Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eentje voor --: pc vs mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Eentje voor --: pc vs mac

    Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
    Een USB poort, dus als je'r een muis in steekt kan je geen USB-stick meer gebruiken.
    Je kan natuurlijk ook de draadloze muis, die gebruik maakt van bluetooth, gebruiken

    Comment


    • #47
      Re: Eentje voor --: pc vs mac

      Maar dat is mijn punt niet.

      Sommige gebruikers hebben nood aan een lichte draagbare computer. Maar er komt een punt dat die draagbaarheid en dat lichte gewicht ervoor zorgt dat je moet inbinden aan functionaliteit, bijvoorbeeld door het ontbreken van uitbreidingssloten, toegangspoorten, optische media. En ook het toetsenbord, schermverlichting en koeling beginnen er onder te lijden. En dat allemaal om de "dunste" te zijn? Geen wonder dat je met je eigen reclamecampage de draak wordt gestoken.

      "Fantastisch", niet?
      pixelpusher

      Comment


      • #48
        Re: Eentje voor --: pc vs mac

        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
        Maar dat is mijn punt niet.

        Sommige gebruikers hebben nood aan een lichte draagbare computer. Maar er komt een punt dat die draagbaarheid en dat lichte gewicht ervoor zorgt dat je moet inbinden aan functionaliteit, bijvoorbeeld door het ontbreken van uitbreidingssloten, toegangspoorten, optische media. En ook het toetsenbord, schermverlichting en koeling beginnen er onder te lijden. En dat allemaal om de "dunste" te zijn? Geen wonder dat je met je eigen reclamecampage de draak wordt gestoken.

        "Fantastisch", niet?
        Je kan natuurlijk niet alles hebben in één apparaat zonder compromissen te sluiten natuurlijk. Of het besparen van USB poorten een goede keuze was ...

        Hier alvast de geschikte ultra draagbare muis voor gebuik bij een ultra-portable (hier een demofilmpje)

        Comment


        • #49
          Re: Eentje voor --: pc vs mac

          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
          Maar dat is mijn punt niet.

          Sommige gebruikers hebben nood aan een lichte draagbare computer. Maar er komt een punt dat die draagbaarheid en dat lichte gewicht ervoor zorgt dat je moet inbinden aan functionaliteit, bijvoorbeeld door het ontbreken van uitbreidingssloten, toegangspoorten, optische media. En ook het toetsenbord, schermverlichting en koeling beginnen er onder te lijden. En dat allemaal om de "dunste" te zijn? Geen wonder dat je met je eigen reclamecampage de draak wordt gestoken.

          "Fantastisch", niet?
          Wel, ik denk dat je teveel uit een "onbekend is onbemind" oogpunt denkt.
          IK gebruik de macair eerst en vooral voor zijn draagbaarheid, en zelden zit er iets in mijn usb poort. Waarom? ik gebruik zelden dvd's, anders moet ik maar de externe drive gebruiken, toetsenbord van de macair is echt fantastisch, en de trackpad, daar kan geen enkele andere nb tegenop, het drievingersysteem is subliem. alles werkt via Wifi en bleutooth.
          Ik mis helemaal NIETS op de macair, maar ik ben dan ook de ideale klant voor dit systeem.
          Koeling? ik heb er absoluut geen probleem mee, het is de eerste nb die me niet de billen verbrand na een paar uur werken.
          Toetsenbordverlichting? Kanhet beter dan op de macair? gaat netjes mee met omgevingslicht volgens instelbare curve.

          Er zijn zwakke punten aan de macair, maar van wat jij hier aanhaalt toch net niet vind ik.
          Voor mij mag de HD iets groter, en ... dat zal het zijn denk ik.

          Comment


          • #50
            Re: Eentje voor --: pc vs mac

            Wel ik had het over het schermverlichting. En zoals ik al zei, "fantastisch" is subjectief. Als 't aan al uw wensen voldoet, waarom niet?

            Maar ik heb 'm een keer vastgehad in de winkel, en ik kan u zeggen: hij is niet voor iedereen. En ik blijf bij mijn standpunt dat, als het erom gaat wie de dunste is, er andere dingen uit het oog verloren gaan.

            Dave
            pixelpusher

            Comment


            • #51
              Re: Eentje voor --: pc vs mac

              Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
              Wel ik had het over het schermverlichting. En zoals ik al zei, "fantastisch" is subjectief. Als 't aan al uw wensen voldoet, waarom niet?

              Maar ik heb 'm een keer vastgehad in de winkel, en ik kan u zeggen: hij is niet voor iedereen. En ik blijf bij mijn standpunt dat, als het erom gaat wie de dunste is, er andere dingen uit het oog verloren gaan.

              Dave
              er is een verschil tussen uit het oog verliezen en bewuste keuzes maken.
              Wees er maar zeker van dat Steve Jobs met z'n onvoorstelbaar oog voor detail hier heel bewust gekozen heeft en NIET uit het oog verloren.
              Ieder model heeft z'n doelgroep en reden van bestaan tot in het detail, zeker bij Apple.
              Van alle nieuwe dingen die Apple uitbrengt zijn er tientallen grote denkers en weters die voorspellen dat het een flop zal worden, als ik terug kijk sinds Steve Jobs terug is zou je dat enkel van de cube kunnen zeggen.
              Nogthans was dit voorspelt voor de iMac, de iPod, de iPhone, iTunes, de Applestores,.....
              Apple verkoopt geen computers meer, Apple verkoopt een way of use, het is vooral gefocust op de gebruikservaring en in dat plaatje past ook de macbookair voor een serieus aandeel in de portable markt. De verkoopcijfers spreken voor zichzelf.

              Comment


              • #52
                Re: Eentje voor --: pc vs mac

                A ha,

                En de Newton, de QuickTake, de Macintosh TV, de Pippin, de Apple Interactive Television Box.

                Laat je niets wijsmaken. Ze hebben ook hun blunders gehad.

                Dave
                pixelpusher

                Comment


                • #53
                  Re: Eentje voor --: pc vs mac

                  Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                  A ha,

                  En de Newton, de QuickTake, de Macintosh TV, de Pippin, de Apple Interactive Television Box.

                  Laat je niets wijsmaken. Ze hebben ook hun blunders gehad.

                  Dave
                  Mooie voorbeelden van toen Steve Jobs NIET bij Apple was, enkel de appleTV (indien je dat bedoeldt natuurlijk) valt nog te zien, is nog niet duidelijk.
                  Beter de geschiedenis volgen.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Eentje voor --: pc vs mac

                    Oorspronkelijk geplaatst door krisdg Bekijk bericht
                    Mooie voorbeelden van toen Steve Jobs NIET bij Apple was, enkel de appleTV (indien je dat bedoeldt natuurlijk) valt nog te zien, is nog niet duidelijk.
                    Beter de geschiedenis volgen.
                    Ergens wist ik wel dat dit antwoord er ging komen. Maar wat wil je dan dat ik zeg, dat de NeXT een flop was? De Lisa? Dat is een kat en muis spelletje in mijn ogen, want dat is allemaal verleden tijd.

                    Waar het mij om gaat is dat je Apple beschouwt als je nieuwe religie, met Steve Jobs als profeet. Al wat hij aanraakt veranderd in goud, als het ware.

                    Wordt eens wakker. Denk je echt dat ie al die dingen zelf bedenkt? En Thomas Edison is ook de grootste uitvinder van alle tijden zeker?

                    Apple heeft een legertje getalenteerde ingenieurs onder hun dak. Die maken de producten, die vinden die kleine dingetjes uit die een Apple product net iets meer maken dan de eenheidsworst van de zoveelste Koreaanse electronicagigant. Mijn persoonlijke favoriet: dat kleine magnetische hangertje waarmee je het deksel sluit.

                    Maar Steve Jobs is in mijn ogen niet meer dan een ego-trippende verkoper die op een podium de show steelt. Uiteraard zal die man ook wel snappen hoe de dingen in elkaar zitten. Anders was iedereen zo populair als Steve Jobs. Hij is een volksmenner, en hij is er nog goed in ook.

                    En de verkoopscijfers? Show me the numbers. Ik wil wel eens weten hoeveel MacBook Air's er nu wel verkocht zijn.

                    Dave
                    pixelpusher

                    Comment


                    • #55
                      Re: Eentje voor --: pc vs mac

                      Goed dat er nog iemand door heeft hoe de wereld in elkaar zit.

                      Ik beweer NERGENS dat Jobs een uitvinder is.
                      Jobs zorgt er voor dat de condities geschapen worden om de dingen te maken zoals hij het wil. Zich goed omringen hoort bij deze manier van werken.
                      Het is een maniacaal perfectionistische tiran, en zeker geen profeet of god.
                      (Zelf zou ik voor geen geld voor hem willen werken.)
                      Elk detail, het al dan niet aanwezig zijn van elementen worden telkens weer in vraag gesteld.

                      Maar zijn resultaten mogen gezien worden, en dingen vergeten zoals door jouw gesuggereerd worden zit er niet in.

                      Mijn keuze voor Apple is gewoon ingegeven door het feit dat het voor mij het beste gereedschap is om mijn werk te doen, en dit in een fantastische prijs/kwaliteitsverhouding, zoals ik ook voor heel konkrete redenen ooit gekozen heb voor Nikon.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Eentje voor --: pc vs mac

                        Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

                        Waar het mij om gaat is dat je Apple beschouwt als je nieuwe religie, met Steve Jobs als profeet. Al wat hij aanraakt veranderd in goud, als het ware.

                        Wordt eens wakker. Denk je echt dat ie al die dingen zelf bedenkt? En Thomas Edison is ook de grootste uitvinder van alle tijden zeker?

                        Apple heeft een legertje getalenteerde ingenieurs onder hun dak. Die maken de producten, die vinden die kleine dingetjes uit die een Apple product net iets meer maken dan de eenheidsworst van de zoveelste Koreaanse electronicagigant. Mijn persoonlijke favoriet: dat kleine magnetische hangertje waarmee je het deksel sluit.

                        Maar Steve Jobs is in mijn ogen niet meer dan een ego-trippende verkoper die op een podium de show steelt. Uiteraard zal die man ook wel snappen hoe de dingen in elkaar zitten. Anders was iedereen zo populair als Steve Jobs. Hij is een volksmenner, en hij is er nog goed in ook.

                        En de verkoopscijfers? Show me the numbers. Ik wil wel eens weten hoeveel MacBook Air's er nu wel verkocht zijn.

                        Dave

                        Ik zie het net 180° anders dan jij, Groovebird.

                        Ik denk dat de mensen die hier enhousiast spreken over één (of meerdere) produkt(en) van Apple dat doen, gewoon omdat ze zeer tevreden zijn over hun aankoop. En niet omdat ze nood hebben aan een spirituele mentor, komaan. En het is ook niet zo dat, omdat ze hun aankoop(aankopen) van Apple goed vinden, ze alle produkten goed vinden. Ik ken Mac gebruikers eerder als zeer kritische mensen.

                        Het zijn eerder PC-minded mensen zoals jij die steeds dat beeld ophangen van "profeet en volgeling". Een soort defensieve houding? In alle geval onnodig.

                        Wat betreft de figuur van Steve Jobs; ik heb nu al meerdere Mac producten, maar hém ken ik niet eens. Ik zou niet weten hoe hij eruitziet. Dus zo belangrijk is hij niet. Trouwens, er zit zo een kerel bij elke firma hee. Den Bill bij MS, de Larry bij Oracle, enz...

                        Voor de rest; de business strategie die je hierboven omschrijft, daar is niks mis mee denk ik. Meer nog; elk bedrijf zal wel ongeveer hetzelfde doen zeker? Het enige verschil dat ik zie, is dat Apple tegenwoordig veel successen boekt. En hoe dat komt? Er moet ergens een verschil zijn. Naar mijn persoonlijke mening is het een mengelmoes van durf, kwaliteit, en inventiviteit.

                        Ciao,

                        J.
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #57
                          Re: Eentje voor --: pc vs mac

                          Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht

                          Waar het mij om gaat is dat je Apple beschouwt als je nieuwe religie, met Steve Jobs als profeet. Al wat hij aanraakt veranderd in goud, als het ware.
                          Er is maar 1 god, Linus Torvalds.
                          Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
                          http://www.stevevandegaer.be

                          Comment


                          • #58
                            Re: Eentje voor --: pc vs mac

                            Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                            Ik ken Mac gebruikers eerder als zeer kritische mensen.

                            Het zijn eerder PC-minded mensen zoals jij die steeds dat beeld ophangen van "profeet en volgeling". Een soort defensieve houding? In alle geval onnodig.
                            Wel, de Mac gebruikers die ik ken zijn dat lang niet allemaal. En die defensieve houding? Ik word hier regelmatig geconfronteerd met walgelijke vooroordelen waar niemand beter van wordt.

                            Dave
                            pixelpusher

                            Comment


                            • #59
                              Re: Eentje voor --: pc vs mac

                              Oorspronkelijk geplaatst door Doc_Holiday Bekijk bericht
                              Er is maar 1 god, Linus Torvalds.
                              Wil je geloven dat ik die ook niet kon??
                              http://www.theafricabug.com

                              Comment


                              • #60
                                Re: Eentje voor --: pc vs mac

                                Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                                Ik word hier regelmatig geconfronteerd met walgelijke vooroordelen waar niemand beter van wordt.
                                Dan heb je het toch niet over Mac gebruikers mag ik hopen.

                                Ik bedoel; hier posten dat je een HTC hebt gehad en een iPhone beter vindt. Of; hier posten dat je een PC had en je een iMac beter vindt...

                                ...dat kan je toch moeilijk VOORoordelen noemen hee?
                                http://www.theafricabug.com

                                Comment

                                Working...
                                X