Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie in 2008

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Garantie in 2008

Mijn vraag en het antwoord:

Beste,

Mijn grafische kaart is blijkbaar stuk...
    XFX 7950 GT.
    Ik krijg strepen op de monitor.

Zie factuur: MT-2445719/00
    van 14/11/2006.

Wat stelt u voor?

Vriendelijke groeten,
    Theo Klerkx.
    ------------------------------------------------------------

Beste

U kan ze binnen brengen in een van de winkels.
    U krijgt normaal direct geld ter beschikking om een nieuwe kaart aan te
    schaffen. Let wel op, dit is een dagwaarde welke u in staat zou moeten
    stellen een kaart van gelijke prestaties te kopen, niet het bedrag wat u
    oorspronkelijk uit hebt gegeven.

Met vriendelijke groet,
    ----------------------------------------------------------------

Die "tone(s)" uit Mechelen staat me niet echt aan.
    Company policy zeker en nog van die onzin??

Dan word ik in Hasselt en Alken beter behandeld.

Sinds wanneer zijn grafische kaarten onderhevig aan dagprijzen.
    Ik ken dit wel van jaren terug i.v.m. geheugen.
    Last edited by theokus; 21 april 2008, 12:25.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Re: Garantie in 2008

Wat is er dan mis mee? Je krijgt een vervangend product dat evengoed presteert. Normale garantie lijkt me... Ik weet niet hoe jij ooit garantie ziet dan, maar efficiënt zal het toch niet zijn!

Wat die dagprijzen betreft: welkom in de 21e eeuw, dit is al zeer lang zo, en zeker bij de goedkopere internetwinkels.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
      Wat is er dan mis mee? Je krijgt een vervangend product dat evengoed presteert. Normale garantie lijkt me... Ik weet niet hoe jij ooit garantie ziet dan, maar efficiënt zal het toch niet zijn!

Wat die dagprijzen betreft: welkom in de 21e eeuw, dit is al zeer lang zo, en zeker bij de goedkopere internetwinkels.
      "Let wel op, dit is een dagwaarde welke u in staat zou moeten
      stellen een kaart van gelijke prestaties te kopen, niet het bedrag wat u
      oorspronkelijk uit hebt gegeven."

Stel de kaart kostte 250 euro.
      Ik krijg "slechts" 200 euro terug...
      In de veronderstelling dat ik mijn geld terug wil.
      Dus in dit geval verlies ik altijd.
      Wat betekent dan 2 jaar garantie?
      Het betekent dus dat ik pech heb?
      En het gaat hier niet om een goedkopere internetwinkel plus ik koop nooit
      iets via internet.

Je hebt wel een punt als het gaat over:
      "...de welke u in staat zou moeten
      stellen een kaart van gelijke prestaties te kopen"

Trouwens in dezelfde winkel heb ik nog iets meegemaakt waarbij ik vond
      dat ik benadeeld werd.
      Ging over een moederbord met "zichtbare" fouten.

Het gaat mij over de mentaliteit en de politiek ajuin,
      waarbij het mij lijkt dat de klant aan het kortste eind trekt en dit met opzet
      Het is altijd iets he.

Ik heb de ervaring nu...
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

euhm sorry hoor, je wil je geld terug van een kaart die je al sinds november 2006 gebruikt? Amai ik ga mijn auto ook teruggeven en mijn geld terug vragen.

Ik denk dat je inderdaad gewoon recht hebt op een kaart met identieke prestaties. Ofwel identiek dezelfde kaart.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Stel de kaart kostte 250 euro.
          Ik krijg "slechts" 200 euro terug...
          In de veronderstelling dat ik mijn geld terug wil.
          Je geld terugkrijgen is geen optie hé theokus. Dat valt nooit onder garantievoorwaarden. Je hebt pas recht om klagen indien je voor die 200€ geen vergelijkbare kaart kan kopen. Als dat wel kan dan lijkt mij dit een zeer correcte en zelfs naar de klant toe zeer flexibele (want je hebt volledige vrijheid in hetgeen je kiest) manier om deze zaak af te handelen.

Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
            euhm sorry hoor, je wil je geld terug van een kaart die je al sinds november 2006 gebruikt? Amai ik ga mijn auto ook teruggeven en mijn geld terug vragen.

Ik denk dat je inderdaad gewoon recht hebt op een kaart met identieke prestaties. Ofwel identiek dezelfde kaart.
            Ik begrijp jouw antwoord.
            Het klinkt idioot van mij misschien maar ze mogen voor mijn part
            deze kaart herstellen he op hun kosten.
            Zij halen alles uit de kan wel ik ook he

Trouwens mijn auto heeft vijf jaar garantie

Het duurt te lang en het zou weer veel "tekst" kosten maar ik heb zo'n
            probleem gehad met een geluidsinstallatie.
            Dit werd helemaal opgelost door Eurosys in Hasselt en die installatie
            had ik NIET bij hun gekocht...das wa anders ee
            Ik wilde dus géén geld terug maar ik heb met die totaalsom kunnen kopen
            wat ik wilde.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mr.D Bekijk bericht
              Je geld terugkrijgen is geen optie hé theokus. Dat valt nooit onder garantievoorwaarden. Je hebt pas recht om klagen indien je voor die 200€ geen vergelijkbare kaart kan kopen. Als dat wel kan dan lijkt mij dit een zeer correcte en zelfs naar de klant toe zeer flexibele (want je hebt volledige vrijheid in hetgeen je kiest) manier om deze zaak af te handelen.
              Ok dan moet ik dit aanvaarden
              Eigenlijk is dit geen klagen maar ik kan er niet tegen dat anderen controle
              over mij krijgen of hebben...
              Ik ben echt geen moeilijke mens hoor.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Een antwoord:

Beste

U kan het inderdaad opsturen naar onze winkel in Mechelen. Gelieve het degelijk
                te verpakken en uw gegevens + korte foutomschrijving mee te sturen. U krijgt
                voor de 7950GT nog €132 terug welke u kan besteden aan eender welke product
                naar keuze. Indien u iets goedkoper neemt, krijgt u geld terug. Indien u iets
                duurder wil, kan u bijleggen. We kunnen ook het geld gewoon terug storten als u
                reeds een vervanger heeft.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Hmm, ik heb hier videokaarten zitten waar ik 2 jaar terug 2000 euro voor betaalde ( cad-toep. ) , als ik zie wat deze kaarten (of gelijkwaardige) nu nog kosten , tja, als er eentje kapot gaat dan zou ik in feite 5 kaarten moeten terug krijgen … iemand videokaarten nodig ??? En ja, als je niet graag hebt dat je de controle verliest dan moet je alles zelf doen makkelijk toch
                  Enkele weken terug begon mijn 2,5 jaar oude Compac/HP laptop raar te doen, 3 jaar garantie dus. Die laptop koste toen net geen 5000 euro excl btw, ik stuur een mailtje naar HP, ze zouden er komen naar kijken, indien de kosten te hoog zou ik een nieuw recent toestel krijgen, ik zoek even op dit nieuwe type en moet vaststellen dat zo eentje nu voor minder dan 2300 te krijgen is maar wel in feite nog betere prestaties zal leveren. Uiteindelijk hebben ze het volledige moederbord vervangen, jammer, ik had eigenlijk liever een nieuwe PC gehad
                  Last edited by RDB; 21 april 2008, 16:14.
                  1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                    Hmm, ik heb hier videokaarten zitten waar ik 2 jaar terug 2000 euro voor betaalde ( cad-toep. ) , als ik zie wat deze kaarten (of gelijkwaardige) nu nog kosten , tja, als er eentje kapot gaat dan zou ik in feite 5 kaarten moeten terug krijgen … iemand videokaarten nodig ??? En ja, als je niet graag hebt dat je de controle verliest dan moet je alles zelf doen makkelijk toch
                    Enkele weken terug begon mijn 2,5 jaar oude Compac/HP laptop raar te doen, 3 jaar garantie dus. Die laptop koste toen net geen 5000 euro excl btw, ik stuur een mailtje naar HP, ze zouden er komen naar kijken, indien de kosten te hoog zou ik een nieuw recent toestel krijgen, ik zoek even op dit nieuwe type en moet vaststellen dat zo eentje nu voor minder dan 2300 te krijgen is maar wel in feite nog betere prestaties zal leveren. Uiteindelijk hebben ze het volledige moederbord vervangen, jammer, ik had eigenlijk liever een nieuwe PC gehad
                    Zoek een "goei" game-card...
                    Is die ook meteen goed voor de rest he.

Verkopen doen ze toch graag he
                    We leven in moeilijke tijden wat centen betreft en we worden nog meer
                    in doeken gedaan dan vroeger.

Kocht mijn nieuwe auto....
                    Ik was mijn handen 10 keer per dag.
                    Merk ik plots dat de versnellingspook en het handvat van de handrem vuil zijn.
                    Niet door en door vuil maar gebruikssporen.
                    Heb ik een nieuwe auto gekocht???

Heb ook aan laptop van Compaq.
                    Die kreeg een scheur in het "chassis" naast de schakelaar.
                    Toestel was nog onder garantie....
                    Kostte me 75 euro en vier weken wachten.

Koop me een nieuwe broodmachine.
                    Kom thuis en begin te bakken.
                    Ik sta te kijken naar dat nieuw machien
                    Zie ik:
                    - een kleine bluts aan de voorzijde
                    - een schram naast de display
                    - de display is scheef gemonteerd

Koop me een nieuwe monitor.
                    Kom thuis en zie plots dat die naar links helt....
                    Scheelde zich een dikke centimeter.
                    Kreeg direct een nieuwe.

Koop me een nieuwe verlichting van een zeer goed en bekend merk.
                    Diezelfde avond (laat) nen patat van een slag... een lamp "ontploft".
                    Mijn plafond is redelijk hoog anders had ik daar een gat in gesprongen.
                    Om de veertien(?) dagen kan ik lampen vervangen.

Soms heb ik geen goesting meer

Ik heb nog zo van die verhalen.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

Heb ook aan laptop van Compaq.
                      Die kreeg een scheur in het "chassis" naast de schakelaar.
                      Toestel was nog onder garantie....
                      Kostte me 75 euro en vier weken wachten.
                      Dan heb je een slechte dealer vrees ik , ik heb hier voor héél veel geld aan proff HP/compac apparatuur staan ( Server, plotter, meerdere Cad werkstations enz… ) als ik voor 17u bel dan staat hier zeker en vast tegen morgenmiddag een technieker om het probleem op te lossen, en dat is bij die leverancier zo voor kleine klanten als voor grote. Bij HP heb je tegen een kleine meerprijs ( bij een goede dealer althans ) een next day service voor de eerste 3 jaar en dat is al goed van pas gekomen, betalen voor problemen binnen de garantie heb ik nog nooit moeten doen en zou ik ook niet doen tenzij ik het zelf heb naar de knoppen gekregen.

En ja kwaliteitsproblemen... we willen ook in veel gevallen niet meer betalen voor kwaliteit hé, dan is QC het eerste waarop moet bespaard worden, ik zit ganse dagen in een sector waar we zeer veel zelf fabriceren ( machinebouw) en ik stel me iedere dag de vraag hoe men bepaalde kant en klare zaken kan afleveren tegen de prijzen van tegenwoordig, als we zelf iets moeten maken en we rekenen materialen en uurkost....
                      Last edited by RDB; 21 april 2008, 17:35.
                      1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RDB Bekijk bericht
                        Dan heb je een slechte dealer vrees ik , ik heb hier voor héél veel geld aan proff HP/compac apparatuur staan ( Server, plotter, meerdere Cad werkstations enz… ) als ik voor 17u bel dan staat hier zeker en vast tegen morgenmiddag een technieker om het probleem op te lossen, en dat is bij die leverancier zo voor kleine klanten als voor grote. Bij HP heb je tegen een kleine meerprijs ( bij een goede dealer althans ) een next day service voor de eerste 3 jaar en dat is al goed van pas gekomen, betalen voor problemen binnen de garantie heb ik nog nooit moeten doen en zou ik ook niet doen tenzij ik het zelf heb naar de knoppen gekregen.

En ja kwaliteitsproblemen... we willen ook in veel gevallen niet meer betalen voor kwaliteit hé, dan is QC het eerste waarop moet bespaard worden, ik zit ganse dagen in een sector waar we zeer veel zelf fabriceren ( machinebouw) en ik stel me iedere dag de vraag hoe men bepaalde kant en klare zaken kan afleveren tegen de prijzen van tegenwoordig, als we zelf iets moeten maken en we rekenen materialen en uurkost....
                        Ow jaja > uw laatste paragraaf.
                        Begrijp ik 100%.
                        Ik verbaas me van niets meer.

Hoe kan een klant de kwaliteit weten&kennen?
                        Je kan een relatie opbouwen in de tijd he, op basis van vertrouwen.
                        Een goed product aan redelijke prijs.
                        En als ik me daarbij goed voel dan is het voor mij opgelost.

Je kan ook investeren in machines en minder in personeel.
                        Dan kan je de prijs behouden of beterkoop gaan produceren om te concurreren.
                        De kwaliteit blijft gelijk.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Correcte garantie is ofwel het product gratis herstellen, ofwel het product omruilen tegen een identiek product.
                          Indien dit niet mogelijk is, een gelijkaardig product met dezelfde specificaties of beter geven ter vervanging zonder bijbetaling.
                          Maar wat ze in werkelijkheid doen is meestal heel anders dan wat zou moeten.
                          Een tijdje geleden was een universele afstandsbediening stuk en nog onder garantie. Ik ging naar de winkel (VDB) en kreeg direct een omruiling, ik mocht er eentje kiezen voor hetzelfde bedrag.
                          Echter hetzelfde bestaat niet meer en de huidige zijn duurder, ik moest dus bijleggen wat normaal niet zou moeten. Maar wat moet ik doen, 10€ betalen of uren discussieren om toch niets te hebben?
                          Last edited by VerSeg; 21 april 2008, 21:56.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Correcte garantie is ofwel het product gratis herstellen, ofwel het product omruilen tegen een identiek product.
                            Indien dit niet mogelijk is, een gelijkaardig product met dezelfde specificaties of beter geven ter vervanging zonder bijbetaling.
                            Maar wat ze in werkelijkheid doen is meestal heel anders dan wat zou moeten.
                            Een tijdje geleden was een universele afstandsbediening stuk en nog onder garantie. Ik ging naar de winkel (VDB) en kreeg direct een omruiling, ik mocht er eentje kiezen voor hetzelfde bedrag.
                            Echter hetzelfde bestaat niet meer en de huidige zijn duurder, ik moest dus bijleggen wat normaal niet zou moeten. Maar wat moet ik doen, 10€ betalen of uren discussieren om toch niets te hebben?
                            Ah VerSeg....
                            Tja wat moet je doen he.
                            Ik heb grote keus....hahaha
                            Ofwel 132 euro ofwel de
                            PALIT 8800GS Geforce 8800GS 384Mb DDR3, Clock Rate 575Mhz, Memory Clock 1.7 GHz, HDTV, TV-out, DVI, HDMI, Retail
                            Prijs incl. BTW of 149.
                            Ik zal dus kunnen bijbetalen...

Alhoewel dezelfde persoon in een andere mail zei dat ik een kaart kon krijgen
                            die dezelfde prestaties levert.

"Let wel op, dit is een dagwaarde welke u in staat zou moeten stellen een kaart van gelijke prestaties te kopen, niet het bedrag wat u oorspronkelijk uit hebt gegeven."

Mijn kaart in deze kwestie: XFX 7950 GT met 512MB ram.

Dus die 132 euro zal mij instaat stellen om een kaart te kopen met gelijkaardige prestaties.....
                            Als ik 200 euro bijleg ja.

Ik kan het niet laten maar die woorden en teksten van die jong gasten he...
                            (in die winkel)
                            Zelfingenomen, pretentie hebben en denken dat de wereld van hun is
                            Last edited by theokus; 21 april 2008, 22:44.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Als ik zoveel opeenvolgende pech had met allerhande toestellen, zou ik mij toch een goede virusscanner aanschaffen.
                              Vriendelijke groet,

Jos

Comment

Working...
                              X