Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wifi problemen

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Wifi bereik - antenne vervangen?

Ik heb een werkend Wifi netwerk thuis met een D-link Dir 615 router.

Op de eerste verdieping werkt alles nog prima, alhoewel de verbindingskwaliteit al zakt naar low tot very low.

Op de tweede verdieping krijg ik haperingen. Dit wordt nu slechts af en toe gebruikt, maar binnenkort willen die kinderen van mij een laptop op hun kamer, en dan moet ik iets doen.

Heeft er iemand ervaring met het verwisselen van de antennes? Is het voldoende om er één langere te kopen, of moeten ze alle twee vervangen worden?
    Met welk type/merk etc heb je goede of slechte ervaringen?

Comment

Re: wifi problemen

Hb al ondervonden dat de DIR-615 veel minder krachtig is dan de (duurdere) DIR-635, die laatste geeft hier tot twee verdiepingen hoog. Constructie speelt ook een rol natuurlijk, dit is een ouder huis (1957) met weinig ijzerwerk in de welfsels.

Comment

Re: Wifi bereik - antenne vervangen?

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Op de eerste verdieping werkt alles nog prima, alhoewel de verbindingskwaliteit al zakt naar low tot very low.

Op de tweede verdieping krijg ik haperingen. Dit wordt nu slechts af en toe gebruikt, maar binnenkort willen die kinderen van mij een laptop op hun kamer, en dan moet ik iets doen.

Heeft er iemand ervaring met het verwisselen van de antennes? Is het voldoende om er één langere te kopen, of moeten ze alle twee vervangen worden?
        Je ozu Powerline adapters kunnen overwegen om het signaal naar boven te krijgen en daar dan een Access Point plaatsen. Voordeel: je kan dan dat AP stroomloos zetten als het niet gebruikt wordt.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Re: Wifi bereik - antenne vervangen?

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht

Als je handig bent kan je deze antennes zelf maken. Bv een Bi-Quad die zeer goed werkt.Beiden moeten vervangen worden.
          Klaargemaakte kabels kan je ook vinden.Zie wel dat je de juiste koopt.

Info B-Quad
          Bouwbeschrijving van een biquad antenne voor de 2,4GHz ISM band - IEEE802.11b en IEEE802.11g Wifi apparatuur

Een goede uitleg met foto's

Ben je niet handig kan je hier http://www.wirelessantwerpen.be/online_shop.htm antennes kopen .

Comment

Re: wifi problemen

Die zelfgemaakte lijkt me wel wat.
            Ik vrees alleen dat die kabels en stekkertjes duur zijn.
            Moet ik er dan ook 2 maken, of zou eentje volstaan?

Comment

Working...
            X