Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ip conflict telenet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• ip conflict telenet

Sinds donderdag avond heb ik een vreemd probleem met mijn telenet producten. ik heb een digicorder en een internet abonnement.
    Ik werk met een apple airport express als router.
    Als de powerlink van mijn digicorder in de hub steek, begint na een tiental minuten die hub te knipperen als een kerstboom, en verliest mijn airport zijn ip adres.
    Ontkoppel ik de powerlink, en start ik de modem en airport opnieuw op, heb ik weer internet. dit zolang ik mijn digicorder niet met het internet verbindt. van zodra ik dit doe, ben ik een tiental minuten later mijn internet verbinding kwijt. heeft iemand dit probleem al gehad?
    Happy to be a MACcie
    Visit http://www.kurtwarlop.com for more

Re: ip conflict telenet

Hebben de installateurs geen accespoint geplaatst? Snap eigenlijk uw vraag niet goed hoor. Heb je de digicorder al langer en het probleem maar onlangs?
    Dan zou ik Telenet effe contacteren.
    Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Hebben de installateurs geen accespoint geplaatst? Snap eigenlijk uw vraag niet goed hoor. Heb je de digicorder al langer en het probleem maar onlangs?
      Dan zou ik Telenet effe contacteren.
      Grtz, RF
      die digicorder staat hier al een jaar of twee, die airport is de mijne, maar die staat hier ook al enige tijd. plots donderdag problemen beginnen krijgen, digicorder reeds volledig herstart (stekker uittrekken, en terug insteken terwijl je de back toets op het toestel ingedrukt houdt tot de taalkeuze)

Ik heb al enkele keren naar telenet gebeld, maar telkens een andere smoes.
      Ik bel morgen nog eens, en als ze geen deftig antwoord kunnen geven, vliegt telenet buiten
      Happy to be a MACcie

Comment

digicorder en internet hebben niks met elkaar te zien. Die digicorder krijgt ergens een ip adres 10.xxx, in een private range van telenet dus. Als je met uw pc op internet gaat, krijg je ergens een ip adres in de 213 of 195 range. Als je de powerline adapters niet gebruikt (eens proberen met een kabel naar de switch die telenet geinstalleerd heeft), heb je dan ook nog problemen ?
        To make your dreams come true, wake up

Comment

Welk ip adres krijgt je digicoder?
          Zit deze voor je airport op een hub aangesloten?

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
            Welk ip adres krijgt je digicoder?
            Zit deze voor je airport op een hub aangesloten?

mir
            Het adres van mijn digicorder kan ik nu niet zien, daar hij niet meer aangesloten is (anders heb ik geen internet) maar de installatie is wel correct:

van modem naar hub, van hub naar airport en van hub naar powerline (ethernet over het lichtnet). powerline dan naar digicorder. Welk ip adres mijn digicorder krijgt, is voor mij niet belangerijk. als dit een 10 range is dat telenet privaat uitdeelt, is dit goed voor mij, het werkte twee jaar met die configuratie en nu plots niet meer.
            Happy to be a MACcie

Comment

trek eens de utp kabel uit aan de digicorder,of trek die powerline aan de digicorder uit het stopcontact.Laat de powerline aan de hub aangesloten.Kijk of zo je internet blijft werken.

Indien niet,dan is de kans groot dat je poweline niet is beveiligd en dat er iemand in je buurt ook een powerline heeft en zo via het electriciteitsnet een ip krijgt van jouw modem.

mir

Comment

trek eens de utp kabel uit aan de digicorder,of trek die powerline aan de digicorder uit het stopcontact.Laat de powerline aan de hub aangesloten.Kijk of zo je internet blijft werken.

Indien niet,dan is de kans groot dat je poweline niet is beveiligd en dat er iemand in je buurt ook een powerline heeft en zo via het electriciteitsnet een ip krijgt van jouw modem.

mir
                Bij mijn weten kan powerline enkel gebruikt worden binnen het eigen net, dus tot de diferentieel en kan dit buiten je eigen huis niet gebruikt worden... (tenzij ik het mis heb...)

Ik zie ook geen verdachte traffiek op mijn telemeter
                Happy to be a MACcie

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kurrywurry Bekijk bericht
                  Bij mijn weten kan powerline enkel gebruikt worden binnen het eigen net, dus tot de diferentieel en kan dit buiten je eigen huis niet gebruikt worden... (tenzij ik het mis heb...)
                  Je bent mis,kan wel spreek uit ervaring

mir

Comment

Is die hub een Topcom ? Ik had soortgelijk probleem. Tot ik de gepaste technieker aan de lijn kreeg en die direct zei: ik kom een andere plaatsen (D-Link) en de zaak zal opgelost zijn.

En gelijk had hij.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Je bent mis,kan wel spreek uit ervaring

mir
                      Huuuuh, een ander op je powerline
                      Dan kan die ook stroom afnemen, of niet?
                      Dat zou straf zijn zeg.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

die digicorder staat hier al een jaar of twee, die airport is de mijne, maar die staat hier ook al enige tijd. plots donderdag problemen beginnen krijgen, digicorder reeds volledig herstart (stekker uittrekken, en terug insteken terwijl je de back toets op het toestel ingedrukt houdt tot de taalkeuze)

Ik heb al enkele keren naar telenet gebeld, maar telkens een andere smoes.
                        Ik bel morgen nog eens, en als ze geen deftig antwoord kunnen geven, vliegt telenet buiten
                        Ik zou die powerline eens loskoppelen, de airport recetten en zien of ge dan internet hebt. Hebt je internet en ge koppeld de powerline terug aan en de problemen beginnen opnieuw dan zal je powerline hoogstwaarschijnlijk de oorzaak zijn. Staan je hub en digicorder dan zo ver uit elkaar dat je een powerline moet gebruiken? (dus een kwestie van lelijke kabels in huis)

Ja Telenet heeft geen hulp op apparaten die niet van hen zijn, ergens normaal ook denk ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Ik zou die powerline eens loskoppelen, de airport recetten en zien of ge dan internet hebt. Hebt je internet en ge koppeld de powerline terug aan en de problemen beginnen opnieuw dan zal je powerline hoogstwaarschijnlijk de oorzaak zijn. Staan je hub en digicorder dan zo ver uit elkaar dat je een powerline moet gebruiken? (dus een kwestie van lelijke kabels in huis)

Ja Telenet heeft geen hulp op apparaten die niet van hen zijn, ergens normaal ook denk ik.
                          Het zal wel de powerline zijn, want als ik die alleen aansluit, de boel reset en dan met mijn pc op internet wil via de powerline, blijft die hub knipperen en krijg ik op mijn pc ook geen ip adres.

Dat gaat wel niet te lang mee, het is al mijn tweede set in drie jaar.
                          Happy to be a MACcie

Comment

Het zal wel de powerline zijn, want als ik die alleen aansluit, de boel reset en dan met mijn pc op internet wil via de powerline, blijft die hub knipperen en krijg ik op mijn pc ook geen ip adres.

Dat gaat wel niet te lang mee, het is al mijn tweede set in drie jaar.
                            Tja, dat kent inderdaad geen succes. Het idee was goed en leuk, maar de uitvoering is een grote tegenvaller.
                            Grtz, RF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Is die hub een Topcom ? Ik had soortgelijk probleem. Tot ik de gepaste technieker aan de lijn kreeg en die direct zei: ik kom een andere plaatsen (D-Link) en de zaak zal opgelost zijn.

En gelijk had hij.
                              die hub is inderdaad een topcom, misschien ligt het daaran, ik bekijk het

**edit**
                              ik heb de hub gewisseld, en alles lijkt goed te werken.
                              Gelukkig had ik nog geen nieuwe powerline gekocht

Dank u voor de tip
                              Last edited by kurrywurry; 28 april 2008, 17:28. Reden: update
                              Happy to be a MACcie

Comment

Working...
                              X