Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opstart"beep" op de Mac uitzetten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opstart"beep" op de Mac uitzetten

    Ik heb hier twee Apple computers staan (een iMac en een MacBook). Deze machines spelen een opstart "beep" zodra dat eerste witte beeld gegeven wordt. Dat vind ik erg irritant, vooral omdat het zo hard klinkt.

    Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten? Ik heb al in de MacOS sound settings gekeken maar daar staat het niet bij.

    Bvd

  • #2
    Re: Opstart"beep" op de Mac uitzetten

    Ik weet niet of je het opstartgeluidje kan uitschakelen, maar gewoon je volume wat minderen of uitschakelen en het zal niet meer zo luid klinken.

    Dit is al een oud artikeltje, maar het werkt misschien ook voor 10.5:

    http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/S.../index.en.html
    Mvg Tim

    Comment


    • #3
      Re: Opstart"beep" op de Mac uitzetten

      Een klassiek truuk is bovendien een koptelefoon in de audio uitgang pluggen.
      Maar als je het software-matig wilt aanpakken:
      Startup Chime Stopper, compatibel met Leopard (10.5.x) is betaalbare shareware (€15.-) Daarnaast is er nog Psst, freeware (dus gratis), maar nog niet (zeker? je kunt proberen) compatibel met Leopard.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

      Comment


      • #4
        Re: Opstart"beep" op de Mac uitzetten

        Als je het volume minder zet voor je afsluit dan klinkt dat opstartgeluid ook veel stiller.
        Anderzijds is dit wel het signaal dat alle boot-testen goed verlopen zijn, dus je kan het beter wel horen dan niet
        En je kan ook nog altijd een pc met windhoos kopen

        Comment


        • #5
          Re: Opstart"beep" op de Mac uitzetten

          Oorspronkelijk geplaatst door Tony smeT Bekijk bericht
          Als je het volume minder zet voor je afsluit dan klinkt dat opstartgeluid ook veel stiller.
          Anderzijds is dit wel het signaal dat alle boot-testen goed verlopen zijn, dus je kan het beter wel horen dan niet
          En je kan ook nog altijd een pc met windhoos kopen
          Het is dat wat ik ook dacht.
          Je volume moet toch al serieus hoog staan om door die opstartbeep van je sokken geblazen te worden
          Mvg Tim

          Comment


          • #6
            Re: Opstart"beep" op de Mac uitzetten

            Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
            Ik weet niet of je het opstartgeluidje kan uitschakelen, maar gewoon je volume wat minderen of uitschakelen en het zal niet meer zo luid klinken.

            Dit is al een oud artikeltje, maar het werkt misschien ook voor 10.5:

            http://www5e.biglobe.ne.jp/~arcana/S.../index.en.html
            Die gebruik ik ook
            Koptelefoon insteken helpt niet.
            Ik verlaag met bovenstaand tooltje het volume, is inderdaad beter dat je het nog hoort, bevestiging dat alles ok is

            Comment


            • #7
              Re: Opstart"beep" op de Mac uitzetten

              Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
              Dit is al een oud artikeltje, maar het werkt misschien ook voor 10.5:
              Perfect Ticor... helemaal stil is ie nu

              Je volume moet toch al serieus hoog staan om door die opstartbeep van je sokken geblazen te worden
              Tja, midden in de nacht een aantal keer booten is genoeg voor commentaar van de vrouw.

              En je kan ook nog altijd een pc met windhoos kopen
              Tuurlijk, maar dit zijn mijn Windows machines. Sinds de aankoop van m'n iMac afgelopen November is deze nu voor de 2e keer gestart in MacOS om dit tooltje te installeren. Op mijn Macbook start MacOS wel vaker maar de laatste tijd ook al niet meer.
              Zoals wel blijkt ben ik geen MacOS fan (en da's nog een understatement), de hardware daarentegen bevalt me prima.

              Hert

              Comment


              • #8
                Re: Opstart"beep" op de Mac uitzetten

                Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                Tja, midden in de nacht een aantal keer booten is genoeg voor commentaar van de vrouw.
                Hert
                Ah, ok dan begrijp ik het
                Mvg Tim

                Comment


                • #9
                  Re: Opstart"beep" op de Mac uitzetten

                  Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                  Tja, midden in de nacht een aantal keer booten is genoeg voor commentaar van de vrouw.
                  The boot geven, die vrouw...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opstart"beep" op de Mac uitzetten

                    Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                    Tja, midden in de nacht een aantal keer booten is genoeg voor commentaar van de vrouw.
                    Vrouw in haar bed steken

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opstart"beep" op de Mac uitzetten

                      LOL

                      't is dat onze slaapkamer naast mijn kantoortje ligt.

                      Dit topic heeft geweldig geholpen. Geen "boom" meer bij het opstarten. Zij weer blij, en dan ben ook ik blij.

                      Comment

                      Working...
                      X