Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

GSM - vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• GSM - vraagje

Misschien ken je het probleem: graag bereikbaar zijn voor je naaste familie of vrienden, maar liever geen oproepen ontvangen van het werk terwijl je tijdens je vakantiedagen geniet van een zuiders terrasje...

Twee oproepnummers zouden een oplossing kunnen bieden, maar dan zit je telkens te sjouwen met twee gsm's.

Eén gsm met twee simkaarten die tegelijkertijd actief (kunnen) zijn lijkt een ideale oplossing, maar tot nu toe zijn er nog maar weinig gsm-fabrikanten die hierin een markt zagen. Samsung heeft sinds enkele maanden zo'n een type op de Europese markt: SGH-D880. Een nieuw, eenvoudiger en goedkoper type SGH-D780 wordt verwacht tegen de zomer.

Heeft iemand al ervaring met een GSM met twee gelijktijdig actieve simkaarten? Wat zijn de pro's en contra's?

Groetjes
    K@rel
    Last edited by k@rel; 7 mei 2008, 22:28.
    Is this the real life? Is this just fantasy?
    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Re: GSM - vraagje

Dan zit je nog altijd met 2 nummers, en ik weet niet of beide gelijktijdig actief kunnen zijn...

Mijn GSM heeft de mogelijkheid om bellers te accepteren (en anderen gaan vermoed ik rechtstreeks naar de voice-mail). Ik heb het nooit geprobeerd en weet ook niet wat het geeft wanneer men met "nummer onderdrukt" belt.

Je zou in het geval van 2 nummers ook moeten zien dat je je prive-nummer niet te veel verspreidt...
    ---
    Pogingen om iets op de gevoelige plaat/sensor vast te leggen:
    http://picasaweb.google.com/arnout.swinnen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door k@rel Bekijk bericht
      Misschien ken je het probleem: graag bereikbaar zijn voor je naaste familie of vrienden, maar liever geen oproepen ontvangen van het werk terwijl je tijdens je vakantiedagen geniet van een zuiders terrasje...

Twee oproepnummers zouden een oplossing kunnen bieden, maar dan zit je telkens te sjouwen met twee gsm's.

Eén gsm met twee simkaarten die tegelijkertijd actief (kunnen) zijn lijkt een ideale oplossing, maar tot nu toe zijn er nog maar weinig gsm-fabrikanten die hierin een markt zagen. Samsung heeft sinds enkele maanden zo'n een type op de Europese markt: SGH-D880. Een nieuw, eenvoudiger en goedkoper type SGH-D780 wordt verwacht tegen de zomer.

Gezien het huidige gewicht en afmetingen van een gsm kan je het moeilijk "sjouwen" noemen.
      Ik vind het echter een komische situatie. Je zou 2 gsm's meenemen of een speciale gsm kopen met 2 simkaarten.
      Op één van die gsm's wil je géén oproepen ontvangen.
      Laat die dan gewoon thuis .
      Last edited by notex; 11 mei 2008, 21:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
        Gezien het huidige gewicht en afmetingen van een gsm kan je het moeikijk "sjouwen" noemen.
        Ik vind het echter een komische situatie. Je zou 2 gsm's meenemen of een speciale gsm kopen met 2 simkaarten.
        Dat is de beste oplossing!
        Je kan desgewenst ook nog je andere gsm doorschakelen. Sommige gsm's geven dan aan dat je een doorgeschakelde oproep binnenkrijgt.
        Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fieldmarshall Bekijk bericht
          Mijn GSM heeft de mogelijkheid om bellers te accepteren (en anderen gaan vermoed ik rechtstreeks naar de voice-mail). Ik heb het nooit geprobeerd en weet ook niet wat het geeft wanneer men met "nummer onderdrukt" belt.
          Ik heb dit ook (sony ericsson), en reeds met tevredenheid gebruikt, bijv. wanneer ik een tijd lang in het buitenland zat. Zo was ik enkel bereikbaar voor familie/vrienden.

Probeert men je toch te bellen, komt men op je voicemail terecht, en bij mijn gsm krijg je ook de melding van een gemiste oproep, je weet dus wie je probeerde te bellen.

Dus, misschien toch eens nakijken of jouw gsm dit niet kan!
          Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

2 groepen aanmaken in je telefoonlijst: Werk & Privé.
            2 profielen aanmaken waar je telkens kunt instellen welke groepen je accepteert en welke niet

Dit bolt met mijn Nokia 6280, en met mijn vroegere 6220 ook dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lennert Bekijk bericht
              2 groepen aanmaken in je telefoonlijst: Werk & Privé.
              2 profielen aanmaken waar je telkens kunt instellen welke groepen je accepteert en welke niet
              Inderdaad de beste oplossing, met zg profielen werken.
              ook aanwezig bij SonyEriccson

Als je toch met 2 nrs wil, is dit mogelijk een oplossing

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Gezien het huidige gewicht en afmetingen van een gsm kan je het moeikijk "sjouwen" noemen.
                Die tweede gsm kan je tijdens je vakantie thuislaten, ja: dat is het voordeel . Nadeel is dat je de rest van het jaar telkens twee gsm's moet meesjouwen. Zeker niet voor het gewicht, maar je moet (zeker met dit warm weer, zonder jas en zo) de twee gsm's wel ergens kunnen opbergen, je moet twee gsm's opladen, enz...

Die tip van die twee profielen ga ik zeker eens proberen.
                Bedankt allemaal voor jullie reacties
                Last edited by k@rel; 11 mei 2008, 13:13.
                Is this the real life? Is this just fantasy?
                Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Vriend van mij, heeft dergelijke gsm... werkt perfect Kan op beide simkaarten tegelijkertijd oproepen binnen krijgen, en kan zelfs bepalen bij de nummer keuze, als naar dat nummer gebeld wordt, moet die sim gebruikt worden, voor dat nummer de andere sim...

Alleen de kwaliteit van zijn gsm laat wat te wensen over... je hoort dat het geen nokia is (het is niet echt een gekend merk, gekocht via e-bay). Maar als samsung hiermee begint, aan de kwaliteit van die samsungs twijfel ik niet meer
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Working...
                  X