Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Powerline netwerk adapter ervaring?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Powerline netwerk adapter ervaring?

    Welke?
    Hoe is de snelheid/stabiliteit? (Er zijn nu modellen die 200Mbps claimen maar ze hebben wel maar een 100Mbit ethernet poort )

    Doel is een HTPC (XP met mediaportal) eraan te hangen. Alle media staat op een NAS die aan een Gbit switch hangt.

    Alvast bedankt.

    Jo.
    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
    Nikon stuff

  • #2
    Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

    Topcom powerlines zijn wel redelijk goed.Maar powerlines is altijd afwachten net zoals wi-fi.Kan perfect werken maar kan ook nachtmerrie zijn.

    Beste is nog steeds een utp maar niet altijd mogelijk.

    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

      De meeste van deze dingen zijn echt dikke rommel. Ik zou er echt niet voor gaan.

      Ze zijn niet betrouwbaar en gaan snel stuk..
      Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

      Comment


      • #4
        Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

        Ik heb hier nu reeds 2 jaar Devolo Homeplugs (85Mbit) en die hebben tot nog toe geen enkele steek laten vallen! Simpel in gebruik en zeer tevreden van! Voor verbindingen tussen vaste locaties raad ik dit aan ten voordele van WiFi!

        Voor online multiplayer shooters (erg gevoelig aan latency en jitter) merk je er niets van. Voor een verbinding tussen je ADSL/Kabel aansluiting en PC is dit perfect!

        In jouw geval zou ik eens kijken naar de modellen die Belgacom aanbiedt in combinatie met Belgacom TV. Aangezien Belgacom TV UDP streaming is, verwacht dat jouw traffiek min of meer dezelfde karateristieken zal hebben.
        ---
        Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
        http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

        Comment


        • #5
          Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

          Heb net een paar dagen een setje in gebruik. Voorwaarde is directe aansluiting op het stopcontact, maar dan werkt het ook perfect.

          Voor een HTPC (gebruik het voor hetzelfde doel) is het snel genoeg. Programma gegevens ophalen, muziek afspelen van muziek vanaf een externe netwerkschijf gaat prima. WIFI was niet betrouwbaar genoeg.

          Kortom: ik had er niets van verwacht, maar ben blij verrast
          Groeten,

          Albert Jan

          Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

          Comment


          • #6
            Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

            Ik zou ze toch beveiligen die powerlines hoor,anders kan je buur met zijn powerline ook op je netwerk.

            mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

            Comment


            • #7
              Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

              Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Ik zou ze toch beveiligen die powerlines hoor,anders kan je buur met zijn powerline ook op je netwerk.

              mir
              Schijnt niet te werken buiten je eigen huis Beveiligen is er niet bij. Dat moet je op de computer doen. En dat laatste is zowieso aan te bevelen
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

                Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                Schijnt niet te werken buiten je eigen huis Beveiligen is er niet bij. Dat moet je op de computer doen. En dat laatste is zowieso aan te bevelen
                Powerlines werken wel tot voorbij de teller.Spreek uit ervaring
                Bij de topcom powerlines zit een cd met een programma waarmee je ze kan beveiligen zodat ze enkel met elkaar kunnen communiceren.Ook bij netgear powerlines zit een cd dus ik denk dat je elke powerline wel kan beveiligen.

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

                  Ik heb hier nog een setje liggen. Als je wil mag je ze eens uittesten.
                  Fullator
                  Fotostudio Candela Zone
                  website: http://www.chronax.be
                  website: http://www.marquisemodels.eu

                  Comment


                  • #10
                    Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

                    Ik ken iemand die bij de technische dienst van een grote internet provider hier in België werkt, en 60% van die adapters zijn stuk na circa 2/3 jaar. En nog veel meer hebben geregeld problemen.
                    Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

                      Oorspronkelijk geplaatst door ajh Bekijk bericht
                      Heb net een paar dagen een setje in gebruik. Voorwaarde is directe aansluiting op het stopcontact, maar dan werkt het ook perfect.
                      Welke?

                      Ik probeer een connectie prob op te omzeilen dmv van dit. liefst zou ik wired gaan, maar dan heb ik toch nog een paar plaatsen waar de kabels te zichtbaar liggen.
                      Nu werk ik wireless maar om de een of de andere reden verliest de pc connectie info (kan wel nog over SMB naar andere pc's, maar niet meer browsen over internet.Andere pc's werken perfect,wired en wireless. 2 verschillende adapters geprobeerd usb realtek/pci usrobotics) Ik denk dat ik eerst eens moet testen of dit wired ook nog gebeurd, voor ik weer prullen bij koop...

                      Anyway tx for the info.

                      Jo.
                      A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                      Nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

                        Opletten indien je met een driefasige electriciteitsaansluiting zit, dan werkt het mogelijks niet als je op verschillende fasen zit.
                        Maar meestal een prima systeem.
                        Will zijn stelling: zo'n uitlatingen zijn meestal van die aard dat ze na een paar keer doorvertellen misschien al aan 85% zitten.
                        Mijn zoon verkocht tot voor kort PC's in bijberoep, wij hebben vrij dikwijls voor Powerlines gekozen teneinde de regelmatig opduikende wireless "nachtmerrie" te vermijden.
                        Last edited by nete; 12 mei 2008, 17:06.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #13
                          Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

                          Oorspronkelijk geplaatst door jwllms Bekijk bericht
                          Welke?
                          Sitecom, geen installatie, gewoon inpluggen.
                          Groeten,

                          Albert Jan

                          Website AJH
                          lidnummer: BD0371NL

                          Comment


                          • #14
                            Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Will zijn stelling: zo'n uitlatingen zijn meestal van die aard dat ze na een paar
                            Het is niet zo een uitlating. Ik zei een kennis van mij, dus bijna first hand. Het was gewoon een waarschuwing voor de TS. Hij mag er mee doen wat hij wil.

                            Ik ben bijna geneigd te zeggen dat het in de IT wereld algemeen geweten is dat PWL adapters niet zo heel veel waard zijn en dat veel mensen er problemen mee hebben, dat is ook te merken aan de populariteit ervan.

                            Nu, ik kan er ook grandioos naast zitten want ik zelf heb er geen ervaring mee, dan bied ik mijn excuses aan.
                            Canon EOS 5D MKIV | Canon 24-70mm F/2.8 USM | Canon 70-200mm F/2.8 IS MK II USM | Canon 135mm F/2 USM | Canon 50mm F/1.4 USM

                            Comment


                            • #15
                              Re: Powerline netwerk adapter ervaring?

                              Will, ik bedoel maar dat zoiets meestal een eigen leven gaat leiden, en de procentjes dan steeds maar stijgen als het verder verteld wordt.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X