Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Apple iMac!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe Apple iMac!

Oorspronkelijk geplaatst door vantje Bekijk bericht
    Zoals ik reeds aanhaalde: de recent gepubliceerde test in Chasseur d'Images (mei-nummer) toont aan dat het scherm van de Imac beter is dan dat van de 23" Cinema. En dat op alle mogelijke criteria.
    Ik moet zeggen dat de Imac 24" een geweldige machine is, maar dat kon je allicht al vermoeden.
    Ik geloof je op gebied van totaalconcept, maar dat scherm kan je rustig vergeten, imac zal wel goed zijn, maar de cinema display is nog iets anders...
    bij de apple stores kan je ze naast mekaar zien......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Ik geloof je op gebied van totaalconcept, maar dat scherm kan je rustig vergeten, imac zal wel goed zijn, maar de cinema display is nog iets anders...
      bij de apple stores kan je ze naast mekaar zien......
      Rekening houden met scherm calibratie. Dat kan veel uitmaken. Uiteindelijk moet je de test zelf doen. Zo weet je dat alles exact goed staat en er niet mee geprutst is. Wat ik 100 % zeker weet is dat de 20 inch imac een TN paneel bevat maar, de 24 inch bevat een IPS..... paneel. Weet de exacte afkorting niet. Hierdoor heeft de 24 inch mooiere kleuren / hoger kwaliteit, dan de 20 inch. Welk model stond er naast de cinema display?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
        Toch zal dit me niet weerhouden om (vandaag misschien 11% korting meenemen bij Mediammarkt), een imac 24inch te kopen.
        Bij Mediamarkt kan je geen 24" 3.06 model kopen (met de 8800 grafische kaart)...
        Fuji FinePix S100fs

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door The_cobra666 Bekijk bericht
          Rekening houden met scherm calibratie. Dat kan veel uitmaken. Uiteindelijk moet je de test zelf doen. Zo weet je dat alles exact goed staat en er niet mee geprutst is. Wat ik 100 % zeker weet is dat de 20 inch imac een TN paneel bevat maar, de 24 inch bevat een IPS..... paneel. Weet de exacte afkorting niet. Hierdoor heeft de 24 inch mooiere kleuren / hoger kwaliteit, dan de 20 inch. Welk model stond er naast de cinema display?
          Ik wil wel eens tot bij je komen, met mijn cd 23 inch, (die stond ook naast de neiuwe imac 24), en ze beide gelijk calibreren, het verschil in scherpte gaat er niet door verdwijnen.
          Maar, zoals ik al zei, het zal me niet weerhouden toch de nieuwe imac te kopen ;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RuZ Bekijk bericht
            Bij Mediamarkt kan je geen 24" 3.06 model kopen (met de 8800 grafische kaart)...
            Dan word het de apple store of switch ;-)

Comment

Ik heb de mijne (24", 2.8 GHz Extreme) gekocht vóór de +3 GHz bekendgemaakt werd. Nog geen moment spijt gehad. Ik heb wel onmiddellijk de RAM gemaxt (4 GB).
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
                Dus je zou eventueel zonder glasplaat kunnen werken? Ik weet dat er nogal wat kritiek is gekomen op de weerkaatsing van dat nieuwe scherm.

Dave
                Hier zie je hoe ze het doen: http://www.youtube.com/watch?v=cy0o2WdrN3M
                Mvg Tim

Comment

Hmm, Ik zou er toch niet happig op zijn om er dit met tape te doen. Ik heb wel eens een instructie gezien hoe je de harde schijf kunt vervangen van de iMac en daar haalden ze het glas eraf met van die zuignapjes die voor keuken handdoeken worden/werden gebruikt. Dus 1 linksboven, 1 rechtsboven; dan een koord ertussen zodat je gelijkmatig kunt trekken.

UPDATE; gevonden; hier zie je een plaatje ervan

Hier staat de volledige instructie:
                  Last edited by Havezet; 16 mei 2008, 16:51.

Comment

Deze gebruikt ook een zuignap

http://nl.youtube.com/watch?v=wDcmG73xPzs
                    Mvg Tim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                      Deze gebruikt ook een zuignap

http://nl.youtube.com/watch?v=wDcmG73xPzs

Cool Werkt blijkbaar ook. Ik zou wel een nieuwe "zuignap" gebruiken ipv een gebruikte (of een schoongemaakte gebruikte)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Havezet Bekijk bericht
                        Cool Werkt blijkbaar ook. Ik zou wel een nieuwe "zuignap" gebruiken ipv een gebruikte (of een schoongemaakte gebruikte)
                        Idd, je kan vannalles gebruiken ik heb tape gebruikt omdat ik niets anders had in huis werkt perfect

Comment

Zou gaan voor de 2.8 Ghz versie, zou ik daar spijt van hebben? Schilt toch aardig wat centjes...
                          Die betere video kaart, heb je daar een boodschap aan als je video bewerking doet?

Grts Jan
                          Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
                            Zou gaan voor de 2.8 Ghz versie, zou ik daar spijt van hebben? Schilt toch aardig wat centjes...
                            Die betere video kaart, heb je daar een boodschap aan als je video bewerking doet?

Grts Jan
                            Ik denk het niet, en loop overigens met dezelfde twijfel.....

Comment

Ik ben ook voor de 2.8GHz gegaan (de +3GHz versie waarmee deze thread gestart is, was er toen nog niet). De verkoper wilde me anders de 2.4GHz aansmeren. Ik wilde de snelste, omdat ik wist dat er vroeg of laat toch weer een sneller model zou komen, om niet meteen weer bottom of the range te belanden.
                              Geen moment spijt gehad.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X