Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuid Zweden & Denemarken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zuid Zweden & Denemarken

    eind juli - begin aug ga 'k voor een weekje naar Zuid Zweden voor een internationaal floorball tournooi waar mijn zoon speelt.
    Is in de regio Helsingborg.
    Op de terugweg willen we een dagje of 2 in Kopenhagen blijven hangen.

    Graag tips voor mooie plekjes in de buurt of zo...

    thx!
    embee ::: nikon stuff

  • #2
    Re: Zuid Zweden & Denemarken

    Malmö
    Daar ben ik mijn hart verloren ...
    Website
    Nikon D800s + Nikon D70s + Nikkor 50mm + Nikkor 80-200mm + Nikkor 16-35mm + batterygrip + SB-800

    Comment


    • #3
      Re: Zuid Zweden & Denemarken

      Als je in Kopenhavn bent moet je zeker eens naar Kristiana gaan, een stad in het centrum van de hoofdstad. Ze willen onafhankelijk worden dacht ik

      Ook zeker bezoeken in Kopenhavn: Amalienborg en de felgekleurde haven. Echt aanraders

      Comment


      • #4
        Re: Zuid Zweden & Denemarken

        Toffe mensen zolang ge er niet mee moet werken

        Comment


        • #5
          Re: Zuid Zweden & Denemarken

          Blijkbaar zou in de buurt van Helsingborg een veelbesproken kunstwerk zijn van Lars Vilks : Nimis ... Een of ander supergroot bouwwerk op de kust ...

          Kent iemand de exacte locatie van dit kunstwerk ?
          embee ::: nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Zuid Zweden & Denemarken

            Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
            Blijkbaar zou in de buurt van Helsingborg een veelbesproken kunstwerk zijn van Lars Vilks : Nimis ... Een of ander supergroot bouwwerk op de kust ...

            Kent iemand de exacte locatie van dit kunstwerk ?
            ja, ik
            Het is een heel verhaal, Lars Vilks is de man over wie onlangs een fatwa is uitgesproken nadat hij de kop van Mohammed op een varken had geplaatst (of zoiets)?
            Dik 25 jaar geleden is Vilks begonnen met drijfhout aan mekaar te nagelen (hij werkt er nog altijd aan) : Nimis (naar schatting zitten er al een 300.000 nagels in). In feite mocht dit niet want het ligt in een natuurgebied en de hele zaak werd stil gehouden. Een tijdje geleden is de boel dan gekocht door de Bulgaar Christo en is Vilks ook begonnen aan de steensculptuur ARX.
            Ondertussen hebben ze er ook Ladonia uitgeroepen en strijden ze tegen de vijand : de Zweedse staat die Ladonia wil annexeren. Ze hebben een grondwet, een eigen munt, een regering, een vlag, ..... en een website waar je het burgerschap van Ladonia kan aanvragen, een adellijke titel kost €10

            Geen enkele reisgids vermeld dit en ik heb nog geen enkele Belg ontmoet die er van af wist (tenzij via mij, maar ik ben dan toch wel vrij obsessief met Zweden bezig in die mate dat ik nog nooit iemand heb ontmoet die me iets nieuws kon vertellen, of het zou Vanquisher moeten zijn die me op het spoor heeft gezet van de Muurrikka )
            Bert, nogmaals bedankt voor de tip want het is idd een fantastische vondst.
            Nimis is tegenwoordig een groot labyrint met enkele torens (foto's op de Ladonia-site) en biedt unieke shots.

            Het is te vinden op de Kullaberg nabij Höganäs (het keramiekgebied, een bezoek aan Höganäs Keramik en Höganäs Saltglaseriet is kosteloos en moet je meenemen, de mooiste keramiek wordt gemaakt door Claes Thell, ik zou die zeker vereren met een bezoekje -heel vriendelijke man-).
            Je rijdt richting Kullaberg maar slaat af thv Arild, vandaar volg je de weg naar de boerderij Himmelstorp, daar is een kleine parking en vanaf die parking leidt een wandelpad naar Nimis en Arx, het is op een moment heel steil en bij regen erg glad, ik zou je aanraden om je apparatuur extra te beschermen.
            NIET tot bij Kullen Fyr gaan, daar is er een tolweg en dat betekent dat je te ver bent. Als je het niet ziet zitten kan ik wel een stuk stafkaart doormailen met de coordinaten van Himmelstorp want straatnamen en zo zijn er daar niet
            Coördinaten kunnen in RT90 of in WGS84.
            Ik denk dat je NIMIS en ARX niet zo vlug zal vergeten, zet een fotooke op het forum, wil je ?

            Paul

            Comment


            • #7
              Re: Zuid Zweden & Denemarken

              bedankt voor je info, Paul.
              Ik ga zeker en vast passeren,zeker weten ...

              Moest je een stuk stafkaart kunnen mailen, heel graag !

              En ik toon zeker foto's als die er zijn.
              embee ::: nikon stuff

              Comment

              Working...
              X