Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bijeenhouden computerkabels

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Bijeenhouden computerkabels

Ik ben momenteel mijn bureau wat aan het reorganiseren, na het opzetten van een nieuwe Intel iMac. Er lopen nu een aantal draden (ondermeer USB kabels) van de achterkant van de Mac, naar een rond gat in de hoek van mijn bureau, en zo via een ander gat naar een kast naast het bureaublad. Daarin bevinden zich b.v. printer, scanner, router, enz.
    Nu zou ik graag die draden die nu over het bureaublad lopen een beetje netjes bijeen willen pakken, en dacht daarbij aan zo'n spiraalachtig ding.
    Alleen... hoe heet het en waar zou ik het kunnen vinden?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Re: Bijeenhouden computerkabels

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Ik ben momenteel mijn bureau wat aan het reorganiseren, na het opzetten van een nieuwe Intel iMac. Er lopen nu een aantal draden (ondermeer USB kabels) van de achterkant van de Mac, naar een rond gat in de hoek van mijn bureau, en zo via een ander gat naar een kast naast het bureaublad. Daarin bevinden zich b.v. printer, scanner, router, enz.
    Nu zou ik graag die draden die nu over het bureaublad lopen een beetje netjes bijeen willen pakken, en dacht daarbij aan zo'n spiraalachtig ding.
    Alleen... hoe heet het en waar zou ik het kunnen vinden?
    Ik gebruik soms "bandjes" met velcro.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

kabelspiraal http://www.velleman.be/nl/nl/product/view/?id=346205

Comment

Volgens mij heet dat een kabelslurf, zie linkje: http://www.3dtradelink.nl/kabelslurf_systemen.html

Comment

De kabelspiraal moet je rond het kabelpak wikkelen. Als er een kabel bij of uit moet, dan moet je het eerst helemaal
          terug afwikkelen. De spiraal krult zich dan in een vervelend kluwen. Ik smijt dat kluwen in de vuilbak want heb toch altijd een nieuwe rol in de auto liggen
          Wordt gebruikt voor kabelbundels die soepel moeten blijven (zoals verbinding tussen schakelbord en deurpaneel). Niet mooi om te zien.

De kabelslurf klik je rondom het kabelpak. Je kan er gemakkelijk kabels bijvoegen of uithalen.
          Kabelslurf is niet zo soepel, maar perfect voor niet-bewegende kabelbundels. Is praktisch en snel te verwerken. In vele kleuren verkrijgbaar.

Comment

Comment

Die draden, inderdaad, lastig, en zeker om het netjes te houden, ik heb dus voor een andere oplossing gekozen,
              Alles draadloos, printer, router, externe HD's, alles verborgen in een kast en geen draadje meer te zien. Ik heb nog juist 1 draad, kabel eigenlijk, en dat is de voeding, maar voor de rest . . . draad en kabelvrij
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

ik heb ooit ook nog zo'n spiraal gehad, maar bleef prutsen.

Wat ik al jaren doe is onderaan het buro velcro bandjes vijzen en gewoon de kabels tegen de onderzijde in de velcro lussen hangen. Spotgoedkoop en zeer efficient.
                embee ::: nikon stuff

Comment

Dank voor de uitstekende reacties. Bij mijn vorige setup liepen de meeste van mijn draden ook onder het bureaublad door, maar dat kan moeilijker met deze opstelling, tenzij ik ook mijn USB hub upgrade naar 2.0.
                  Ik heb geprobeerd om draadloos te printen, maar om een of andere reden bleef ik printer errors krijgen. Gevolg: printer nu verbonden met mijn "hoofd-Mac", waarnaar de andere Macs, die een lagere OS versie draaien, probleemloos draadloos kunnen printen.

Vorig jaar toen ik nog werkte, was men bij ons op kantoor kilometers draad aan het trekken. Toen ik de werkmannen vroeg waarom, kreeg ik als antwoord dat ze een draadloos netwerk aan het installeren waren!
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht

Vorig jaar toen ik nog werkte, was men bij ons op kantoor kilometers draad aan het trekken. Toen ik de werkmannen vroeg waarom, kreeg ik als antwoord dat ze een draadloos netwerk aan het installeren waren!
                    En hoe dacht je dat die access points met het netwerk verbonden waren ?
                    To make your dreams come true, wake up

Comment

Blijkbaar zijn die kabelslurfen ook te koop bij Ikea.

Mijn oplossing: dunwandige plastic buis, doormeter 2 cm, en die met de schaar in de lengte openknippen. Door de resterende "stijfheid" van de plastic sluit die opnieuw spontaan rond de draden. Veel makkelijker dan een spiraal rond de draden wikkelen.
                      Voor die plastic buis eens rondkijken in een doe-het-zelf winkel.

Ik gebruik slangen van een medische ventilator (gebruikt bij kunstmatige ventilatie van patienten in een ziekenhuis)

Comment

Die doorschijnende plastic buis (tube) lijkt me een uitstekend idee. Misschien handiger dan die spiraal 'slurf' waar toch problemen mee zouden zijn (?).

Comment

Gebruik een kabelgoot

Comment

De kabeltjes zijn echt te bescheiden om in de goot te belanden, hoor!

Comment

laat toch gewoon liggen die handel, das toch gezellig, doen de meeste volgens mij!!
                              als het maar werkt.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                              X