surieus aan het verzieken. Bij veel landbouwbedrijven staat het water hun aan de lippen,
              nog wat maatregelen uit Europa en velen zullen verzuipen...
              Het zal de "rijken" een worst wezen....
              D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
              BD0290BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                Jullie hebben het finaciëel zo breed dat je 5 ha kostbare landbouwgrond zo maar gewoon aan moeder natuur kunnen teruggeven...
                Kortzichtig Aquarius, héél kortzichtig . Mijn ouders gaan nooit op reis, gaan zelden uit eten, rijden met een middenklasse wagen van 10 jaar oud met meer dan 220.000 km...op LPG, enz.. Je weet trouwens niet eens hoeveel dat stuk "kostbare" landbouwgrond werkelijk gekost heeft en je velt al een oordeel.
                Alles is een kwestie van prioriteiten en keuzes. Ik denk dat de wereld er veel beter aan toe zou zijn moest iedereen zijn geld liever in een stuk natuur steken, maar ja, dat is dan weer egoïstisch zeker??

Overal heb je van soorten Aquarius. Kom eens kijken in Maldegem naar de nieuwe stallingen dat die "arme" landbouwbedrijven aan 't bouwen zijn en met welke tractors ze rond rijden . Je weet toch hoeveel zo'n tractor kost hé, méér dan een stuk waterzieke landbouwgrond in elk geval .

Maar we waren over spreeuwen bezig, dacht ik. Niet over arme, slimme boeren en rijke, domme landbouwingenieurs .
                Last edited by hvr_oosterzele; 25 mei 2008, 10:39.

Comment

wss heb je als kersenkweker liever geen zwerm spreeuwen boven je boomgaard.
                  maar toch

door technologische en wetenschappelijke heb je nu waarschijnlijk een grotere oogst dan pakweg 25 jaar geleden

hoe kan de boerenstiel nu slechter af zijn?

omdat je geen ddt meer mag spuiten?
                  omdat je nu gericht en gecontroleerd spuit?
                  omdat je geen tonnen mest meer mag uitstrooien?
                  omdat je geen roofvogels meer mag vergiftigen?
                  omdat je veldwegen nu moet respecteren ipv ze elk jaar 15cm nauwer te maken?

denk dat je problemen eerder economisch zijn!

en dat zijn er net die mensen, landbouwingenieurs, die je kunnen komen helpen.
                  natuurlijk is het hard wanneer zo'n persoon je met de neus op de feiten drukt...
                  foto als spiegel of als venster?

Comment

I'm with HVR, all the way.

TS = nimby geval en daarmee uit.

Wat er weer allemaal tss de soep en de patatten wordt bijgesleurd (nog het meest de projectie van anderen op hun eigen situatie) doet vrijwel niks ter zake.

Een natuurliefhebber een egoïst noemen, het schoot ook bij mij in het verkeelde keelgat. Waar gaat de wereld naartoe?
                    http://www.theafricabug.com

Comment

Geen ruzie maken ...

'k heb de indruk dat de spreeuwen zich wat verplaatst hebben ... ik volg het iedere avond op de voet ...

En Marc (embee) is zijn drankje nog niet komen drinken ...

Geert N
                      Nikon D80

Comment

Ja, wat wil je, je hebt een dooie in zijn hof gesmeten, dat de rest ginder naar de begrafenis moest ....
                        To make your dreams come true, wake up

Comment

bedankt dat de spreewen uit zeebrugge zijn, ze zitten nu in heist in mijn achtertuin bij de sparren van de geburen
                          dank je wel

Comment

Oeps, weer eentje in 't archief gevallen.
                            Vriendelijke groet,

Jos

Comment

U moest eens weten wat u en andere natuuronbenullen allemaal laten vallen?
                              Spreeuwen en ander trekvogels terug, dat betekend dat de lente weer gaat beginnen.
                              Die spreeuwen zijn binnen een paar dagen weer weg, ze moeten alleen een beetje bijtanken op weg naar het noorden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                                Oeps, weer eentje in 't archief gevallen.
                                inderdaad Jos, en die spreeuwen in Heist zullen wel de achter-achter-(enzoverder)kleinkinderen zijn van die van in Zeebrugge 5 jaar geleden, hé ....
                                Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

Comment

Working...
                                X