Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

XP Pro en ram-geheugen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: XP Pro en ram-geheugen.

De tools die het meeste informatie opleveren zijn SysInternals. Die zijn om die reden ook overgenomen door Microsoft zelf, maar de tools blijven echt gratis.

't Is in feite ni echt voor gewone eindgebruikers, maar ontwikkelaars gebruiken die tools veel. Zij zijn het die de rootkit in de Sony CD's hebben gevonden.

Dave
    pixelpusher

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GroovBird Bekijk bericht
      Komaan, ff serieus nu.

Wat brengen die dingen op?

Dave
      Tja, uiteindelijk.

Ik ken nog geen programma's die me zeggen wat ik moet doen
      Of een programma dat me duidelijk en precies zegt wat er beter kan aan mijn pc.
      Of een programma dat me even duidelijk zegt wat er eventueel fout zit bij mijn pc.

De diensten in winkels ed. die zich bezig houden met herstellingen zullen die wellicht wél hebben maar ik niet he.

Zelf gebruik in ze om af en toe nog eens te zien wat ik nu precies in mijn kast
      heb steken
      Is daar iets mis mee?
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

De tools die het meeste informatie opleveren zijn SysInternals. Die zijn om die reden ook overgenomen door Microsoft zelf, maar de tools blijven echt gratis.

't Is in feite ni echt voor gewone eindgebruikers, maar ontwikkelaars gebruiken die tools veel. Zij zijn het die de rootkit in de Sony CD's hebben gevonden.

Dave
        Dus Dave, om jouw opmerking te herhalen: wat brengt het op.
        (voor de gewone eindgebruiker)
        Maar ok jij hebt het nu bekend gemaakt dus we kunnen proberen he
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Voilà, en zo leren we alle dagen bij hé

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Voilà, en zo leren we alle dagen bij hé
            Zeker!
            Elke dag.
            Maar melk uit de koelkast halen lukte me daarnet niet zo best...
            Ik had opeens een witte keukenvloer
            Man man...hm hm.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Ik wil alleen maar mijn frustratie uitdrukken met al die zogenaamde "advisors" en "scanners" en "anti-spyware" en "anti-virus" programma's die uiteindelijk de gebruiker niet veel verderhelpen dan met het openen van hun portemonnee.

Ikzelf heb destijds een keertje SiSoft Sandra Pro gekocht, omdat dat op de reviewsites ook altijd gebruikt werd om te benchmarken. De bocht van "adviezen" die daaruit kwam hebben me veel geleerd, over de bron.

Uiteindelijk ben je nog altijd het best gewapend als je begrijpt wat er omgaat in een computer.

Dave
              pixelpusher

Comment

Ik wil alleen maar mijn frustratie uitdrukken met al die zogenaamde "advisors" en "scanners" en "anti-spyware" en "anti-virus" programma's die uiteindelijk de gebruiker niet veel verderhelpen dan met het openen van hun portemonnee.

Ikzelf heb destijds een keertje SiSoft Sandra Pro gekocht, omdat dat op de reviewsites ook altijd gebruikt werd om te benchmarken. De bocht van "adviezen" die daaruit kwam hebben me veel geleerd, over de bron.

Uiteindelijk ben je nog altijd het best gewapend als je begrijpt wat er omgaat in een computer.

Dave
                Voilà Dave, dat is nu verstandige praat
                En frustratie kan ik heel goed begrijpen.

Ik ben al weken aan 't vissen achter info maar ze laten niks los...
                Ja, hier een stukje en daar een stukje maar nooit volledig en precies.
                (drie Engelstalige forums en een Duits)

Het is ook zo dat je iets goed "leert" als je potvast zit en je, jezelf moet
                behelpen...het moét dan he.

Ik ben zo eens ziek geworden van Windows 95 en niet te beste hardware....
                Klinkt te zot om waar te zijn maar het was zo.
                En het heeft me ook nog geld gekost op de koop toe.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Voilà Dave, dat is nu verstandige praat
                  En frustratie kan ik heel goed begrijpen.

Ik ben al weken aan 't vissen achter info maar ze laten niks los...
                  Ja, hier een stukje en daar een stukje maar nooit volledig en precies.
                  (drie Engelstalige forums en een Duits)

Het is ook zo dat je iets goed "leert" als je potvast zit en je, jezelf moet
                  behelpen...het moét dan he.

Ik ben zo eens ziek geworden van Windows 95 en niet te beste hardware....
                  Klinkt te zot om waar te zijn maar het was zo.
                  En het heeft me ook nog geld gekost op de koop toe.
                  Je hebt de beste leerschool doorlopen Theo

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Dave
                    Kan ik beamen, die tools steken er ver bovenuit.

Heb al een paar keer problemen kunnen oplossen door processexplorer, filemon, regmon, ... te gebruiken.
                    Dan zie je tenminste wat er echt gebeurt in je pc.

Om maar niet te spreken van hun ERD tool. Echter die is niet gratis helaas.
                    ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

Dave
                      Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
                      Kan ik beamen, die tools steken er ver bovenuit.

Heb al een paar keer problemen kunnen oplossen door processexplorer, filemon, regmon, ... te gebruiken.
                      Dan zie je tenminste wat er echt gebeurt in je pc.

Om maar niet te spreken van hun ERD tool. Echter die is niet gratis helaas.
                      Jullie zullen wel overschot aan gelijk hebben, maar hoeveel onder ons kunnen met die programma's werken? En stellen dat een virusscanner enkel het geld uit onze portemonnee laat rollen is weer overdreven.
                      Grtz, RF

Comment

Jullie zullen wel overschot aan gelijk hebben, maar hoeveel onder ons kunnen met die programma's werken? En stellen dat een virusscanner enkel het geld uit onze portemonnee laat rollen is weer overdreven.
                        Grtz, RF
                        Euh, misschien wat overdreven, maar ik heb al langer door dat het een markt is die ze zelf in stand moeten houden door de mensen schrik aan te jagen.

Ik zeg het, ik werk nu al 4 jaar zonder toegevoegde virusscanner of anti-spyware. Op m'n nieuwe laptop staat UAC af maar Windows Defender laat ik wel opstaan.

Toen ik mijn nieuwe laptop kreeg, de-installeerde ik de AV die er door Dell was opgesmeten. Tijdens de (de-)installatieprocedure kreeg ik de ene pop-up, tekstballon, waarschuwing na de andere dat mijn computer nu ineens "onveilig" is met zoveel tamtam. Mijn computer leek ineens uit een of andere Hollywoodfilm ontsnapt.

Als je die Process Explorer van SysInternals gebruikt om te googlen op de naam van een onbekend process, kom je als eerste een aantal websites tegen die wat meer informatie bieden over dat process, maar dan als showstopper staat er wel overal bij: click here for a free "tune-up" to find out if your PC is at risk!

't Is de typische cyclus van "bang maken <-> verkopen" dat mij hier horendol maakt.

Dave
                        pixelpusher

Comment

Jaja, al die 'tools' en 'tune up's' en nog andere bazar is allemaal plaaster op een houten been. Ze belasten alleen maar het systeem. Maar ja, de 'comerce' moet draaiend gehouden worden
                          Grtz, RF

Comment

Jaja, al die 'tools' en 'tune up's' en nog andere bazar is allemaal plaaster op een houten been. Ze belasten alleen maar het systeem. Maar ja, de 'comerce' moet draaiend gehouden worden
                            Grtz, RF
                            Maar AVG is toch niet slecht...
                            Probeer die Norton eens
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Maar AVG is toch niet slecht...
                              Probeer die Norton eens
                              Ik werk al jaren met Trend-Micro. Ervoor had ik Norton en dat komt bij mij nooit meer in huis. Niet alleen nesteld Norton zich veel te diep in het systeem, bovendien wordt het systeem er ferm door afgeremd. En Norton van uw PC verwijderen is niet simpel zelfs niet met hun Removall toolke.
                              AVG is een gratis VS wordt veel gebruikt maar ik heb er geen vertrouwen in.
                              Grtz, RF

Comment

Zoals reeds gezegd ...

Een 32-bit OS (zelfs Vista) kan maximum 4GB adresseren en dit is inclusief uw videogeheugen.
                                Dus als ge een videokaart hebt met 1GB geheugen op, dan kunt ge al maar iets minder dan 3GB meer van uw RAM adresseren.

Last edited by VerSeg; 28 april 2008, 16:16.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X