Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Boek & Uitgeverijen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Boek & Uitgeverijen

    Oorspronkelijk geplaatst door Carola Bekijk bericht
    Publicaties en vrienden-nalezers: een les uit de realiteit:
    Ik werk op dit moment, op vraag van uitgeverij Kluwer, mee aan een reeks naslagwerken waarin ook mijn vakgebied aan bod komt. Vakliteratuur wordt gelezen door vakidioten, dus redenen te meer om als auteur een tandje bij te steken!
    Ik ben "taalgevoelig" maar ik ken mijn eigen gebreken, daarom laat ik de teksten door drie collega's nalezen, voor ik deze naar de redactieraad door stuur. Met deze werkwijze voorkom ik (blijkbaar) rode kaken bij de redactieraad. Maar ... zelfs na drie "collega-nalezers", haalt het correctoren-corps van de uitgever nog steeds vlijtig zijn rode viltstift boven! (Soms levert dat grappige situaties op: vakjargon en A.N. zijn niet altijd verenigbaar! )

    Moraal van het verhaal: Ieder zijn job, alleen de combinatie van al die verschillende vaardigheden levert een behoorlijk werkstuk op.
    Beste carola,
    Ik weet wat mijn capiciteiten zijn.Ik weet wat ik heb en ik weet wat ik kan.
    Ik ben een afghaanse kookboek aan het maken.Ik weet dat een zeer uitgebreide onderwerp is en dat ik het heel goed in elkaar kan zetten.
    Als ik het niet doe , doen de meeste anderen het niet.
    Ik ben heel onzeker persoon. Als ik met iets naar buiten kom wil ik vaak voor 100 % zekerheid weten dat ik het geod heb.Bovendien zijn het zaols ik zei , slechts recepten , met een beetje geschiedenis en uitleg over cultuur misschien.Het kan bijna niet misgaan.Ik laat het niet door 3 maar door 7 mensen controleren.Bedankt voor je tips trouwens en je hebt ook gelijk.
    Ik probeer het alleen wel, omdat ik veel beoken heb gelezen waarin nog slechter nederlands is geschreven.Als zij uitegegeven kunnen worden.waarom mijne niet?

    Bovendien,Ik start de boek alleen omdat er veel teveel mensen mij gevraagd hebben om het te doen.

    Comment


    • #17
      Re: Boek & Uitgeverijen

      besef wel, dat je duizenden boeken moet verkopen om alleen al uit de kosten te komen hoor.
      als je tenminste uitgaat van een redelijke uitgave, voor aan elkaar genieten a_viertjes niet natuurlijk.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #18
        Re: Boek & Uitgeverijen

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        besef wel, dat je duizenden boeken moet verkopen om alleen al uit de kosten te komen hoor.
        als je tenminste uitgaat van een redelijke uitgave, voor aan elkaar genieten a_viertjes niet natuurlijk.
        grt,bouk.
        Ik besef dat wel bouk.Ik hoop ook dat het me lukt

        Comment


        • #19
          Re: Boek & Uitgeverijen

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          besef wel, dat je duizenden boeken moet verkopen om alleen al uit de kosten te komen hoor.
          als je tenminste uitgaat van een redelijke uitgave, voor aan elkaar genieten a_viertjes niet natuurlijk.
          grt,bouk.
          Dat is zo wanneer je een boek via een traditionele uitgeverij publiceert..

          Bij die on-demand uitgeverijen (zoals lulu.com, die is de meeste bekende maar er zijn er nog tientallen andere) wordt een boek pas gedrukt als er een bestelling voor is.

          Enkele kennissen van mij hebben via daar ook zelf boeken uitgegeven, heb zelf ook een tijdje met het idee rondgelopen en ook de mogelijkheden onderzocht.
          Als auteur heb je weinig startup-kosten (behalve enkele proefexemplaren van je eigen boek bestellen).

          Rijk zal je er zelf niet van worden - tenzij je boek enorm populair is en 1000'en exemplaren verkoopt, en je de verkoopprijs hoog genoeg kan zetten zodat je nog iets overhoudt bovenop wat lulu.com al vraagt voor het drukken - maar het feit dat je trots kan zijn op je eigen boek is ook al iets
          Last edited by flipperkast; 16 mei 2008, 10:41. Reden: extra
          Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

          Comment

          Working...
          X