Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ban Comic Sans

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ban Comic Sans

    Iets waar veel mensen iets van kunnen leren:

    Fuji FinePix S100fs

  • #2
    Re: Ban Comic Sans

    Ik snap het niet
    www.fotofolio.be

    Comment


    • #3
      Re: Ban Comic Sans

      Why, oh why?

      Comment


      • #4
        Re: Ban Comic Sans

        Ik vind het wel iets hebben
        Mvg Tim

        Comment


        • #5
          Re: Ban Comic Sans

          Een mens moet toch iets hebben om zich mee bezig te houden. Ik begrijp dat hoor: je wil absoluut een website maken maar weet echt niet waarover... et voila...

          Comment


          • #6
            Re: Ban Comic Sans

            En toch hebben ze een punt:
            Dat lettertype is echt niet voor alles geschikt, maar wordt wel voor alles en nog wat gebruikt. Van examenvragen tot medische verslagen.

            Als ik een sollicitatiebrief ontvang in dat lettertype, smijt ik 'm meteen door de versnipperaar!
            Fuji FinePix S100fs

            Comment


            • #7
              Re: Ban Comic Sans

              Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
              Als ik een sollicitatiebrief ontvang in dat lettertype, smijt ik 'm meteen door de versnipperaar!
              Dat is toch een bijzaak: dus voor jou is vorm in alle geval belangrijker dan inhoud?
              (tenzij je personeelsadvertenties het gebruik van dat lettertype expliciet zouden verbieden natuurlijk )

              Doe je hetzelfde met handgeschreven brieven met een handschrift dat je niet aanstaat? (en daar zou ik nog iets meer begrip voor hebben).

              Comment


              • #8
                Re: Ban Comic Sans

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudi_S60 Bekijk bericht
                Dat is toch een bijzaak: dus voor jou is vorm in alle geval belangrijker dan inhoud?
                .
                Gezien het beroep van TS, MOET voor hem de vorm voor de inhoud komen. In die zin is zijn reactie een stukje 'beroepsmisvorming', maar wel begrijpelijk. Mijn broer heeft een opleiding als typograaf, dus ik kan me redelijk goed in die denkwereld vinden
                Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                And why do we fall, Bruce?

                Comment


                • #9
                  Re: Ban Comic Sans

                  De oudjes snappen het weer niet
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ban Comic Sans

                    Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
                    Als ik een sollicitatiebrief ontvang in dat lettertype, smijt ik 'm meteen door de versnipperaar!
                    Mag ik vragen waarom je die meteen door de versnipperaar doet?
                    Vooroordeel?
                    Wellicht haal je de beste solicitant door de versnipperaar, daar al eens aan gedacht ?

                    Grtz, RF


                    Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ban Comic Sans

                      Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                      De oudjes snappen het weer niet
                      Als "oudje" ben ik dan weer blij dat mijn werkgever meer naar de inhoud dan naar de vorm van mijn sollicitatie brief gekeken heeft.
                      Tot beiders tevredenheid.

                      Een beetje zoals goede fotos : de vorm is heel belangrijk, maar de inhoud des te meer.

                      Groetjes
                      Skitch
                      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ban Comic Sans

                        Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                        Als "oudje" ben ik dan weer blij dat mijn werkgever meer naar de inhoud dan naar de vorm van mijn sollicitatie brief gekeken heeft.
                        Tot beiders tevredenheid.

                        Een beetje zoals goede fotos : de vorm is heel belangrijk, maar de inhoud des te meer.

                        Groetjes
                        Skitch
                        Het gebruik van dit gedrocht in een sollicitatiebrief zegt ook veel over de inhoud van een sollicitant.
                        Hij mag voor mijn part evengoed courier gebruiken
                        (en ik reken me zeker ook niet bij de piepkuikens....)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ban Comic Sans

                          Oops. Boodschap verkeerd begrepen.
                          'k Heb niet die Comicsans gebruikt. Maar wel een hele reeks van funny effecten, door fotosoep gesleurd en dergelijke. Kleurtjes incluis.

                          En dit alles voor een , naar mijn normen, saaie job als machine tekenaar.
                          Maar er moet brood op de plank komen hé.....

                          (Weinigen zullen me begrijpen...)

                          Groetjes
                          Skitch

                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Verstraete)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ban Comic Sans

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Mag ik vragen waarom je die meteen door de versnipperaar doet?
                            Vooroordeel?
                            Wellicht haal je de beste solicitant door de versnipperaar, daar al eens aan gedacht ?

                            Grtz, RF
                            Geen vooroordeel. Wie dat lettertype zou gebruiken in een sollicitatiebrief, heeft compleet geen lettertypekennis of -voeling.
                            En dat is toch zeer belangrijk in de grafische wereld.

                            Ik begrijp dat er hier veel mensen dit wellicht niet zo belangrijk vinden, maar vergelijk het met een sollicitant fotograaf die een portfolio bijheeft met enkel overbelichte foto's met totaal foute composities... die zal ook geen tweede gesprek krijgen hé.
                            Fuji FinePix S100fs

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ban Comic Sans

                              Welk(e) lettertype(s) zijn dan koosjer in sollicitatiebrieven?
                              Kwestie van mijn referentiekader als oudje wat bij te schaven...

                              Comment

                              Working...
                              X