Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AVG V7.5 free stopt op 31 mei 2008 en vervangen door AVG V8.0 free

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: AVG V7.5 free stopt op 31 mei 2008 en vervangen door AVG V8.0 free

Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Ik kan hier 3 dingen van AVG downloaden, nl, AVF free , AVG anti virus pro, en AVG internet surity, allemaal free download zie ik ( denk ik) , maar zijn sommige niet maar een jaar geldig ?

http://campaign.grisoft.com/ww.speci...02b-free78cnv/
    de AVG free biedt voor mij meer dan genoeg bescherming
    5DmkIII en wat glas

Comment

Ben al lang gebruiker van AVG 7.5 free antivirus, heb onlangs een update naar 8.0 free gedaan. Alles perfect tot vandaag, plotseling geen antivirus en anti spy ware meer. Waarom en wie heeft dit nog voor?
      Canon 40 D/EF-S 17-85 mm IS USM/ zonnekap/ EF 70-200 mm f/4 L IS USM/ circ.pol.filter BW/opzetflits 430 EX/ omnibounce.

Comment

we zijn er ondertussen achtergekomen dat de meerderheid hier vlot meerdertalig is ja

wat betreft AVG, de gratis versie wordt altijd later bijgewerkt en gereleased als de betalende versie en ik vermoed dat deze periode er wel voor zorgt dat redelijk wat gebruikers naar de betalende versie overschakelen uit schrik "onbeschermd" te zijn. Was ook zo toen versie 7 vervangen werd door 7.5.

Ik gebruik AVG al geruime tijd tot grote voldoening.

Wat betreft die "reclame" onderaan de gescande emails, stoort mij absoluut niet : altijd leuk om weten als je een email leest dat deze gescand werd bij versturen en/of ontvangen...
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

7.5 wordt nog steeds ondersteund, hoor.
          Last update database 02/06/2008 om 20:46

Comment

..................
            Last edited by toerist; 14 juni 2008, 15:13.
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

Comment

Leuk nieuwtje over AVG 8:
              AVG scanner blasts internet with fake traffic
              http://www.theregister.co.uk/2008/06...affic_numbers/

Ik raad iedereen die AVG nog gebruikt echt aan om over te stappen op Avira Antivir (free), www.free-av.com
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Wim,
                kan je ook nog effen kwijt welke instelingen je aanraadt ?
                https://www.fotospotter.be
                Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                  Leuk nieuwtje over AVG 8:
                  AVG scanner blasts internet with fake traffic
                  http://www.theregister.co.uk/2008/06...affic_numbers/

Ik raad iedereen die AVG nog gebruikt echt aan om over te stappen op Avira Antivir (free), www.free-av.com
                  Waarom raad je af??
                  Ik heb de tekst gelezen...
                  Scant géén mails, geen *.exe enz.
                  Last edited by theokus; 16 juni 2008, 22:43.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Waarom raad je af??
                    AVG 7.5 draaide schitterend en snel ...
                    Sedert de upgrade naar 8 draait alles, VEEEEEEEEEL langzamer, gebeuren er meer chache-swaps enzo voort.
                    Capture NX draaide vlot en snel, na de installatie AVG 8 draaide ie stroef met regelmatig tijdpauzes van 8 à 10 seconden waar je niets kon oden ... Minstens 1x om de twee foto's die je bewerkte ...
                    Heb vanalles geprobeert, maar krijg de oude snelheid van mijn machien niet terug ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Waarom raad je af??
                      Gaat inderdaad niet iedere mail gaan checken maar stel dat je een virusmail binnen krijgt en je clickt het bijgevoegde virusbestand toch open dan zal avira het detecteren zodra het op de harddisk in de temp map wordt geschreven dus wat maakt het uit? .exe bestanden worden natuurlijk gecontroleerd, waarom zou een antiviruspakket dat niet doen??
                      Trouwens grisoft avg (free) heeft geen rootkit detectie, avira wel en dan nog een zeer goede.

Testresultaten kan je vinden op www.av-comparatives.org
                      Vooral de laatste 2 testrondes in februari en mei 2008 zijn interessant:

Maar ook op andere sites komt AVG dikwijls zwak uit de test als het aankomt op aantal gedetecteerde virussen. Het is niet de eerste keer dat ik een computer opruim, avg eraf gooi, avira erop zet en een berg virussen tegen kom... sindsdien liever avira, ook al scant die geen emails, er komt tenminste ook geen tekst in je email met reclame voor avg.

Purlut: ik laat avira free edition op z'n standaard instellingen staan.
                      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Purlut: ik laat avira free edition op z'n standaard instellingen staan.
                        thx.
                        vanmorgen eens geprobeerd en lap, 3 trojans die er blijkbaar al een maand op 5 op staan. AVG heeft die nooit gevonden ...
                        Trouwens, met AGV V8. had ik problemen met WindowsXP. Regelmatig tijdens het stoppen kreeg ik winlogon.exe-problemen waardoor de PC eindeloos in een loop terecht kwam om af te sluiten ...
                        Gisteravond AVG eraf en dat probleem niet meer gehad. Nu effen check met de soft die Wim voorstelt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                          thx.

Trouwens, met AGV V8. had ik problemen met WindowsXP. Regelmatig tijdens het stoppen kreeg ik winlogon.exe-problemen waardoor de PC eindeloos in een loop terecht kwam om af te sluiten ...
                          Misschien dat die trojans daarmee te maken hebben, laat ook eens ccleaner draaien en laat ccleaner ook de registry opruimen, kan geen kwaad en moet je dikwijls 5x na mekaar doen tot alle 'fouten' eruit zijn.
                          Wat ik ook doe bij een opruimaktie: in de windows directory alle mappen die beginnen met $ weg doen, zijn windowsupdates en service packs die uitgevoerd zijn, je keert toch nooit terug naar een vorige versie...
                          Ook de directory 'softwaredistribution' waar windowsupdate z'n updates in download maak ik volledig leeg, maar je moet dan wel het proces 'Automatische updates' eerst stoppen. Vergeet ook niet om System restore eens uit te zetten zodat deze kan gewist worden. Ik laat het uit staan maar als je er een fan van bent, zet het na een herstart terug aan... Probleem is dat virussen zich hier automatisch in kunnen nestelen en dan wordt je automatisch keer op keer geïnfecteerd met hetzelfde virus (of meerdere) omdat systemrestore het terug zet...

Comment

Misschien dat die trojans daarmee te maken hebben, laat ook eens ccleaner draaien en laat ccleaner ook de registry opruimen, kan geen kwaad en moet je dikwijls 5x na mekaar doen tot alle 'fouten' eruit zijn.
                            Wat ik ook doe bij een opruimaktie: in de windows directory alle mappen die beginnen met $ weg doen, zijn windowsupdates en service packs die uitgevoerd zijn, je keert toch nooit terug naar een vorige versie...
                            Ook de directory 'softwaredistribution' waar windowsupdate z'n updates in download maak ik volledig leeg, maar je moet dan wel het proces 'Automatische updates' eerst stoppen. Vergeet ook niet om System restore eens uit te zetten zodat deze kan gewist worden. Ik laat het uit staan maar als je er een fan van bent, zet het na een herstart terug aan... Probleem is dat virussen zich hier automatisch in kunnen nestelen en dan wordt je automatisch keer op keer geïnfecteerd met hetzelfde virus (of meerdere) omdat systemrestore het terug zet...

thx,
                            Ik heb deze oefeningen al meermaals gedaan, maar er gebeurde niets.
                            Die fout met winlogon.exe gebeurde nadat ik AVG V8.0 had geïnstalleerd ...
                            Ccleaner draai ik iedere week want ik heb de indruk dat pointers naar bestanden (doc, xls, ppt, jpg, ...) blijven bestaan in het register, ook al heb je die afgesloten en eventueel verwijderd.
                            Trouwens, ik stel me steeds de vraag, waarom die in godshemelsnaam in het register dienen opgenomen ? (dat zijn bestanden die je geopend hebt en eventueel bewerkt).

Ik moet hier wel zeggen dat ik met AVG 7.5 niets dan lof had. Helaas is dat niet zo met AVG 8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door purlut Bekijk bericht
                              thx.
                              vanmorgen eens geprobeerd en lap, 3 trojans die er blijkbaar al een maand op 5 op staan. AVG heeft die nooit gevonden ...
                              Gisteravond AVG eraf en dat probleem niet meer gehad. Nu effen check met de soft die Wim voorstelt.
                              Toch straf wat de mensen zoal meemaken of tegenkomen.

Ik geef AVG niet graag op, houd daar even rekening mee
                              Het scannen duurt lang, erg lang.
                              Op een forum had ik gelezen over de snelle scan van Avira.
                              Ja, ik ben die Avira aan het proberen.
                              Bijna 50 minuten bezig en nog niets gevonden aan kwalijke dingen.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Working...
                              X